Paardenverzekering.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:28

Beste bokkers,

Ik heb mijn paard nu zo'n 2,5 jaar verzekerd bij EFO.
Ik heb de meest uitgebreide verzekering. Overlijden, ziektekosten etc.

Een ontzettend dure verzekering van bijna 200 euro per maand en dit paard heeft (in tegenstelling tot de andere paarden die ik heb gehad en niet verzekerd waren) bijna nooit wat.

Ik ben een beetje bang dat als ik hem uit de ziektekosten haal dat hij morgen misschien met een ernstige blessure staat en dan helemaal al die tijd voor niets heb betaald. Maar ik zie het ook niet zitten om dit bedrag tot in lengte van jaren door te betalen.

Wat kan ik het beste doen om de kosten een beetje in te perken?

groetjes Danielle

Anoniem

Re: Paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:30

Een andere verzekering die niet zo schreeuwend duur is of voor minder hoog bedrag verzekeren? ik betaalde 80 per kwartaal voor mijn paard voor uitgebreide verzekering tegen dood en ziektekosten.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:32

Maar kan je zomaar op een andere verzekering overgaan? Moet hij dan niet eerst weer op de foto gezet worden en dergelijke?

Waar ben jij verzekerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:33

Dat weet ik niet dat staat in de voorwaarden. Ik was verzekerd bij van bierum.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:35

Gewoon die 200 op je eigen rekening storten, dan kun je binnen een jaar al een fiks ongeluk zelf betalen.
Ik had alleen een verzekering toen ik nog geen reserve had ivm erg laag inkomen. Nu ik wat spaargeld heb staan zie ik het nut van de verzekering niet meer. Mijn paarden zijn toch niet meer dan 4000 euro waard en de verzekering zal doorgaans niet uitkeren dan de waarde van het paard.

Een verzekering wisselen is meestal geen probleem zoalng je geen schade gehad hebt in het laatste jaar of 6 maanden.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:38

Sizzle schreef:
Gewoon die 200 op je eigen rekening storten, dan kun je binnen een jaar al een fiks ongeluk zelf betalen.
Ik had alleen een verzekering toen ik nog geen reserve had ivm erg laag inkomen. Nu ik wat spaargeld heb staan zie ik het nut van de verzekering niet meer. Mijn paarden zijn toch niet meer dan 4000 euro waard en de verzekering zal doorgaans niet uitkeren dan de waarde van het paard.

Een verzekering wisselen is meestal geen probleem zoalng je geen schade gehad hebt in het laatste jaar of 6 maanden.

Mee eens!!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:43

Nou het probleem is dus dat dit paard in de hogere prijsklasse valt en ik hem voor het volledige bedrag verzekerd heb (wat het dus zo duur maakt). Als hij voor wat dan reden morgen er niet meer zou zijn dan is het wel fijn dat ik niet helemaal met lege handen sta..

Mijn andere paarden waren nooit verzekerd. Ik heb daar ontzettend veel blessures mee gehad. Met dit paard wilde ik de fout niet nog eens maken om niet te verzekeren. Ik dacht dat ik het geld er wel uit zou halen paarden hebben immers altijd wat. Maar nu heb ik dus een oersterk kerngezond paard waar de DA alleen bij hoeft te komen voor zijn gebit en voor de enting iets wat je natuurlijk gewoon zelf moet betalen. Zo word de verzekering wel erg rijk van mij.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:43

volgens mij heb je wel een erg dure verzekering. ben minder kwijt voor twee paarden.
wat is jou paard dan wel niet waard als ik zo brutaal mag zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:52

BailyKarlos schreef:
Zo word de verzekering wel erg rijk van mij.

Dat is volledig normaal :D
Anders zou niemand het in zijn hoofd halen een verzekeringsmaatschappij te beginnen :+

Een verzekering neem je hoofdzakelijk voor kosten die je niet zelf KUNT dekken. Dus de miljoenen van een aansprakelijkheid, het affikken van je huis en je gezondheid. De rest is optioneel en of het verstandig is kun je alleen zelf besluiten of je dat je op je gemak stelt.
Zo heb ik dus ook geen tandarts verzekering want die 25 euro per maand is ongeveer de kosten van 3 vullingen ieder jaar zijn leven lang. Dat gebeurt geen mens.

Als je wel graag de garantie wil hebben dat je 10.000 op je rekening gestort krijgt bij een beenbreuk bijvoorbeeld dan zul je inderdaad iedere maand daar aardig het spaarpotje aan de verzekering moeten overdragen.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:48

wat noem je hogere prijsklasse. als je bedoel 5000 is anders dan 10000. weet namelijk waar ik mijn paarden voor verzekerd heb.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:54

Dat is toch wel zonde, want het feit dat je hem zo hoog hebt verzekerd houdt alleen in dat je dat bedrag terug krijgt als hij komt te overlijden, qua ziektekosten wordt er nooit meer uitgekeerd dan 5000 per jaar.
dus je betaald elke maand alleen maar zoveel voor het geval hij komt te overlijden.
Ik zou hem niet boven de 5000 verzekeren.
Rest van het geld kan je weg sparen dan kom je snel genoeg aan het bedrag voor een nieuw paard

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:58

Wie bepaalt dat jouw paard in de hogere prijsklasse valt.
Heb je dat zelf gedaan, een paardeneigenaar overschat zijn paarden nogal snel :D
Gaat het om Bonaparte in je profiel.....?

