Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beestenfreak schreef:Bedenkt voor de reacties.
Dat een paard in dit geval als 'voorwerp' wordt gebruikt had ik ook als argument bedacht. Ook als je schade toebrengt aan een persoon ben je verzekerd.
Maar moet de eigenaar van het paard mij dan eerst aansprakelijk stellen voor de schade/dierenartskosten?
Klinkt wel logisch eigenlijk. Ga van de week weer even in gesprek met de eigenaresse, zij zou ook uitzoeken hoe het met haar verzekering zit.
beestenfreak schreef:Hallo,
Nu ongeveer een maand geleden is mijn bijrijdpaard op buitenrit gewond geraakt door een stomme fout van mijn kant.
Paard had enkel een flinke schaafwond op haar voorbeen, maar dit moest wel een aantal weken in het verband + een antibiotica kuurtje.
Op internet kan ik van alles vinden over hoe het zit als jij gewond raakt door het paard van een ander, maar hoe zit het nou andersom? Als andermans paard dus gewond raakt door een fout van jou? Valt dit gewoon onder WA verzekering?
Mijn verzekeringsmaatschappij kon mij dit niet vertellen, zodra de factuur van de da er is gaan we het gewoon indienen en zien we het wel. Paard is overigens niet apart verzekert, huisdieren vallen volgens de eigenaar wel onder de verzekering van het bedrijf.
Wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie of weet hier meer van?
. Dan was het veel erger als een schaafwond.
). Huisdieren worden meestal apart genoemd in de voorwaarden. Tiggs schreef:Als ik schade veroorzaak aan een zeilboot van een ander bijvoorbeeld (waar ik zelf in vaar), vergoedt mijn AVP die schade alleen in bepaalde typen boten (zeil kleiner dan een x-aantal m2).

FriesWytske schreef:Een schaafwond een aantal weken in het verband. Dan was het veel erger als een schaafwond.