pension klant abrupt vertrokken, niet betaald en gejat.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

pension klant abrupt vertrokken, niet betaald en gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:14

9 jaar lang ben ik vriendinnen met iemand geweest waarvan ik nu blij ben dat het eindelijk voor bij is.

Toen ze haar eigen eerste pony kocht bood ik aan dat ze hier mocht staan.
na 2 jaar is die pony weg gegaan en kwam er een paard voor in de plaats.

er is geen contract geschreven.

Na 4 jaar lang waar ze het minimale moest betalen, is er tussen ons veel ruzie geweest.

Uiteindelijk ben ik zo te kakken gezet en zo belazerd en bedonderd dat ik heb gevraagd per 1 febr. Te vertrekken.

Vandaag is pensionklant weg gegaan.
op stal was het een grote bende. Er liggen her en der nog spullen van haar die ze weigert op te halen.
Per brief is haar een aantal officiele zaken gemeld zoals het ontruimen van haar stal.
aangezien dit niet is gebeurd heb ik pensionklant een bericht gestuurd.
klant wilt haar stal niet ontruimen, wilt haar spullen niet komen halen, heeft spullen van mij mee genomen en tot slot heeft ze de afgelopen 2 maanden niet betaald.

aangezien zij 2 dagen eerder is vertrokken wilt ze niet voor de maand Januari betalen, echter is maand December 2013 ook nog niet betaald.

ik snap niet dat ik haar ooit heb kunnen vertrouwen, aangezien ik geen contract heb opgesteld kan ik dus helemaal niks.
Mijn vader is stal eigenaar en gaat bij haar langs als ze 1 febr. niet heeft betaald.

Kortom, paard is weg, stal is een bende, spullen gejat en niet betaald.
Iemand nog tips? En já, ik weet dat ik een contract had moeten opstellen. Ik was alleen te naïef over hoe mensen konden zijn.
Ik was 13 toen ze hier kwam, dus ook niet kritisch over na gedacht.

iemand nog tips?

kimberly1995

Re: pension klant abrupt vertrokken, niet betaald en mijn spulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:17

Spullen van jou bij haar persoonlijk op gaan halen en de spullen die jij van haar hebt verkopen, om je stallingskosten te dekken. :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:17

kimberly1995 schreef:
Spullen van jou bij haar persoonlijk op gaan halen en de spullen die jij van haar hebt verkopen, om je stallingskosten te dekken. :)

edit: natuurlijk wel even alle mogelijke dingen waar ze bij kan komen achter slot en grendel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:18

Dreigen met aangifte? Bewijs van film of zo. Als ze maar bang worden, spullen terug eisen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:18

kimberly1995 schreef:

De spullen die ze heeft laten liggen zijn alleen maar rommel. Allemaal zooi dus.
op gaan halen heeft geen zin. Ze geeft ze toch niet en beweerd ze niet te hebben helaas. Echter lagen ze de dag er voor nog wel en nu ze weg is niet meer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:19

Saaams schreef:
Dreigen met aangifte? Bewijs van film of zo. Als ze maar bang worden, spullen terug eisen.

Heeft geen zin Sam.
Ze zit trouwens ook op bokt en ik weet dat ze dit leest. Maar alleen kom ik er nu even niet uit en wil graag tips van andere mensen horen.

Eisen heeft bij zo'n persoon ook geen zin.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:20

Ik ben de vorige pension klant

Bij deze heb ik haar duidelijk vertelt dat ik wel degelijk betaal.
Alleen minder omdat ik er korter sta.

Tevens heb ik mijn eigen spullen mee genomen. En geen enkele van haar...
Mja moet ze zelf maar komen zien.

Tevens was het geen brief maar een pb op bokt. Zonder handtekening en overleg.

En heb nooit geweigerd spullen op te komen halen..haal alleen de spullen niet op die ze zelf wou hebben zoals de kasten.

Snap niet dat ik haar heb kunnen vertrouwen gezien de waarheid word gedraaid. En ze mensen daadwerkelijk zwak moet maken.
En dreigen te verstaan.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:20

Wat rot dat het allemaal zo gelopen is. :(:)

Van de diefstal van de spullen zou ik in ieder geval aangifte doen.
De bende op stal, is even slikken, maar opruimen en doorgaan.
Het geld alsnog proberen te laten betalen en anders jammer. Ik zou er niet al te veel mee doen. Het kost je waarschijnlijk enorm energie.

Gebruik het als leermoment.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:21

Nouja, hoeveel is het waard wat ze heeft meegenomen?

Je kan in ieder geval wel aangifte doen over je gestolen spullen en de politie te vertellen dat je vermoedt dat ze bij persoon x te vinden zijn. Zij kunnen je dan eventueel helpen/bemiddelen en op zoek gaan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:22

lovelygirly schreef:

En heb nooit geweigerd spullen op te komen halen..haal alleen de spullen niet op die ze zelf wou hebben zoals de kasten.

Snap niet dat ik haar heb kunnen vertrouwen gezien de waarheid word gedraaid. En ze mensen daadwerkelijk zwak moet maken.
En dreigen te verstaan.

Waarom zou je minder willen betalen aan haar? Omdat je een twee dagen!!! Korter staat. Dat is onzin. Kan je op een pensionstal ook niet maken. Bah.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 30-01-14 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:23

lovelygirly schreef:

En dreigen te verstaan.

Nou, heb je wel van december 2013 betaald dan? Het is vrij normaal om gewoon het geld in het begin van de maand te betalen en niet pas achteraf. Maar als jij de TS beloofd dat jij geld betaald en jullie er samen even over kunnen praten hoeveel, dan is dat opgelost?

Over de spullen, misschien kan jij een verklaring geven waar ze dan nu zijn? Het is natuurlijk wel een beetje verdacht dat nu jij weg bent er opeens ook spullen missen. Misschien dat jullie onderling even kunnen bespreken wat er mist en dat soort zaken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:23

Jeejte lovelygirly. Waarom zo gepikeerd als je zeker bent van je zaak?

Je hebt al 2 maanden niet betaald en mij laten weten dat dat ook niet gaat gebeuren.

ik heb gevraagd de kasten op te halen, maar dit wilde je niet. Wil ze liever niet houden.

Ik heb de informaile mail ook op stal gelegd en die heb je mee genomen. Jammer dat je dat ontkent.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:23

Saaams schreef:
lovelygirly schreef:

En dreigen te verstaan.

Waarom zou je minder willen betalen aan haar? Omdat je een twee dagen!!! Korter staat. Dat is onzin. Kan je op een pensionstal ook niet maken. Bah.

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Je beslist zelf eerder weg te gaan, terwijl je 1 februari weg moest gaan. Dat is dus jouw keuze..

Animal

Re: pension klant abrupt vertrokken, niet betaald en gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:24

Ik plaats hier eventjes een slotje voor overleg.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: pension klant abrupt vertrokken, niet betaald en gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:54

We hebben besloten om dit topic op slot te laten, dit omdat vetes niet uitgevochten horen te worden op bokt.