Bevestiging helmcamera.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Bevestiging helmcamera.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 13:28

Ik heb onlangs een helm camera aangeschaft voor het paardrijden.
Nu is het probleem alleen dat de camera niet stabiel genoeg op mijn cap vast te maken is.

De camera is een x-capture en weegt 200 gram. Met de band die erbij zat kan ik hem aan de zijkant van mijn cap vast maken. Ik heb al een extra band over de cap gemaakt omdat de camera anders scheef ging hangen.

Zoals hier.
Afbeelding

Zoals jullie zien heb ik er aan de andere kant een stuk lood tussen gestoken, omdat anders mijn cap niet in evenwicht is.

Afbeelding

Het bandje over de cap is om de camera stabiel te krijgen ( voor zover dat gaat natuurlijk ).

Nu wou ik vragen of iemand ideeën heeft om de camera anders te bevestigen op de cap. Het mooiste lijkt mij bovenop de cap maar kan geen systemen daarvoor vinden.

Iemand ideeën of ervaringen?

Koekeroekus

Re: Bevestiging helmcamera.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:52

Niemand ?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:30

met tape boven op de cap tapen?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 20:37

das het hem nou net -O-
cap is net een maand oud en vind het een beetje zonde om er al iets permanent op te plakken.

oude cap is zodanig stuk dat er niet meer verantwoord mee gereden kan worden.

heb wel zitten denken om een tweedehands cap te kopen en hem daar op te plakken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:53

Ik heb zelfklevend klittenband. Dus aan de ene kant plak en andere kant klittenband.
Daarnaast heb ik een elastieken band die ik door de camera kon halen en die sluit ik. Ben afgelopen jaar in Frankrijk een paar keer vergeten diep genoeg te bukken voor tak en was blij dat ik die band erom had.
Zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen, anders stuur ik je nog wel pb!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 20:56

Waar plak je dat klitteband dan aan?

aan je cap of je camera?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:01

Allebei. Het ene deel zit op mijn cap (het zachte) en het andere gedeelte zit op camera. Het betreft maar een klein stukje, dus vind het niet zo storend. Bovendien heb ik zo'n zwarte suède cap, niet zo'n gladde en je ziet het wel enigszins, maar niet opvallend of storend.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:05

en dat kan ook tegen een stootje?
gaat de camera dan niet schommelen op je hoofd?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:07

Door het klittenband en de elastieken band niet bij mij. Je kan op YouTube filmpjes vinden onder de naam buitenrit manege Smit. Moet je even kijken voor een filmpje gemaakt na september of oktober 2012.......

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:19

mmm zal eens kijken of ik dat kan vinden. Dank je wel.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:20

kunnen ze je bij de winkel waar je m hebt gekocht niet adviseren? Je hebt hem daar tenslotte gekocht als HELMcamera. Hij moet dan toch stevig en stabiel op een helm te bevestigen zijn?!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:21

Ik heb hem via marktplaats :Y) geen idee dus waar hij gekocht is.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:30

Wat gaat er precies scheef hangen? Gaat het hele gewricht met banden en al scheef hangen, of blijven alle banden op z'n plek maar draait alleen het gewricht zelf? Staan de banden wel goed strak?

Kan de camera andersom in de houder? (dus in het geval van de foto, naar achteren gericht?)
Misschien werkt het beter om de houder aan de andere zijkant van de cap te zetten, zodat het zwaartepunt van de camera op een iets andere plek ten opzichte van de cap komt te zitten.
(de camera naar achteren schuiven in de houder lijkt niet te kunnen, omdat de knopjes in de weg zitten, klopt dat?)

Als laatste kun je misschien proberen iets van antislipmatjes tussen het cameragewricht en de cap te doen. (je kunt ook schuurpapier op het gewricht plakken, met de schuurkorrel-kant naar de cap gericht, maar dan kun je krassen in de cap krijgen als het toch beweegt)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 21:43

Die band is van rubber en ik heb hem al dusdanig strak zitten dat ik hem bijna niet om de cap krijg. Hij kan inderdaad ook aan de andere kant maar dan nog gaat de cap op mijn hoofd scheef hangen. Dus ik begrijp niet helemaal goed hoe jij dat voor je ziet.

Omdat die band van rubber is zakt de camera iets scheef, rubber geeft nog steeds mee. Daarom het klittenband over de cap heen. De camera zelf in de houder kan ik niet veel mee, alleen draaien. Kan niet voor of achteruit en de houder kan er niet eens vanaf.

Beetje lastig dit haha

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:14

Wild idee, geen idee of het werkt...

Als je de band eens zo draait, dat de camera (deels) op de cap kan rusten? Ik zit te denken aan een blokje hout, misschien piepschuim, om de camera de juiste kant op te laten wijzen.

Blokje = groen
Afbeelding

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 06:20

Mmm. Dat zou ik ook nog kunnen proberen. Ik ga van de week eens even knutselen ermee.
Dank je wel!