Enquete trailer product

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noomii1994

Enquete trailer product

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 16:55

Hallo iedereen,

Voor mijn studie ondernemend dier en gedrag moeten wij in samenwerking met twee mensen van een andere opleiding. Deze mensen komen van de opleiding paardenhouderij af. Wij hebben voor ons vak ondernemen een product of dienst moeten bedenken. Daar zijn wij op een idee gestuit. We zijn al bezig in de 2de periode en hier moeten we voor onze marktverkenning een enquete houden. Onze doelgroep zijn mensen/ruiters die veel met paard of pony op pad zijn en spullen zoals tuig, borstels, cap, laarzen etc. mee moeten nemen.

Zo zijn wij op de trailer trolley gekomen! Dit is een zadelkast die op maat is gemaakt in de voorkant van de trailer. Deze is op wieltjes als het paard of pony uit de trailer is ook erin en eruit te halen, zodat deze ook makkelijk te gebruiken is op stal. Boven in de trailer trolley zit een voer bak, deze kan gebruikt worden voor het voeren van brokken, maar ook kan er hooi ingedaan worden en zit er een net over heen zodat niet al het hooi door de trailer ligt. Standaard zit er al een zadelstang en hoofdstelhouder in.

Wij hebben ook gekozen voor een goedkopere versie, maar ook voor een luxe versie waar extra's in zit. Onze tekening hebben wij gemaakt voor een wintec uit 1999. Wij willen namelijk voor iemand uit ons groepje nog kijken of we een prototype kunnen gaan maken.

Dit is onze tekening. Alleen de verdere accessoires staan hier niet op, op een andere tekening wel.
Afbeelding

Wij willen jullie vragen of jullie deze vragen willen beantwoorden en in het topic willen zetten.

Trailer trolley
Zou je een op maat gemaakte trailer trolley in je trailer willen? Waarom?

Wat voor type materiaal zou je willen voor de trailer trolley? Waarom dat materiaal? Eventueel ook een bepaalde kleur?

Wat voor extra zou je in de trailer trolley willen?

Zou je ook de voerbak in de trailer trolley willen? Waarom?

Zet op nummer neer wat voor jou het belangrijkste is:
1
2
3
Etc.

Zonder uitbreiding met alleen zadelstang en hoofdstelhouder zou je ervoor willen uitgeven?

Met uitbreidingen inclusief zadelstang en hoofdstelhouder zou je ervoor willen uitgeven?

Wat zou je graag nog zien bij de trailer trolley?

Heb je een ander product gezien die erop lijkt en zou je die eerder willen aanschaffen? Zoja, waarom?

Met vriendelijke groet,
Noomii1994

Ibbel

Re: Enquete trailer product

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:56

Ben je op de hoogte van het feit dat vrijwel alle nieuwe trailers al een ingebouwde zadelkamer hebben? Nieuwe trailers zonder zadelkamers worden nog nauwelijks geleverd.

Wat zien jullie voor je als het voordeel van een losse trolley? Op wedstrijd hoef je niets te slepen, want je paard staat naast de trailer, en een ingebouwde zadelkamer heeft een deur aan de buitenkant. Een trolley die je eerst uit je trailer moet halen en dan op hobbelige grasbodem moet zien te manoeuvreren is dan geen voordeel. En thuis eea in één keer naar je zadelkamer kunnen rijden weegt wat mij betreft niet op tegen het nadeel/risico van het ding: wat als-ie onderweg losraakt...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:58

Volgens mij bestaat er al iets vergelijkbaars. Het lijkt me ook erg moeilijk om dit universeel (en daarmee meer betaalbaar) te krijgen. Elke trailer is weer anders. Sorry dames!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:00

Eens met Ibbel. Daarnaast: hoe hoog is de deuropening aan de voorkant en hoe hoog is die trolley. Want je moet em er ook uit kunnen halen als er een paard in de trailer staat lijkt me?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:04

De reden dat ik juist kies voor een trailer zonder zadelkamer is omdat ik het erg onveilig vindt dat die ruimte wordt opgevuld. Voor de paarden, en omdat alles zo uit de trailer kan worden gejat.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:07

Gewoon een vraag hoor,
Maar hoe zou je de trolley in de trailer willen zetten zodat die niet kan bewegen?

En dan antwoorden op jouw vragen:
In onze nieuwe trailer zit een ingebouwde zadelkamer, maar bij onze vorige trailer waren we juist opzoek naar zo iets.

Wat voor type materiaal zou je willen voor de trailer trolley? Waarom dat materiaal? Eventueel ook een bepaalde kleur?
Licht gewicht!