Ik wilde mijn paard verzekeren 3 jaar geleden ik moest toen 115 (en beetje) per maand gaan betalen er zat toen ook geld van de dood bij.

Heb gekozen om het zelf te sparen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:05

ik heb mijn paard verzekerd voor de aankoopwaarde (werd mij door meerdere aangeraden), heb de "normale dingen" verzekerd (plotselinge dood, spoedgevallen en zware blessures oa) en een bijrijder verzekering. Betaal ergens tussen de 60 - 80 per maand
Ik heb nog nooit gehoor dat iemand zoveel per maand betaald :=

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:08

Verzekering keert alleen de werkelijke waarde van je paard uiteindelijk uit. Dus je zult wel in je beslissing mee moeten nemen dat als jij jou paard voor duur bedrag verzekerd dat je ook aan moeten kunnen tonen dat hij/zij dat waard is. Anders is het grote kans dat niet wordt uitgekeerd

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:09

ik betaal minder zit bij hippo. rond de 60 voor alles.

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:09

overigens mijn merrie is voor alles verzekerd tot waarde van 2500 en ik betaal 450,- per jaar. 25% eigen risico

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:12

sweetsox schreef:
ik betaal minder zit bij hippo. rond de 60 voor alles.

ik zit ook bij Hippo ja :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:15

Aser schreef:
Verzekering keert alleen de werkelijke waarde van je paard uiteindelijk uit. Dus je zult wel in je beslissing mee moeten nemen dat als jij jou paard voor duur bedrag verzekerd dat je ook aan moeten kunnen tonen dat hij/zij dat waard is. Anders is het grote kans dat niet wordt uitgekeerd

L2 met 8 jaar is nog niet echt een paard van ruim 20000 euro en ruin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:17

Sizzle schreef:
BailyKarlos schreef:
Zo word de verzekering wel erg rijk van mij.

Dat is volledig normaal :D
Anders zou niemand het in zijn hoofd halen een verzekeringsmaatschappij te beginnen :+

Een verzekering neem je hoofdzakelijk voor kosten die je niet zelf KUNT dekken. Dus de miljoenen van een aansprakelijkheid, het affikken van je huis en je gezondheid. De rest is optioneel en of het verstandig is kun je alleen zelf besluiten of je dat je op je gemak stelt.
Zo heb ik dus ook geen tandarts verzekering want die 25 euro per maand is ongeveer de kosten van 3 vullingen ieder jaar zijn leven lang. Dat gebeurt geen mens.

Als je wel graag de garantie wil hebben dat je 10.000 op je rekening gestort krijgt bij een beenbreuk bijvoorbeeld dan zul je inderdaad iedere maand daar aardig het spaarpotje aan de verzekering moeten overdragen.

Sluit ik mij volledig bij aan. Je moet geen verzekering nemen omdat je de betaalde premie "eruit wil halen".

Ik heb mijn paard wel verzekerd, maar niet voor het aankoopbedrag. Wel uitgebreid en een uitgebreide ziektekosten verzekering. Dit is voor mij gewoon een fijn gevoel. Verder spaar ik ook wat geld op een aparte rekening, dat als hij dood gaat ik een bedrag van de verzekering krijg en mijn spaargeld heb om een ander paard te kopen.

Verder hoop ik trouwens dat ik heel lang premie "mag" betalen zonder er ooit iets "uit" te halen. Dat betekent dat mijn paard gezond is en blijft en nog niet dood is ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:18

Aser schreef:

Dat is niet waar, je kan zelf het verzekerde bedrag kiezen. En daar betaal je ook premie naar.
Bij wijze van kan ik mijn paard ook voor 1.000.000 laten verzekeren, alleen wordt de premie dan wel heel erg hoog (zou ik wss niet eens kunnen betalen :P).

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:21

sjeee 200 euro per maand :wow:

Ik betaal nu 50 euro per maand voor mijn frieze merrie en 38 euro per maand voor mijn barock pinto hengst.
Nu heb ik beide wel voor een laag bedrag in de verzekering staan, maar wel zo uitgebreid mogelijk!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:23

44Myrthe44 schreef:
Dat is niet waar, je kan zelf het verzekerde bedrag kiezen. En daar betaal je ook premie naar.
Bij wijze van kan ik mijn paard ook voor 1.000.000 laten verzekeren, alleen wordt de premie dan wel heel erg hoog (zou ik wss niet eens kunnen betalen :P).

Dat is niet geheel waar, er wordt nl wel bij de voorwaarden aangegeven dat het paard wel naar waarde verzekerd dient te worden en niet voor heel veel meer.
Maar dat krijg je dan te horen op het moment dat je bv je shetlander voor 20.000 wil verzekeren ;-)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:24

Kijk 200 euro is een flink bedrag ik zou wel eens willen weten voor hoeveel dat paard waard is volgens haar

Van mezelf weet ik het wel, hier werd het 115 euro per maand en dat was al geen misselijk bedrag....

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:25

@ Silly:
Dat klopt, maar wanneer de verzekering de waarde heeft geaccepteerd mogen ze niet later toch nog voor minder uitkeren, aangezien jij premie betaalt op basis van de waarde.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:26

44Myrthe44

Dat klopt dat je dat zelf kunt kiezen alleen bij schade (b.v. door of ongeschiktheid) gaat er niet meer betaald worden dan de werkelijke waarde.... Bij de acceptatieprocedure zal al naar boven komen dat het bedrag niet reeel is (dan hebben we het niet over 2 of 300 euro natuurlijk.