Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DianneM schreef:http://www.chipnummer.nl/page/paarden.htm
Hier staan alle paspoortuitgevende instanties in Nederland op
Lous schreef:Gewoon bij de KNHS via je dierenarts, daarvoor hoef je geen lid te zijn. Je DA moet sowieso ook alles controleren en een omschrijving maken. Heb ik ook gedaan voor mijn shetlander 2 maanden geleden. Was bij elkaar exclusief visitekosten van de DA €64 kwijt.
Dus €41,50 voor het chippen en €22,50 inclusief verzendkosten voor het paspoort.
Dus samengevat:
Laat je DA komen.
Hij/zij controleert op aanwezigheid chip,je weet nooit of er toch ergens eentje zit.
Indien niet aanwezig word deze ingebracht.
Daarna word het formulier van de KNHS door je DA samen met jou ingevuld met daarop de gegevens en omschrijving van het paard en jouw gegevens.
Het formulier dien je zelf op te sturen naar het KNHS samen met het stickervelletje met barcodes en chipnummer.
Daarna ontvang je een rekening van je DA en het KNHS stuurt er ook eentje.
Zodra het paspoort is betaald ontvang je deze binnen een week op je deurmat in een bubbeltjesenveloppe.
annebe schreef:Ik zag net bij de NRPS dat je 40,- kwijt bent per paard voor chip en paspoort, dit gebeurt dan bij een paspoortconsulent.
Dan is dit een stuk goedkoper als bij ICS