-

Het zou wel handig zijn.

Zonder uitbreiding met alleen zadelstang en hoofdstelhouder zou je ervoor willen uitgeven?

Met uitbreidingen inclusief zadelstang en hoofdstelhouder zou je ervoor willen uitgeven?
Niet veel meer als zonder.. want een zadel en hoofdstel steun zijn er zelf zo in te plaatsen

Wat zou je graag nog zien bij de trailer trolley?
Een goede bevestiging voor in de trailer. Zodat een druk paard het niet van de kant af kan schoppen tijdens het rijden

Heb je een ander product gezien die erop lijkt en zou je die eerder willen aanschaffen? Zoja, waarom?
-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:48

Persoonlijk zou ik zo'n ding niet handig vinden, heel veel trailers hebben inderdaad een zadelkamer en als je die niet hebt hoe wil je die volle trolley in de trailer krijgen als je een klep hebt met latjes erop? Mogen dan wel stevige wielen onder zitten.
Hoe ga je hem dusdanig vastzetten dan hij niet aan de wandel gaat onderweg?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:05

Dit systeem gebruikt ifor williams ook . Heeft qua rijden hetzelfde systeem als een kliko en is van kuststof. En niet allemaal zo negatief. Oke, als je een nieuwe trailer koopt kun je hem met zadelkamer bestellen maar rijd je met een occasion zonder zadelkamer dan is dit toch een mogelijkheid. Hoeveel zijn er niet die er zelf een kastje in fabriceren. En in veel gevallen is een "fabriekszadelkamer" ook niet meer dan een polyesterschot met een deurtje gemonteerd in de neus van de trailer of met een extra deurtje in de zijwand als het wat meer mag kosten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:09

Nee, hier liggen de spullen in de auto die goed op slot kan. Een trailer is veel makkelijker open te krijgen en met een williams trailer vind ik alles dat voorin zit onhandig (hou van de ruimte). Gelukkig is onze kofferbak groot genoeg voor alle spullen.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:22

Nou wij wilden de spullen juist graag in de trailer hebben.
Aangezien als je allemaal vieze paardenspullen hebt..
En je bijvoorbeeld lekker door de bossen hebt gecrosst en alles onder de modder hebt,
Dan gooien wij het liever in de trailer als in onze goede schone auto!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:41

Met een fleece pleet in je achterbak valt dat smerige ook wel mee. Daarnaast neem ik alles meestal af met een vochtige handdoek voordat het weer de auto in gaat.
Op wedstrijden etc. word regelmatig geroofd, je spullen dus goed achter slot en grendel hebben is wel een must. Een trailer (met ingebouwde kast) is vele malen makkelijker open te krijgen dan een auto. En dat de auto soms een beetje vies word, tja dat neem ik voor lief.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:44

Karreman schreef:
Dit systeem gebruikt ifor williams ook . Heeft qua rijden hetzelfde systeem als een kliko en is van kuststof. En niet allemaal zo negatief. Oke, als je een nieuwe trailer koopt kun je hem met zadelkamer bestellen maar rijd je met een occasion zonder zadelkamer dan is dit toch een mogelijkheid. Hoeveel zijn er niet die er zelf een kastje in fabriceren. En in veel gevallen is een "fabriekszadelkamer" ook niet meer dan een polyesterschot met een deurtje gemonteerd in de neus van de trailer of met een extra deurtje in de zijwand als het wat meer mag kosten.

Precies! En als het echt niet anders is, is die Ifor zadelkast ook los te koop, voor de liefhebber......
Daarnaast zijn er al meer van dit soort produkten op de markt en die zijn best wel peperduur. Waarom? Nou, omdat er geen omzet in zit.........

Over de techniek en toename van de vertikale last onder de koppeling (en het oeverloze gebrek aan marge bij veel auto's), daar zullen we het nog niet eens over hebben.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:20

Trailer trolley
Als hij veilig en makkelijk is, ja

Kunststof, liever geen hout, is weer zwaarder

hoofdstel (2x) en zadelstang lijkt mij voldoende, misschien ook ruimte onder het zadel voor de poetskoffer,

Nee, meestal is Sientje te nerveus onderweg om te eten, ik hang altijd een hooinet in de trailer dat is voldoende

Zet op nummer neer wat voor jou het belangrijkste is:
1 VEILIG
2 Licht, makkelijk te verplaatsen

Ik zou het ongeveer gelijk houden aan een trolley die er al bestaat voor in de stal

