Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, heel comfortabel werkpaard en mag 2800 kg trekken. R12312 schreef:Als ik je eisen invul op autotrack.nl kom ik meer dan genoeg optie's tegen.
fjordnina schreef:Hier staat ook een Hyundai Terracan. Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van. De auto is me aan alle kanten te ruim. De stoel is te breed, de zitting te lang, de deur te ver weg, de middenarmleuning belemmert mij bij het schakelen etc. Nu ben ik maar 1,65 m dat scheelt ook. Mijn vader (groter en steviger) is er juist wel helemaal gek mee. Voor hem is de auto dan ook qua formaat prima.
Bij ons was de voorganger van de Terracan een Hyundai Galloper. Mooi vond ik hem niet, maar dat vond ik wel een heel fijne auto om mee rond te rijden. Wij hadden zelf de korte versie. Zowel de lange als de korte mogen én kunnen een 2 paards trailer trekken.
Rex_Rolfo schreef:Let ook op de kogeldruk, iets dat in de andere welke-auto-voor-mijn-trailer topics regelmatig is besproken. Voor een tweepaards is meestal 100 kg nodig, de meeste 'gewone' auto's blijven bij 50-75 kg steken. Bij de busje, SUV of terreinwagenachtigen zal dat vaker die 100 kg zijn.
Omdat de kogeldruk niet alleen van de auto afhangt maar ook van de trekhaak is dat iets dat je moet navragen op het moment dat je een bepaalde auto op het oog hebt.
criollo_yess schreef:Hier een Landrover Freelander diesel, mag 2000 trekken, maar is wel duur in wegenbelasting en verbruik. Permanent 4 wheel drive, is erg prettig als je eens op zachte ondergrond terechtkomt of in de sneeuw.
MarcR schreef:Kijk eens naar een Subaru Forester, de 2 liter diesel versie van het huidige model mag 2000 kg trekken.
Bij een ouder model zal je voor de 2,5 liter turbo benzine moeten gaan om 2000 kg te mogen trekken.
Wij trekken een Ifor Williams 2 paards met een Forester 2 liter benzine en dat gaat prima.
Femmz schreef:Hoeveel betaal je aan wegenbelasting? Ik woon in Zeeland daar is het goedkooper. En welk bouwjaar en aankoopprijs is de auto?
Femmz schreef:MarcR schreef:Kijk eens naar een Subaru Forester, de 2 liter diesel versie van het huidige model mag 2000 kg trekken.
Bij een ouder model zal je voor de 2,5 liter turbo benzine moeten gaan om 2000 kg te mogen trekken.
Wij trekken een Ifor Williams 2 paards met een Forester 2 liter benzine en dat gaat prima.
Als ik subaru hoor denk al dat die veel verbruikt niet? Heeft u er eentje ?