Opties tot vervoeren paarden van Zwolle naar Arnhem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Opties tot vervoeren paarden van Zwolle naar Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 13:50

Ok, de casus:

Ik wil twee paarden van Zwolle naar Arnhem vervoeren voor een weekend. Zelf heb ik een B rijbewijs en geen auto of trailer ;) . Ik kan evt wel een twee paards trailer lenen. Het gaat om een Haflinger en een Welsh A pony.

Wat zijn mijn mogelijkheden qua vervoer?
Voor zover ik weet ga ik het nooit voor elkaar krijgen om met een B rijbewijs een twee paards trailer te trekken.
Een vrachtwagentje huren zou een optie kunnen zijn, of een paarden taxi.

Ik kan alleen op google niet echt iets vinden van een verhuurbedrijf of een taxi in de buurt van Zwolle of Arnhem of ergens daartussen...

Zijn er hier mensen die iemand weten die of busjes verhuurt die ik met een B rijbewijs mag rijden of iemand die een taxi bedrijf heeft? Als er bokkers zijn die (uiteraard tegen vergoeding) zin hebben om te rijden in het weekend van 3-5 mei, dan hou ik me ook van harte aanbevolen.

Maureen95

Re: Opties tot vervoeren paarden van Zwolle naar Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:51

Ik denk als je een advertentie op de boktmarkt zet dat je dan wel kans maakt dat iemand voor je wilt rijden :)

eilleen333

Re: Opties tot vervoeren paarden van Zwolle naar Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 13:53

Bedankt voor de tip!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:40

tweepaardstrailer is altijd BE rijbewijs bij nodig, dat ga je dus al niet redden. Busjes is afhankelijk van TMM van busje en aanhangertrekgewicht.
B rijbewijs vrachtwagentjes mogen vaak geen twee paarden in omdat ze een te laag laadvermogen hebben.

Dus of twee keer rijden met 1 paard, of iemand met juiste rijbewijs en auto zoeken (zoals ik maar ik woon niet in jouw omgeving, zie mijn adv op de bokt markt)

Edit: zie dat het om een haflinger en een welh A gaat, die zouden samen wel een in B vrachtwagentje kunnen mits je niet heel veel aan extra spullen meeneemt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:03

Tweepaardstrailer op enkel een B-rijbewijs kun je vergeten; dat gaat niet binnen de regels.

Let erop dat bij het huren van een vrachtwagentje (bijvoorbeeld Anemone) het laadvermogen nogal eindig is; bruto 1200kg. Dat is dus inkl jijzelf en al je spullen en je paarden! Neem van mij aan, dat is best krap.

Paardentaxi kan inderdaad, maar ik kan je helaas niet helpen aan tips want ik ken er geen in jouw buurt.