Welke verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:53

Ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Volgende week zondag verhuis ik mijn paard, echter gebeurt dit niet met onze eigen trailer (die kapot is), maar met eentje die wij huren. Nu is mijn paard vrij braaf op de trailer, echter heeft hij nog nooit zo'n lange reis gemaakt (3 uur).

Nu wil ik mij graag verzekeren mocht mijn paard een gat in de trailer schoppen (wat ik niet waarschijnlijk acht, maar je weet maar nooit), bijvoorbeeld. Nu weet ik dat de trailer via de auto WA verzekerd is, maar dat dekt enkel schade wanneer er bijvoorbeeld een paaltje wordt geramd, maar niet de schade veroorzaakt door het paard in kwestie.

Nu dacht ik, wellicht is deze mogelijke schade door de WA verzekering van de eigenaar van het paard kan worden bijverzekerd, maar ik kan daar geen duidelijkheid over vinden en omdat ik momenteel niet in de mogelijkheid ben mijn verzekering te bellen, dacht ik, ik vraag eens op Bokt naar ervaringen. Ik zal vast niet de eerste zijn die een paard verhuisd met een gehuurde trailer :D.

Wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:56

Bierum paarden verzekering!

Dakota was hier verzekerd, alles is vergoed en helaas binnen het eerste jaar ook afgekeurd en ingeslapen en wederom ontzettend snel uitgekeerd. Nooit gezeur altijd mee denken en je voelt je geen nummer. Dakots werd Dakota genoemd en niet het paard bijv.

Oeps je hebt het over een andere verzekering..

igor001

Re: Welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:35

Volgens mij kan je met een paarden verzekering enkel je paard zelf verzekeren en niet wat hij aanricht, dat zal dan eerder onder jouw eigen aansprakelijkheidsverzekering vallen. Ben er zelf namelijk ook naar op zoek geweest, maar niks kunnen vinden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 16:47

Ja, daarom vroeg ik mij dus ook af of je de schade aangericht door het paard via de WA verzekering van de eigenaar kunt bijverzekeren... Maar daar kan ik ook niet echt iets over vinden. Schade aangericht door het paard lijkt mij te vallen onder de verzekering eigenaar, dus dan zal zoiets als dit toch ook te verzekeren moeten zijn?

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:41

Je moet even contact opnemen met je eigen WA-verzekeraar. De WA-verzekering dekt schade dat door jouw paard wordt aangericht aan een trailer van een ander, alleen vraag even heel duidelijk hoe het zit met opzicht. Dat is namelijk nooit gedekt en in dit geval valt het lenen van een trailer wel onder opzicht..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 17:50

liefhelietje schreef:
Je moet even contact opnemen met je eigen WA-verzekeraar. De WA-verzekering dekt schade dat door jouw paard wordt aangericht aan een trailer van een ander, alleen vraag even heel duidelijk hoe het zit met opzicht. Dat is namelijk nooit gedekt en in dit geval valt het lenen van een trailer wel onder opzicht..

Is lenen en huren in dit geval dan wel hetzelfde? Want het gaat hier specifiek om een gehuurde trailer :).

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:18

Dit geldt ook bij huren. Wel is het zo dat het zou kunnen dat de eigenaar van de trailer een cascodekking speciaal voor de trailer heeft. Dan is in sommige gevallen schade aangebracht door het paard aan de trailer ook meeverzekerd. Echter is dit per verzekeraar verschillend. Bij unive moet je het bijvoorbeeld extra bijverzekeren terwijl dit bij de Europeesche standaard in de cascodekking van de trailer zit.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:22

je paard word gezien als huisdier. Dus valt gewoon onder je wa verzekering. Al zou ik het wel even checken voor de zekerheid

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:46

Het valt onder je WA-verzekering.
Paard wordt gezien als huisdier en WA-verzekering vergoedt schade aan derden.
Of dat een geleende of gehuurde trailer is, maakt dus niet uit;het is van iemand anders.

Er zijn verzekeringen die erg beperkt zijn in de dekking, dus neem ff contact op met je tussenpersoon of lees de voorwaarden door. Deze zijn ook vaak on-line te vinden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 20:07

Oké, iedereen bedankt voor de informatie :). Ik ga sowieso contact opnemen met mijn verzekeraar. Ik heb zelf de trailer niet gehuurd, dat heeft iemand anders voor mij gedaan omdat ik zelf in het buitenland zit. Ik zal eens vragen of er een cascodekking op zit.

Better safe than sorry :D.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:29

Mensen, let op! Zoek het fenomeen opzicht maar eens op... Stoot jij een vaas om bij mij thuis, dan ben je ervoor verzekerd. Leen je die vaas en stoot je hem om bij jou thuis, dan is dit niet verzekerd.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 22:32

liefhelietje schreef:
Mensen, let op! Zoek het fenomeen opzicht maar eens op... Stoot jij een vaas om bij mij thuis, dan ben je ervoor verzekerd. Leen je die vaas en stoot je hem om bij jou thuis, dan is dit niet verzekerd.

Deze tip heb ik ook opgeschreven :D.