Is deze auto geschikt voor het trekken van 2paardstrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Is deze auto geschikt voor het trekken van 2paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:26

Hallo ik had een vraag en denk dat die het beste beantwoordt wordt in een nieuw topic.

Mijn vraag zoals in de titel. Is deze auto geschikt voor trekken v tweepaards trailer.

Op dit moment wordt de trailer getrokken door onze Opel vivaro bus. Echter is deze wat ouder aan het worden en als we hem nog willen verkopen moet het nu! (Al weer over de 2 ton op de teller)

Ik wil nu een auto die wat meer pk heeft en wat makkelijk de trailer vervoerd. Daarnaast wil ik kofferbak ruimte want de trailer heeft heen zadelkamer. En me zadel ligt dus achter in net zoals alle andere spullen

Het gaat op dit moment even over de volgende adv.
http://link.marktplaats.nl/773002245

Hij ons voor ons goedkoper dan de bus maandelijks. Daarnaast vind ik het vooral belangrijk dat de auto het aankan omdat hij wekelijks gebruikt zal worden met trailer en of aanhanger.
Dit is een automaat iets wat mij altijd erg prettig leek maar hoor verschillende verhalen.
Verder mag hij bijna 3 ton trekken dus daar zal het niet aan liggen.

Erg benieuwd nr jullie mening.

Groetjes Alice

josje4

Re: Is deze auto geschikt voor het trekken van 2paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:27

Max. trekgewicht is 2800 kilo dus het lijkt mij wel dat deze auto een 2 paards trailer mag/kan trekken

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:28

josje4 schreef:
Max. trekgewicht is 2800 kilo dus het lijkt mij wel dat deze auto een 2 paards trailer mag/kan trekken

Edit: onze auto mag 2100 kilo trekken en dan mag het net ;)

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:29

Alice13 schreef:
Mijn vraag zoals in de titel. Is deze auto geschikt voor trekken v tweepaards trailer.

Verder mag hij bijna 3 ton trekken dus daar zal het niet aan liggen.

Duidelijk antwoord lijkt mij

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:35

Ja gaat me meer over dat het een automaat is. Sorry misschien niet duidelijk genoeg beschreven.

Wij hebben nu een Opel en hadden hier ook nr gekeken dan automaat. Dit werd ons afgeraden ivm dat de automaat v Opel grote gewicht achter de auto niet kan trekken. En sneller stuk gaat en duur geintje om te vervangen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:38

Mijn bmw is net overleden maar dat was ook een automaat. Die trok de trailer met gemak en ik heb er geen problemen mee gehad.

Ben nu aan het zoeken naar een vervanger maar ben toch weer aan het uitkijken naar een automaat omdat ik dat veel fijner vind rijden.

Lijkt mij een goede koop.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:39

Jawel, de auto kan het wel; de vraag is of jij met de automaat om kunt gaan.
Automaat is op zich niet verkeerd om trailers te trekken, maar onder bepaalde omstandigheden kan het wenselijk zijn de automaat handmatig op te laten schakelen (bij hogere toerentallen), deels omdat je meer koppel beschikbaar hebt, deels omdat de automaat dan beter gekoeld wordt. Zo kan het ook verstandiger zijn de automaat vast te houden in 3 in plaats van 'm op te laten schakelen naar 4 (of 4-lock).

Zorg dus dat je weet hoe koppel en vermogen zich verhoudt tot het toerental, om op basis daarvan je automaat te bedienen.

De slechte verhalen die je hoort over trailertrekkende automaten, komen van mensen die dus niet snappen hoe bovenstaand verhaal werkt. Dan stook je je automaat op en revisie kost je zomaar 3000 - 3500 euro....

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:41

Wat er voor mij gezegd wordt.

Wij hebben nog nooit een probleem gehad met een automaat die een trailer trekt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:46

Ik zou persoonlijk zelf geen automaat kiezen maar dat komt omdat ik het niet prettig vind met rijden met de trailer
Mischien is het ook een kwestie van wennen maar vind schakelauto prettiger omdat ik dan zelf de controle over alles in handen hou

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:52

Als een wagen 3 ton kan trekken dan maakt het niet uit of ie handgeschakeld is of automatisch.
3 ton blijft 3 ton

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:55

Wij reden altijd met onze audi automaat voor de tweepaardstrailer, met een goede chauffeur hebben we daar nooit problemen mee gehad.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:58

Wij hebben ook een pajero sport, maar dan handgeschakeld. Super fijne auto maar zuipt wel behoorlijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:20

Aangezien je het centrale topic heb gevonden plaats ik hier een slotje voor het overzicht.