Ruiterbewijs, wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zinniz

Ruiterbewijs, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 12:07

Hallo allemaal,

Weet niet of ik mijn topic hier goed heb staan en of er al eentje van is, maar ik zit met een vraag in mijn hoofd en ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen.

Ik heb een aantal jaar geleden mijn ruiterbewijs gehaald op ponykamp, waar deze "training" bijzat. Nu is deze al een jaar of 1,5 / 2 verlopen, maar als ik in de zomervakantie wil gaan werken, heb ik deze waarschijnlijk opnieuw nodig.

Ik las hier op Bokt dat het puur geldklopperij is en dat je hem eigenlijk vrijwel nergens nodig hebt. In de tijd dat mijn oude bewijs nog geldig was heb ik deze eigenlijk ook nooit nodig gehad.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Als er iets niet duidelijk is vraag het maar, en een PB'tje om me te helpen is altijd welkom.

Onali

Re: Ruiterbewijs, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:08

Wat is je vraag?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:08

Vraag eerst even na of je hem echt nodig hebt bij dat baantje. Zoja, halen. Zonee, ook halen :P
Het is altijd makkelijk om hem te hebben.

Zinniz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 12:10

Ik zal het even navragen, bedankt voor je reactie!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:11

Over het algemeen heb je hem bijna nergens nodig. Dus ik zou het even navragen.
Er zijn maar een paar gebieden waar het verplicht is (zoals waar mijn pony staat), maar dit zijn echt uitzonderingen.

Zinniz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 12:12

Ja ik ga het meteen even navragen, dankjewel!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:20

1. Heb je 'm nodig voor je werk?
2. Kom je ooit in de gebieden waar het verplicht is om een ruiterbewijs te hebben?
Citaat:
Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.

Antwoord op allebei de vragen nee. Lekker laten verlopen, en geen geld meer aan besteden. Dan is het ruiterbewijs voor jou een nutteloos ding.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:36

HorseTopShop schreef:
Vraag eerst even na of je hem echt nodig hebt bij dat baantje. Zoja, halen. Zonee, ook halen :P
Het is altijd makkelijk om hem te hebben.

Het enige echte nut van het ruiterbewijs is wanneer je wil rijden in die selecte groep gebieden waar het verplicht is.
Daarom houd ik het aan, ik woon in de buurt van een van die gebieden.

Het staat een werkgever vrij om het bezit van het ruiterbewijs te vragen/eisen, maar het heeft juridisch geen enkele toegevoegde waarde.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:57

Ik had mijn ruiterbewijs dit jaar 20 jaar gehad als ik m niet vorig jaar zou hebben opgezegd, er is me werkelijk nog nooit naar dat ding gevraagd, ook niet als ik ging werken 'in de paarden'.

Overigens heb ik hem wel bewaard voor het geval dat... kan ik aantonen dat ik m wel ooit gehaald heb :) Er zit toch geen herhalingsexamen oid aan vast en de pasfoto is ook al 20jr oud :+ . Die verzekering die er aan vast hangt keert toch alleen maar uit als je eigen AVP dat niet doet en dan alleen in die genoemde gebieden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:13

Zelf heb ik mijn ruiterbewijs inmiddels een 25 jaar en nog nooit nodig gehad,

Jij geeft aan dat als jij in de zomervakantie zal werken een ruiterbewijs nodig zal hebben. Als zij dit als eis hebben moet je er toch voor zorgen dat je een geldig ruiterbewijs hebt.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:15

Heb mijn ruiterbewijs nu 5 jaar en ik heb hem nog nooit nodig gehad. (En ik rij in de bossen van Soest)