Wat moet ik aan met mijn trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie1

Wat moet ik aan met mijn trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 14:28

Hallo allemaal,

Mijn vader had een (oude en goed gebruikte) dubbele paardentrailer, deze is jaren van trouwe dienst geweest en zelfs nog opgeknapt. Nu is mijn vader beland in een verzorgingshuis onder omstandigheden.

Deze trailer staat er nog, maar ik weet niet wat ik er mee aan moet, ik heb er geen papieren bij, maar zag dat je deze voor ongeveer 30 euro weer kan aanvragen.
Nou weet ik niet of iemand deze trailer überhaupt nog van me wil overnemen, wanneer dit niet lukt, waar moet hij dan heen? auto sloop? ik heb echt waar, geen idee!

Graag hoor ik of er iemand is met een soortgelijke ervaring, of een tip!

Groet.

cissy

Re: Wat moet ik aan met mijn trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:35

Hier op de boktmarkt neerzetten als opknappertje? Zijn altijd wel mensen op zoek naar een trailer en die als klusproject kopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:38

Ik zou hem als opknapper neerzetten en als iemand een leuke prijs wil betalen de papieren aanvragen en verkopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:54

Controleer even of je er daadwerkelijk papieren bij kunt krijgen. Als dat zo is, voor 100 euro op de Boktmarkt zetten.

Als het een Westfalia Saturnus is, moet je even een PB sturen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:55

Ik vraag me af waar je die 100 euro op baseert?

Een goede tweepaards zonder gebreken levert veel meer dan dat op namelijk..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:14

Zit er wel een eigen nummerplaat op of is ie voor het laatst gebruikt toen ook grote aanhangers het kenteken van de trekkende auto droegen? Als eigen kenteken: papieren erbij zoeken / aanvragen en op boktmarkt / marktplaats met dat ding. Kan je pa nog een mooie bos bloemen kopen, een lekkere borrel of net waar je hem een plezier mee doet :)

en wel twee bossen ook als het een beetje een nette trailer is

Binkie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 15:20

Er zit nog wel een kenteken bij, dus dan is het alleen de papieren aanvragen. Ik ga nakijken wat voor trailer het is etc. Erg bedankt!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:28

Zoals je het nu omschrijft kun je hem idd gewoon aanbieden op bv marktplaats, erbij vermelden dat je geen kenteken papieren erbij hebt en dat hij waarschijnlijk opgeknapt moet worden ;) kom je er niet uit kun je ons altijd om advies vragen ;)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:17

Als je er papieren ( vanaf jan. is het een creditcard) bij wilt hebben dan moet hij bij de RDW geschouwd worden en moet het chassisnummer nog leesbaar zijn . Dit gebeuren gaat je ongeveer €175.= euro kosten ipv 30 !!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:13

Karreman schreef:
Als je er papieren ( vanaf jan. is het een creditcard) bij wilt hebben dan moet hij bij de RDW geschouwd worden en moet het chassisnummer nog leesbaar zijn . Dit gebeuren gaat je ongeveer €175.= euro kosten ipv 30 !!!

Dan ga je er vanuit dat er nooit papieren bij geweest zijn. Als alleen de papieren kwijt zijn, klopt die 30 euro heel aardig.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:45

ikke schreef:
Karreman schreef:

Dan ga je er vanuit dat er nooit papieren bij geweest zijn. Als alleen de papieren kwijt zijn, klopt die 30 euro heel aardig.

Als de papieren kwijt zijn kan die 30 euro wel kloppen maar dan moet er al wel een KENTEKEN bij de trailer afgeven zijn. Als je met een trailer met een oud REGISTRATIE-bewijs naar de rdw gaat om dat om te ruilen voor een kentekenbewijs dan ben je €175,= lichter. Ik ben in 2012 n.l.twee maal bij de rdw geweest met dit soort gevallen.
Laatst bijgewerkt door Karreman op 26-02-14 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:47

Karreman schreef:
Als de papieren kwijt zijn kan die 30 euro wel kloppen maar dan moet er al wel een KENTEKEN bij de trailer afgeven zijn. Als je met een trailer met een oud REGISTRATIE-bewijs naar de rdw gaat om dat om te ruilen voor een kentekenbewijs dan ben je €175,= lichter

TS geeft aan dat er al een kenteken bij zit...

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:51

TeSs2411 schreef:
Karreman schreef:
Als de papieren kwijt zijn kan die 30 euro wel kloppen maar dan moet er al wel een KENTEKEN bij de trailer afgeven zijn. Als je met een trailer met een oud REGISTRATIE-bewijs naar de rdw gaat om dat om te ruilen voor een kentekenbewijs dan ben je €175,= lichter

TS geeft aan dat er al een kenteken bij zit...

Sorry, dat had ik niet gelezen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:53

gap schreef:
Zoals je het nu omschrijft kun je hem idd gewoon aanbieden op bv marktplaats, erbij vermelden dat je geen kenteken papieren erbij hebt en dat hij waarschijnlijk opgeknapt moet worden ;) kom je er niet uit kun je ons altijd om advies vragen ;)

Nou is het volgens mij zo dat alleen de laatst geregistreerde eigenaar het kenteken opnieuw kan aanvragen dus dan is het handig om dat zelf eerst te doen . en een trailer met kenteken is altijd meer waard dan zonder.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:46

Karreman schreef:
gap schreef:

Nou is het volgens mij zo dat alleen de laatst geregistreerde eigenaar het kenteken opnieuw kan aanvragen dus dan is het handig om dat zelf eerst te doen . en een trailer met kenteken is altijd meer waard dan zonder.

Ja dat is ook weer zo ;)