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:35

Wij hebben bewust gekozen voor een trailer zonder vaste zadelkamer, heb wel een nieuwe trailer gekocht. Omdat deze altijd van polyester zijn. wij vervoeren ook kalveren met de trailer. Die kunnen met hun kop, gedeelte waar de hoorns zouden komen is heel hard, door het polyester drukken. Dus voor mij zou het wel handig zijn een losse zadel kast. Lijkt mij dat je eerst je paard uitlaad en dan zo de trolley eruit rijd. Ik zadel bij de vereniging altijd binnen op dus dan heb je mooi alles bij elkaar.
Wat er extra op zou moeten voor mij is twee hoofdstel hangers en twee zadel steunen, heb twee paarden. En ruimte voor wat borstels ed. Geen voerbak ofzo. Eten krijgen ze thuis wel weer. Scheelt ook een hoop gesmeer en rommel.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:21

Ik ben wel geïnteresseerd
Zoek zo iets of iets voor op de dissel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:15

kevje06 schreef:
Ik ben wel geïnteresseerd
Zoek zo iets of iets voor op de dissel

Wat voor joekel van 4x4 heb jij dan?

Bedenk dat een zadelruimte voorop de dissel 100% door je kogel gedragen wordt, dan moet dus je kogel EN trailerkoppeling meer dan 100kg mogen hebben. De enige auto's die dat kunnen zijn een klein handjevol grote bestelbussen en de grote 4x4's........

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:12

Zal eens kijken wat de kogel druk is

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:20

Ben ook geen voorstander, voor alle redenen die hier al aangehaald worden.
Plus mijn westernzadel past hier sowieso niet in, dus kan er geen gebruik van maken.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:23

Trailer trolley
Weetniet, vraag me af hoeveel ruime ik overhoud om zelf te kunnen staan met paard in en uitladen bij de voorstang.

Kunststof, niet te zwaar. Wit is prima.

Niets, voldoende haken en ruimte voor zadel + bak met losse spullen in de zetten.

Ik heb er al een in hangen, praktisch met een brokje in leggen maar gebruik het verder niet of nauwelijks.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:26

ik vind de voerbak wel handig.. Heb er nu 1 in die afneembaar is, maar als ik zo een kast erin plaats, past de voerbak niet meer..

Ik zeg, als het niet duur is zou ik er wel een willen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:36

Jullie idee bestaat idd al. En ik heb em zelfs al een keer in een andere uitvoering gezien dan die van Ifor.

cissy schreef:
Persoonlijk zou ik zo'n ding niet handig vinden, heel veel trailers hebben inderdaad een zadelkamer en als je die niet hebt hoe wil je die volle trolley in de trailer krijgen als je een klep hebt met latjes erop? Mogen dan wel stevige wielen onder zitten.
Hoe ga je hem dusdanig vastzetten dan hij niet aan de wandel gaat onderweg?

Precies ook mijn gedachte. Hoe denk je dat ding uit je trailer te krijgen met al het gewicht wat je erin hebt gestopt?? Als ik al denk aan een simpele (en hele lichte) zadelkast, die op kinderwagenwielen stond (handmade door mijn opa :D ) En ik daar spullen in had voor een wedstrijd. Had ik toch echt en zelfs met die grote wielen best moeite dat ding uit mijn trailer te halen (2 paards trailer met maar 1 paard erop). En denk naast de rubberen of houten latjes op de klep ook even aan het hooi wat er voor je troley komt, als paard een hooinet oid in de trailer heeft hangen. Daar moet je dan ook overheen.

Daarnaast nog wat ikke ook al aantipt, je kogeldruk. En wat Kirr aangeeft, een westernzadel gaat daar niet inpassen. Voor mij dus iets wat geen toegevoegde waarde heeft.

DewiFoto schreef:
Nou wij wilden de spullen juist graag in de trailer hebben.
Aangezien als je allemaal vieze paardenspullen hebt..
En je bijvoorbeeld lekker door de bossen hebt gecrosst en alles onder de modder hebt,
Dan gooien wij het liever in de trailer als in onze goede schone auto!

Deze al gezien??? Hangt in je kofferbak en alles blijft schoon :D
http://www.kraemer-pferdesport.de/BAGPA ... &ci=247838

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:49

Hmm nee die had ik nog niet gezien.
Mooi ding, wel wat prijzig.
Ik vond het idee van TS ook juist wel mooi i.v.m. dat je zadel dan ook ergens over hangt.
Dus minder kans op beschadigingen.

Maar op dit moment heb ik het geluk met een trailer met ingebouwde zadelkast.
Dus geen geklooi meer met spullen in de auto!