Geld op, nu sparen en terugkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxSchimmiexx

Geld op, nu sparen en terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 18:59

hallo,
ik heb ere gister mijn paard terug gegeven aan de mensen bij wie ze stalt. Dat komt omdat mijn ouders niet genoeg geld daar meer voor hadden.
Zou jij gaan sparen en hopen dat je genoeg geld krijgt om haar weer terug te kopen of zou je gewoon verder gaan met je leven en hopen dat je over een paar jaar een nieuw paard krijgt of koopt?

gr emma
Laatst bijgewerkt door Revanches op 05-01-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Anoniem

Re: schimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:02

Je kan gaan sparen tot je haar terug kan kopen, maar als je de maandelijkse kosten niet kunt betalen, kun je wel heeel lang sparen. Natuurlijk wil je haar terugkopen, maar als je daar het geld niet voor hebt, kan je sparen, maar dat betekent niet dat je haar terugkrijgt. Sparen is nooit verkeerd natuurlijk!

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:05

NesxNas schreef:
Je kan gaan sparen tot je haar terug kan kopen, maar als je de maandelijkse kosten niet kunt betalen, kun je wel heeel lang sparen. Natuurlijk wil je haar terugkopen, maar als je daar het geld niet voor hebt, kan je sparen, maar dat betekent niet dat je haar terugkrijgt. Sparen is nooit verkeerd natuurlijk!

maar ik heb vrienden die gezegd hebben dat ik haar gratis daar kan laten stallen dus als ik dan alleen ga sparen om haar terug te kopen kan ik haar dan daar neer zetten.

gr emma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:06

Ja, maar wat nou als onverwacht de da moet komen oid?

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:09

NesxNas schreef:

hoe bedoel je?

Gr emma

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:12

emma_14 schreef:
NesxNas schreef:

hoe bedoel je?

Gr emma

Een da voor een paard is niet even 40 euro.. Als je alleen spaart om haar te kopen, heb je dus geen geld voor da, hoefsmid etc.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:14

ja en je moet soms ook vervanging van de dekens , voer mischien , benzine om er naar toe te rijden ,ik zou het zelf nog even met je ouders overlegen .

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:19

zillionke schreef:
ja en je moet soms ook vervanging van de dekens , voer mischien , benzine om er naar toe te rijden ,ik zou het zelf nog even met je ouders overlegen .

ik heb een trein kaart dat ik elk weekend er naar toe kan, dekens heb ik en ze krijgt daar gewoon voer dus daar hoef ik ook niet voor te betalen.

Gr emma

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:24

Sparen is nooit verkeerd. Maar als je nu al de maandelijkse kosten niet kan betalen, heeft sparen weinig zin. Want ooit is dat spaargeld op als je haar koopt.

Maandelijkse kosten zijn niet alleen de stallingskosten, maar ook evt. krachtvoer, spullen en denk ook aan de eventuele dierenarts kosten die er onverwachts bij kunnen komen.

Maak ik uit je laatste bericht op dat je er alleen in het weekend naar toe gaat dan? Of begrijp ik dat verkeerd? Wie doet haar door de weeks dan verzorgen en beweging geven etc?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:25

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:30

Als je ouders er niet 100% achter staan, je geldpot beperkt is moet je niet aan een paard beginnen. Als dat paard iets mankeert, moet je de DA kunnen betalen. Net wat ik net zei, deze kosten blijven niet bij 40 euro. En de hoefsmid, tandart etc. ben je daar ook op voorbereid dan? En stel het zadel gaat stuk, of het hoofdstel?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:35

Ibbel schreef:
[YRT] ik mis mijn paard

Je hebt hier al een topic over en dit staat hier sowieso verkeerd.

Aangezien je in je eerder geopend topic deze vraag ook kunt stellen en dit topic daarom dubbel is plaats ik hier een slotje.