Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
__Astrid schreef:Kán de politie dat zomaar?
Het eerste wat bij mij opkomt is dat het gewoon een manifeste schending van je grondrechten is(eigendom, privacy, ...)
Zou wel sterk zijn als ze zonder je toestemming gewoon een paar beesten op je erf droppen.

Ceriadwen schreef:Ja dat mag, het algemene belang gaat altijd boven het individuele belang.
Amaris schreef:
__Astrid schreef:SERIEUS?
Wat een apenland hebben jullie?
Voor zover ik weet gebeurt dat hier echt nooit, honden/katten gaan meteen naar asiel en van andere dieren weet ik eigenlijk niet.
Loslopende paarden worden gesignaleerd en meestal is de eigenaar er dan wel al om die paarden terug te zetten?
Wat voor dieren planten ze dan gewoon neer in je wei?

Amaris schreef:Oh haha, nu zie ik pas dat dit topic voortkomt uit het topic dat ik net gemeld heb. Lekker handig Amaris![]()
__Astrid, en wat dan als de eigenaar eens NIET in de buurt is of gevonden kan worden? Wat moet de politie dan met paarden die op de weg lopen en een gevaar opleveren?
Ze moeten toch ergens naartoe, denk dat ze in Belgie ook niet gewoon laten lopen.
geeft niets...
Citaat:@ Tinky Voor de schade dient de eigenaar op te draaien.
Jannepauli schreef:Moeten ze de paarden soms los op de weg laten lopen, met alle gevolgen van dien?

Jannepauli schreef:Moeten ze de paarden soms los op de weg laten lopen, met alle gevolgen van dien?
Grondrechten? Lees je eerst 's even in wat dat zijn..