Lease prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loraine1985

Lease prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:20

Ik wil een pony gaan "leasen" bijrijden.
Nu vraag ik, en zij eigenlijk ook, ons af wat de normale gang van zaken is wbt prijs en kosten DA en hoefsmit ed.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Het zou de bedoeling zijn dat ik 1-2 keer per week die kant op zou komen. Wat zou een acceptabele prijs zijn? En waar baseer je zoiets op? En splitsen van DA kosten? (leek mij niet echt, zoals het hoort, is tenslotte niet mijn paard, maar graag hoor ik hier iets over)

Groetjes

Legoblokje

Re: Lease prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:22

Volgens mij betaal je omdat je dan het paard rijd en verzorgd ofzo. Maar over de da en hoefsmid en dergelijke, lijkt me niet dat je daar voor moet betalen, anders hebben jullie samen een paard (lijkt mij :') )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:24

Ik betaal 50/50 met iemand die ik nooit bij het paard zie en ik nooit wat over mij hoor zeggen, ik kan doen en laten wat ik wil (bij wijze van) dus alles 50/50, maar daar heb ik 365 dagen per jaar een paard voor waar ik het wil hebben op training die ik wil hebben.

Ik zou persoonlijk voor de 4 tot 8 keer per maand niet veel gaan betalen, een euro of €50 maximaal! en dan niks van hoefsmid/da erbij.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:26

Een manege of bedrijf hanteren meestal een vaste prijs per week of maand, dit zijn meestal de kosten van het onderhoudt. meestal ligt deze prijs dicht bij de prijs die pensionpaarden betalen bij hun, maar ligt ook aan de aantal dagen.

Een particulier die zijn paard verleast kijkt meestal naar de vaste lasten dus de stalling en eten en deelt dit door 30 dagen/(maand) en dan hoeveel dagen per week men gaat leasen in de maand, dus b.v €90,- stalling/eten, is €3,- per dag.

Da en hoefsmid zijn in de meeste gevallen gewoon voor de eigenaar.

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:27

ik heb een paard geleased. Was 175,- in de maand, voor de rest geen kosten voor voer, DA, hoefsmid enzovoort. Maar daar staat ook een groot nadeel tegenover (vond ik). Jij bent niet de bepaalde factor. Wanneer jij vindt dat je paard naar de smid moet, maar de eigenaar vindt van niet, dan trek je aan het kortste eind. Mijn paard ging niet 1x per 2 a 3 maanden naar de smid, maar 1x per 5 maanden. Nu ik mijn eigenb paard heb, ben ik veel meer uit, maar ik bepaal wel zelf hoe/wat/wanneer. Bijvoorbeeld dat mijn paard vanavond behandeld gaat worden door een magnetiseur. Nou daar hoefde ik bij mijn lease paard niet mee aan te komen hoor....

Edit: ik kon alle dagen rijden en er ook mee naar buiten en op wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door MissChrys op 19-02-14 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:27

Twee keer per week leasen voor 50 euro per week vind ik weinig hoor.
Manege rekent voor een keer per week lease (en dan mag je 1 uur rijden) al 50 euro hier

DualPep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:28

250(stal) : 30(dagen in de maand) = 8,33 per dag x 2(dagen per week lease) = 16,66
X 4 weken = €66,64 per maand

Het ligt er ook aan of jij de pony wat moet leren of de pony jou. Of dat je hem mee mag nemen naar bijv clinics of wedstrijden.

Ik zou persoonlijk 50 euro vragen voor 2 dagen. En ik zou er ook niet meer voor neer willen leggen.
DA voor rekening eigenaar. Hoefsmid kan over gepraat worden (bekappen is nog te doen)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:30

Als je 1 of 2 keer zou komen zou ik gewoon 1/4de van de pension prijs vragen die mijn pension klanten ook betalen
Ik heb een meisje wat 1 keer in de week komt rijden zij betaalt 60 euro per maand met elke week een half uurtje les (lessen bij mij ik vind dit een vereiste zodat we niet op verschillende manieren rijden)
Vaak komt ze op zaterdag extra rijden hier vraag ik niets voor zolang ze alles met respect behandeld
Of dat je met de eigenaar afspreekt dat jij de hoefsmid betaalt

Ik heb liever iemand die zijn afspraken nakomt en niet of weinig betaalt dan iemand die veel betaalt en waar ik niet van op aan kan

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:32

ja, ik ben wat wijzer. Ze is zeer zeker geen slecht mens en wilde erover praten, dus dat gaan we ook doen.
Ik wil slechts 1x per week buitenrijden en 1xlessen. Dus geen intensieve training.
Maar nu heb ik wat meer achtergrond info, dus komen we er vast wel uit.. Dank jullie wel!!!

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:34

voor 2 dagen in de week vind ik 50 euro maximum :), meestal komen er ook nog klusjes bij :)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:52

Het heeft ook wel een beetje te maken met wat voor een pony het is.
Moet jij de pony wat leren of leer jij wat van de pony?

En in welke regio zit je?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:37

Mijn verzorgster betaald 50 euro per maand mee. Ze mag dat komen wanneer ze wil, maar meestal is dat 2 keer per week. Ze mag mijn spullen gebruiken, mag doen waar ze zin in heeft, en hoeft niks te doen verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:40

Ik vind 50 ook wel een mooi prijsje daarvoor! :j

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:44

Je hoort daar verschillende prijzen over, ligt eraan wat je allemaal mag/kan en wat je moet doen... Als je op een hele luxe stal komt (hoge stalprijs) waar je niets hoeft te doen behalve rijden, dan lijkt het mij dat je meer moet betalen dan wanneer je allerlei klusjes als stal mesten, landje bijhouden, waterbakken schrobben paarden binnen zetten etc. Vaak hoor je dat mensen 25 euro voor 1 dag vragen en 50 voor 2 of meer. Zelf betaal ik 35 voor 3/4 dagen en dan op een doe het zelf stal dus alle klusjes moeten gewoon gedaan worden :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:55

Ik heb mijn paard een jaar in de lease gehad met de volgende kosten voor mijzelf:

- enten, wormenkuren en koliek voor mijn rekening
- hoefsmid (bekappen) voor mijn rekening
En dan was ik inderdaad degene die bepaalde wanneer dit gebeurde.

Kosten voor de leaser:
- pensiongeld
- evt extra vlas
- evt extraatjes voer (wortels, extra hooi ed)
- 'verwijtbare' dierenartskosten
- evt ijzers indien gewenst.

Paard stond 24/7 ter beschikking en mochten ze beschouwen als 'eigen'.
Ik had als eigenaar het laatste woord in beslissingen en als het zover kwam was ik degene die over leven of dood beslist.

Mistered19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:05

ik betaalde voor mn vorige lease pony,50.- voor t feit dat je komt, en rijd. omdat die vrouw hem niet naar de smid liet gaan heb ik ookal een aantal x de smid betaald. maar ik vind dat niet de normale gang van zaken..