Paspoort/ chip overlaten schrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Paspoort/ chip overlaten schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:26

Ondertussen heb ik mijn pony al zo'n 6 jaar en nooit heb ik het paspoort en de chip over laten schrijven op mijn naam. Ik heb er eigenlijk nooit over na gedacht om dat te doen, omdat het dus geen eigendomsbewijs is.

Nu vraag ik me laatste tijd echter wel of of er nou voordelen zijn naar beide op naam te zetten? En een chip op naam zetten, zijn daar kosten aan verbonden?
Ik vind namelijk de kosten van het paspoort overzetten nogal wat (30 euro en verplicht lid worden van de NRPS 90 euro, + aangetekend verzenden.) ook wil ik liever niet al te veel met mijn paspoort slepen. Dus als het niets toevoegt dan liever niet. Maar dat weet ik dus even niet zo zeker meer of het overschijven nu wel of geen voordelen heeft. En dit net zo voor de chip.

Hopelijk kan iemand me helpen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:50

Het enige voordeel van paspoort op je naam is dat als je het kwijtraakt je wat makkelijker een duplicaat kunt krijgen. Ze sturen het nl op naar de laatst bekende eigenaar uit het paspoort.
Voor wedstrijden etc hoeft het niet op naam te staan.
Chip op naam zetten is wel handig voor geval je pony een keer vermist is.
Weet alleen niet of je dat apart kunt aanpassen
http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=nyuHsHsu ... HsuOpbPREY

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:54

Je paspoort is sowieso geen eigendoms bewijs, dat is het ook niet als je naam erin staat. (Zou wat zijn als de fokker van mijn paard morgen kan komen en 'zijn' paard komt opladen ;) )
Het enige wat kan bewijzen dat jij de eigenaar bent is een koopcontract of 'bonnetje' van de handelaar/particulier waar je het paard van kocht.

cissy

Re: Paspoort/ chip overlaten schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:57

dat zegt ze toch ook zelf al?

_Micha_

Re: Paspoort/ chip overlaten schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 12:17

Pony is al een keer vermist geweest := en heeft toen ons huis ook goed kunnen bereiken haha.
Ik zal zo eens even bij de link gaan kijken, het is dat het best wat geld kost en een hoop gedoe is anders had ik het meteen gedaan.

En inderdaad dat het geen eigendomsbewijs is weet ik dat was verder ook niet mijn vraag.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:00

_Micha_ schreef:
Pony is al een keer vermist geweest := en heeft toen ons huis ook goed kunnen bereiken haha.
Ik zal zo eens even bij de link gaan kijken, het is dat het best wat geld kost en een hoop gedoe is anders had ik het meteen gedaan.

En inderdaad dat het geen eigendomsbewijs is weet ik dat was verder ook niet mijn vraag.

Nee oke, dat zei je, maar dan heb je toch eigenlijk je antwoord al? Er is verder geen meerwaarde aan je naam in de papieren hebben staan. Ik heb er ook over nagedacht maar het zijn extra kosten waar je vervolgens helemaal niks aan hebt..