Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miepie77 schreef:Voor welk bedrag kan je iets nog verdiensten uit Hobby noemen en wanneer word het echt professioneel.
Zijn hier een beetje algemene richtlijnen voor, ik kan er moeilijk iets over terugvinden.
Bedankt!
Brainless schreef:Nee dat vind ik niet.
Mijn vriendin heeft een gewone baan en hobbymatig geeft daarnaast les.
Dit doet ze omdat ze dit ontzettend leuk vindt om te doen.
Ze doet dit gewoon wit.
Vjestagirl schreef:Ik vind je professioneel als je ervan kan leven, of als het je doel is om ervan te leven.
LadyMadonna schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind je professioneel als je ervan kan leven, of als het je doel is om ervan te leven.
Dat vind de belasting dienst niet. Als je inkomsten onder een x bedrag hebt wordt het idd verdiensten uit hobby (oid) en dan hoef je geen belasting in te dienen. Je mag alleen ook niks aftrekken.
xSlvna schreef:Je kunt ook 'professioneel bijklussen' zonder dat het je 'beroep' is.
Dat "bijklussen" is gewoon zwart werken. Electra63 schreef:xSlvna schreef:Je kunt ook 'professioneel bijklussen' zonder dat het je 'beroep' is.
Nee, zodra je inkomsten ontvangt voor bewezen diensten, moet je aangifte doen van inkomstenbelasting. IMO ben je dan professioneel bezig, het hoeft alleen niet je beroep te zijn.Dat "bijklussen" is gewoon zwart werken.
Brainless schreef:Electra63 schreef:
Nee, zodra je inkomsten ontvangt voor bewezen diensten, moet je aangifte doen van inkomstenbelasting. IMO ben je dan professioneel bezig, het hoeft alleen niet je beroep te zijn.Dat "bijklussen" is gewoon zwart werken.
Mijn man en ik klussen ook bij, maar staan beide wel netjes op de loonlijst.
studiemiep schreef:de paardenwereld zit vol met zwart klussers...gebeurt allemaal handje contantje dat afrekenen van de privelessen...
Ik heb nog nooit een factuur ontvangen...