transport nr Zweden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bgwyn

transport nr Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 22:46

heeft er iemand ervaring met het zelf rijden met een trailer over lange afstanden? en hoe reageren de paarden op een boot?

moonie

Re: transport nr Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:55

er zijn enkele zweedse bokkers meschien kan je bij hun eens informeren

bgwyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 11:50

wie zijn dat? ik ben nieuw op Bokt en snap eea nog niet zo goed :-)

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:45

dit is de leden lijst van bokt het is even werk om alles door te bladeren maar daar kan je zien wie er in zweden wonen wie het so zijn weet ik ook niet
memberlist.php?g=14862&mode=group
Laatst bijgewerkt door moonie op 13-03-14 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:52

zij woont in noorwegen jenn0dv
dit is wel een zweed anoukwendy , Iselda, midori
hoop dat je er iets aan heb

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:59

Ik heb heb wel ervaring met het rijden met paarden over lange afstanden. Mijn ervaring is dat dit nooit zo'n probleem is. Paarden hebben weinig gevoel voor tijd en zolang ze de reis lang hooi hebben gaat het altijd goed(mij dan). Als ik naar Zweden ga zou ik de brug pakken, lijkt mij een fijner idee.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:01

die is wel duur de brug

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:02

Ik denk dat het goedkoper is dan met de boot...

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:04

nee dat was een paar jaar gelde nog niet zo maar dan heb ik het over een gewone personene auto als tonden we wel op het vrachtwagen dek
Laatst bijgewerkt door moonie op 13-03-14 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:04

ik zou gewoon even op reacties van mensen met ervaring wachten TS
Het kan best zijn dat de mensen die hierboven genoemd worden nieteens eigen paarden hebben, of hun hele leven al in zweden wonen of iets anders.
Daarbij vin dik het ook niet echt netjes om vanuit het niets die mensen een privebericht te sturen.

Misschien kan je wat uitgebreider verhaal doen, en dan wachten tot er mensen reageren die echt kennis en ervaring hebben ermee

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:31

Ik wil wel even reageren. Heb 3 jaar geleden toen we emigreerden naar Noorwegen mijn pony meegenomen. Hij is gebracht door BSS paardentransport. Dit is een professioneel bedrijf die naast alles over het welzijn van je paard ook alles weten over het invoertraject. Dit zal niet in alle landen hetzelfde zijn maar er gaat altijd wat papier- en keurwerk aan vooraf.
Ik vind de rit NL-Zweden echt veel te lang om met een trailer te doen. Veel te vermoeiend voor je paard om zo'n lang eind in de trailer te staan. Mocht je het wel gaan doen zorg dan in ieder geval voor een goede overnachtingsplaats voor je paard(en) waar ze goed kunnen bijkomen en uitrusten. Zorg ook dat je op de hoogte bent van alle regels over paarden transporteren binnen alle landen waar je doorheen gaat.

Denk dat je qua kosten vrijwel gelijk uitkomt. Of je het nou zelf doet, of laat doen. En dan is optie 2 stukken minder stressvol, zowel voor jou als voor je dieren.
Succes!

biertjuh_tw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:31

Met de persoon hierboven mij, ik zou, als ik zou emigreren, het lekker door een proffesioneel bedrijf laten doen. Zij hebben denk ik hier meestal ervaring mee, en weten dus ook wat voor papierwerk er bij komt kijken. Ook zullen zij betere vervoersmiddelen hebben als jij met je trailer, en scheelt het jou ook heel veel energie. Want dat zal het ook nog eens kosten, heel veel energie...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:36

ik ben een keer naar zweden gereisd als groom met een vrachtwagen mee.

we zijn toen met de nachtboot overgevaren en dat is allemaal prima verlopen. Als ik mijn paard zou verhuizen naar zweden toe zou ik iig voor een transporteur kiezen en niet voor een trailerrit. De paarden staan veel stabieler op de vrachtwagen en aangezien ze er een lange tijd op zullen staan lijkt me dat veel prettiger.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:37

Ik woon ook in Zweden maar heb alleen mijn Shet mee genomen, die hebben we dus zelf mee genomen en overnacht waar ze lekker in een wei kon staan en 1 nacht heeft ze in de trailer overnacht. Dat kpn omdat ze zo klein is! Ze kon zich met gemak omkeren in de trailer.
Had ik mijn D-pony ook mee genomen zouden we ze met Potijk laten vervoeren, die vrachtwagens zijn stabiler en ik denk dat de hele reis rustiger is voor de paarden. Heb zelf verder geen ervaring met ze maar heb er nog nooit een fout woord over gehoord!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:38