Zeer oude trailer opknappen.. HOE??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brittje01

Zeer oude trailer opknappen.. HOE??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 23:06

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een trailer! Maar deze is erg oud. De bodem is goed! Is pas vervangen door vorige eigenaar, deze heeft ook de wanden opgeknapt en als bescherming extra aluminium aan de binnen en buitenkant gemaakt. Dus is een sterkte trailer. Maar moet naar mijn idee nog wat aan gebeuren:

Laadklep: Is nu van hout met klimlatten en vloerbedekking. De vloerbedekking is half los en wil graag een rubberen mat erop. Wat is jullie ervaring? Waar kan ik dit het best en goedkoopst bestellen? Op welke prijs moet ik ongeveer rekenen?

Wanden binnenin: Deze zijn nu van aluminium en daar wil ik voor de veiligheid van mijn paard ook rubbermatten tegenaan. Wat zijn hiermee de ervaringen? Prijzen en besteladressen?

Lak aan de buitenkant: Hij is donkerblauw van kleur met een wit polyester dak. Maar is beschadigd, dus zou het graag willen bijwerken door er een nieuwe laag op te doen. Wat kan ik het best gebruiken? En hoe? En hoe kan ik het polyester dak opknappen?

Ik hoor heel graag jullie tips en ervaringen!!

groetjes!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:23

Brittje01 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een trailer! Maar deze is erg oud. De bodem is goed! Is pas vervangen door vorige eigenaar, deze heeft ook de wanden opgeknapt en als bescherming extra aluminium aan de binnen en buitenkant gemaakt. Dus is een sterkte trailer. Maar moet naar mijn idee nog wat aan gebeuren:

Laadklep: Is nu van hout met klimlatten en vloerbedekking. De vloerbedekking is half los en wil graag een rubberen mat erop. Wat is jullie ervaring? Waar kan ik dit het best en goedkoopst bestellen? Op welke prijs moet ik ongeveer rekenen?

Wanden binnenin: Deze zijn nu van aluminium en daar wil ik voor de veiligheid van mijn paard ook rubbermatten tegenaan. Wat zijn hiermee de ervaringen? Prijzen en besteladressen?

Lak aan de buitenkant: Hij is donkerblauw van kleur met een wit polyester dak. Maar is beschadigd, dus zou het graag willen bijwerken door er een nieuwe laag op te doen. Wat kan ik het best gebruiken? En hoe? En hoe kan ik het polyester dak opknappen?

Ik hoor heel graag jullie tips en ervaringen!!

groetjes!

Zijwanden met aan beide zijden aluminium platen is vragen om problemen, als dat er al niet achter zit, want dit is ook vaak een methode om de zwaar aangetaste wand te "verstoppen"...............ik heb er mijn vraagtekens bij!
Een oploopmat verkopen wij voor € 115.- incl btw ( dit is de rubber mat met geïntegreerde klimlatten voor op de klep)

Is de trailer technisch wel in orde?? Misschien het bekijken en nakijken waard voor je verder gaat opknappen ;)

Karreman

Re: Zeer oude trailer opknappen.. HOE??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:23

Zeer oud, dat is dan eind jaren 70, begin jaren 80? Voordat je met opknappen gaat beginnen zou ik eerst de assen (laten)inspecteren. Je zou niet de eerste zijn ie met een doorgezakte of nog erger nog, afgebroken asstomp, komt te staan. Goedkoop is vaak aantrekkelijk geprijsd maar word vaak duurkoop

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:58

Mijn ervaring met metaal aan beide zijdes van de wand, is dat daartussen niks meer zit. Ik zou hem sowieso eerst technisch laten checken, waar aan cosmetische zaken te gaan denken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:03

Denk dat je een aantal zeer waardevolle tips gekregen hebt. Wilde ook iets dergelijks posten maar zie dat de pro's al gereageerd hebben. :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:15

Nog even los van alle zinvolle tips die al gegeven zijn: beetje fatsoenlijk opknappen kost je minimaal 1000 euro aan materiaal en dan ga ik er inderdaad vanuit dat de bodem in goede staat (de praktijk zal wel iets minder rooskleurig zijn, vrees ik).........
Ik hoop dus voor je dat je echt heel weinig betaald hebt want anders zit je voor veel geld nog steeds met een oude trailer, waarvan je uiteindelijk hoopt dat de staalconstructie daadwerkelijk zo goed is als je denkt dat ie is. Als blijkt dat je ook nog een serieus moet gaan lassen aan de constructie, dan wordt het een gebed onder end.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:43

Ik zou ook eerst goed checken of de wanden echt wel zo goed zijn als gezegd wordt.
Zelf heb ik ook mijn eigen trailer opgeknapt en wij moesten alle zijwanden en de bodem vervangen. Ook in mijn trailer heb ik een nieuwe losse rubbermat gelegd.
Prijstechnisch kwam ik het beste uit bij Bos Rubber in Schagen. Ze bezorgen ook en hebben een website.
Mocht je betonplex nodig hebben was ik erg voordelig uit bij MPX in Wijdewormer. Zowel voor mijn bodem als zijwanden ben ik daar goed geslaagd. Ze hebben diverse diktes en maten.