5-paards trailer huren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjandi

5-paards trailer huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 10:05

Ik vroeg mij af of iemand een bedrijf/particulier kennen die een 5-paards trailer verhuren? Ik moet 5 paarden vervoeren(3 IJslander merries+2 Jaarling IJslanders) richting Polen. Nu kan ik natuurlijk iemand inhuren met een vrachtwagen. Maar het liefste doe ik het zelf. Hopelijk kan iemand mij hier helpen want op google heb ik nog niks gevonden...

Amaris

Re: 5-paards trailer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:08

bestaat dat uberhaubt?

Mag je die wel trekken maar een vrachtwagen(tje) niet rijden?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:10

Als ik 5 paardstrailer in type kom ik steeds bij 1,5 paardstrailer uit..

Toen ik zocht op 4 en 6 lukte het wel om grotere trailers te vinden.

Misschien een tip om daarop te zoeken?
Misschien kom je dan op een site uit die ook 5 paardstrailer heeft?

Suc6

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 10:12

Ja dat van 1,5 merkte ik ook al. Heb inderdaad op 4 en 6 gekeken. De vierpaards zijn iets gewoner maar ik zie die alleen te koop staan. En ook niet gebruikt maar vaak nieuw op bestelling....

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:14

als je een chauffeur hebt voor vrachtwagen, waarom schaf je er dan niet een aan als je de prijzen ziet af en toe dan kan je daarvoor geen 5 paarden die kant op laten brengen door een vervoerder

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 10:15

Nee ik kan niet met een vrachtwagen rijden helaas... Anders was dat de beste optie. Vandaar dat ik nu voor deze ene keer(hoe vaak vervoer je nou zoveel paarden in eens) iets te huur zoek.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:21

Misschien een onhandige optie, maar kan je zoiets niet over de Duitse grens huren? Toen ik daar was heb ik veel van zulke trailers gezien, in Nederland bijna niet.

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 10:27

Hey dat zou nog een optie kunnen zijn. We zitten heel dicht bij de grens(100m). Maar dan word het zoeken wel moeilijker....

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:30

Dat kan ik me voorstellen. Geen ijslanderstallen in Duitsland in de buurt die je op weg kunnen helpen?

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:36

fjandi schreef:
Nee ik kan niet met een vrachtwagen rijden helaas... Anders was dat de beste optie. Vandaar dat ik nu voor deze ene keer(hoe vaak vervoer je nou zoveel paarden in eens) iets te huur zoek.

maar dit mag je met be ook niet rijden, gehuurd of kopen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:41

speurneusc schreef:
fjandi schreef:

Jawel hoor, je mag met B-E een trekker-oplegger-combi rijden (mits je E voor 19-01-2013 hebt gehaald) en die bestaan wel voor meerdere paarden. Huur zal niet meevallen.
Trailers zal niet meevallen, laadvermogen, en het vereist een forse trekauto. Alleen de topklasse 4x4's en grote bestelbussen mogen de 3500kg trekken die dergelijke trailers wegen.......

Ik zou de optie van een prof vervoerder toch niet afwijzen. welliswaar zal dat niet goedkoper zijn, maar de risico's zijn wel veel kleiner omdat je met ervaren chauffers werkt.
Laatst bijgewerkt door ikke op 13-03-14 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:43

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:46

speurneusc schreef:
fjandi schreef:

Dat zat ik me zojuist ook te bedenken, aangezien het gewicht van je paardjes al een totaal gewicht van ong. 1500 kg zal zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:58

dat was dan ook zo'n beetje de strekking van mn eerste post.

Als je een 5-paardstrailer mag rijden, dan zou je toch ook een vrachtwagentje mogen rijden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:03

Amaris schreef:

Als je een 5-paardstrailer mag rijden, dan zou je toch ook een vrachtwagentje mogen rijden?

Nee, als je een correcte aanhanger/oplegger combi zou kunnen huren, kun je met B-E rijden, binnen de geldende regels. Vrachtwagens met voldoende laadvermogen bestaan niet voor B-E rijbewijs.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:06

Amaris schreef:

Voor een vrachtwagen (boven de 3500 kilo)heb je je C nodig.
Met B mag je totaal (auto/trailer) niet boven de 3500 kilo zitten (het maximale toegestane gewicht).

Met BE mag je een aanhangwagen trekken tot 3500kilo (mits het voertuig dit mag trekken).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:09

Ik denk dat je moet zoeken naar iemand de een Featherlite heeft. Dat is dus zon BE combi oplegger. Zie je nog wel eens bij de westernruiters. Burgmeyer Quarterhorses heeft zon ding. Maar geloof niet dat ze hem ook verhuren. Mss dat zij wel iemand weten die dat wel doet. http://www.burgmeijerqh.com/pages/home.html Maar denk er wel om, die combi slurpt benzine, wat je wel gaat merken op zon afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:11

Niet correct, er zijn (zoals al gezegd in dit topic) oplegger-combinaties mogelijk, waarmee je met aanhangwagens boven de 3500 kilo rijden. Denk aan de goosenecks die je in de western soms ziet.
Hiermee kan je zo 7 paarden vervoeren op enkel een BE-rijbewijs.

Echter, deze combinaties heb ik nooit te huur gezien. Ik denk dat een professionele vervoerder jouw beste optie is.

Edit: Rina noemt het net al. De meeste pick-ups voor een gooseneck zijn diesels en rijden gerust 1 op 3 met zulke belasting...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:11

Brainless schreef:
Amaris schreef:

Voor een vrachtwagen (boven de 3500 kilo)heb je je C nodig.
Met B mag je totaal (auto/trailer) niet boven de 3500 kilo zitten (het maximale toegestane gewicht).

Met BE mag je een aanhangwagen trekken tot 3500kilo (mits het voertuig dit mag trekken).

Aha op die manier

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 11:11

Ik heb mij B+E rijbewijs en heb erg veel rijervaring met het rijden van lange afstanden met trailer. Ik heb er inhuren van een chaufeur met vrachtwagen ook niet afgeslagen maar ik wilde deze optie toch ook graag serieus bekijken.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:20

En een 3paardsvrachtwagentje voor b rijbewijs met een 2 paards trailer?
Ik weet niet zeker of dat toegestaan is met BE, maar als het toegestaan is misschien een optie?

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 11:29

Ik dacht niet dat er een vrachtwagen was dat ik met mijn B+E rijbewijs zou mogen rijden.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:30

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:31

Er zijn best veel 2(en 3) paardsvrachtwagentjes die je met een b-rijbewijs mag rijden :)
Ik weet alleen niet of je dan met B+E er een trailer achter mag hangen. Zie ze wel eens rijden op die manier maar weet dan nooit welk rijbewijs je er voor nodig hebt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:37

Dat is de oplossing :j

Grootste bus nemen, bijvoorbeeld een renault master met opbouw, daar 3 pony's in, kunnen er wel 4 in ook hoor, heb 10 jaar met zo'n ding rondgereden.
En een trailer er achter, mag met BE en zelfs zonder E. :j