Hulp gevraagd bij aanschaf (trek)auto :)!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerizz

Hulp gevraagd bij aanschaf (trek)auto :)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 11:24

Hoi Allemaal!

Mijn golf 3 is op zijn einde en dit voorjaar (april/ mei) wil ik een nieuwe auto aanschaffen, zodat ik met mijn paard weer op pad kan.
Dit blijkt nog niet zo makkelijk in mijn ogen. Er zijn nogal wat eisen:

Max. trekgewicht 1300 kg
min. 1 op 15 in gebruik
Max. prijs 4000,-
Vanaf het bouwjaar 2001
Enigszins sportieve, leuke auto (dus bv. geen stationwagon)

Ik heb echt het gevoel dat ik door alle auto's de bomen in het bos niet meer zie.

Hebben jullie suggesties?! Alle raad en tips zijn welkom!

Sabbientje

Re: Hulp gevraagd bij aanschaf (trek)auto :)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:26

waarom maximaal trekgewicht 1300. Is toch handig als je auto meer kan trekken als dat. Bedoel je niet minimaal trekgewicht?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:31

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:32

mee eens Kirrr, ik heb tot nu toe een Subaru Forester gehad; deze gaat volgende week weg, komt een Peugeot Boxer voor in de plaats, deze mag de twee paardstrailer trekken, de subaru officieel niet.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:40

Ik geef je een tip, geen jeep nemen. We hebben er twee gehad, en de derde verkopen we nu. Die auto's staan alleen maar bij de garage! !!!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:45

Ik geef je ook een tip, ga voor Japans! Of Duitse degelijkheid(redelijk duur in onderhoud) maar laat Engeland lekker bij de dealer staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:47

Ik heb een daihatsu terios, een paar jaar ouder, maar kan 1400 trekken, vierwielaandrijving, stoere en degelijke auto, en rijdt bij mij nu 1 op 12. Die van mij moet ik helaas binnenkort verkopen.. ik ga hem missen, want het is echt een fantastische en betrouwbare auto!

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 11:55

Bedankt alvast voor de tips! Dan wordt de afbakening al wat beter :).

Er zijn inderdaad veel forums, maar daar ligt de autospecificatie net wat anders, qua trekvermogen, aanschafprijs etc.

Mijn paard is 400kg en de trailer 500kg (1,5) , (min ;) ) 1300 trek kg. is meer dan voldoende. Er hoeft echt geen 2-paards achter.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:40

Je vergeet de kogeldruk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:53

Ik rij met een Renault Megane 1.6 16V uit 2003. Het houdt niet over, maar het kan wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:28

Als je een trailer gaat trekken, let dan wel ook op het gewicht van de auto. Als een volle trailer begint te slingeren dan trekt ie een lichte auto zo mee. Die van mij mag 1400 trekken en dat doet ie ook met gemak, maar met een paard erin vind ik het toch erg link.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:48

kitlover schreef:
Ik geef je een tip, geen jeep nemen. We hebben er twee gehad, en de derde verkopen we nu. Die auto's staan alleen maar bij de garage! !!!

Hoezo niet ? ben aan mijn 2e bezig, eerste was een grand cherokee en nu een cherokee 2.8CRD, rij nu al zo'n 10 jaar Jeep, perfecte auto's ! die van mij kan ook nog eens 3500kg trekken, dat doen niet veel auto's hem na, trailer merk je niet eens :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:07

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:47

Mist schreef:
kitlover schreef:

Hoezo niet ? ben aan mijn 2e bezig, eerste was een grand cherokee en nu een cherokee 2.8CRD, rij nu al zo'n 10 jaar Jeep, perfecte auto's ! die van mij kan ook nog eens 3500kg trekken, dat doen niet veel auto's hem na, trailer merk je niet eens :D

Nou, heel simpel: een 4x4 is een auto die meer aandacht en onderhoud nodig heeft dan een "gewone"auto en naast dat er nogal wat garages zijn die daar geen (of onvoldoende) kijk op hebben, zijn er ook nogal wat mensen die dat geld er niet voor over hebben.

Ik rijd al 15 jaar Range Rover en ja, die Range Rovers mankeren af en toe weleens wat, maar allemaal verklaarbaar en reparabel.

Als je niet bereid bent om een auto de aandacht en onderhoud te geven die nodig is, moet je helemaal niet zeuren over kwaliteit van auto's!

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:52

Landrover Freelander!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:55

wij hebben een amarok :)

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:10

melissapupa schreef:
wij hebben een amarok :)

Gaaf! Een amarok.... En hoe bevalt dat? (Stomme vraag := )

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:14

super goed de auto kan het makkelijk hebben!! en in een tas kun je je spullen achterop zetten tegen vieze bekleding :) en op wedstrijd terrein wat nattig is kun je makkelijk weg komen :p

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:24

@ ikke; inderdaad, is wat duurder en moeilijker qua onderdelen dan de vw golf maar je krijgt er zoveel veiligheid voor terug. Rijden al genoeg gekken rond, het hoeft niet aan je zelf te liggen maar rij toch liever in een auto die iets meer te vertellen heeft. Als ik sommige combinaties zie...zal wel allemaal "net" kunnen maar het houdt niet echt over.

Wegens het ontbreken van een jeep garage hier in de buurt laat ik het onderhoud door Profile doen, daar werkt een monteur die helemaal gek is van deze auto's. Een echte 4x4 freak :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:19

Mist schreef:
@ ikke; inderdaad, is wat duurder en moeilijker qua onderdelen dan de vw golf maar je krijgt er zoveel veiligheid voor terug. Rijden al genoeg gekken rond, het hoeft niet aan je zelf te liggen maar rij toch liever in een auto die iets meer te vertellen heeft. Als ik sommige combinaties zie...zal wel allemaal "net" kunnen maar het houdt niet echt over.

Wegens het ontbreken van een jeep garage hier in de buurt laat ik het onderhoud door Profile doen, daar werkt een monteur die helemaal gek is van deze auto's. Een echte 4x4 freak :D

Dat is zinvoller dan een dealer.

Hier ook een Profile in de buurt en daar werkt een Duitser uit het oosten. Die heeft zoveel houtje-touwtje oplossingen moeten bedenken in z'n jonge jaren, dat is niet alleen leuk om te horen maar die kerel vang je voor nog geen vijf gaten.
Laatste APK: ik zal niet op de uitlaat kloppen, nu is ie nog gasdicht :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:53

Zulke mannetjes zijn hun gewicht in goud waard ! heb net een ander huis gekocht een uur rijden hiervandaan maar ik vermoed dat ik toch bij hun blijf komen voor het onderhoud, alleen maar voor Jan-Pieter (misleidende naam voor langharig "tuig" van top tot teen onder de tattoes, maar zo'n geweldige gast! hij kijkt ook altijd mijn trailer na- heeft zelf ook paarden)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:44