Camera voor in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 22:32

Hoi,

aangezien ik stilletjes aan meer en meer kilometers begin te rijden met de trailer,
wil ik graag investeren in een camera voor in de trailer.

Het is vooral voor mijn gemoedsrust, ik weet namelijk nu niet of mijn paard zich wel comfortabel genoeg voelt.

Ze staat wel (vrij) stil, maar dat wil natuurlijk niet onmiddellijk zeggen dat ze zich dan ook veilig voelt.

Welk merk/type is kwalitatief aan te raden en op welk prijskaartje mag ik rekenen?
En vooral ook: waar koop je zoiets?

Marije_jiplover

Re: Camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:30

Rijd je zelf, of zit je naast de bestuurder?
Als je zelf rijdt, lijkt mij een camera erg gevaarlijk, dat leidt alleen maar af. Je zit dan met je ogen op de monitor, ipv op de weg en het overige verkeer te letten!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:40

wij hebben ook een camera in de trailer :j en ik moet zeggen, ik wil noooit anders meer!

er kan sneller gereageerd worden in bepaalde situaties, ik vind het heerlijk!
hij zit er puur in voor de gemoedsrust en dat rijd een stuk fijner!

wij hebben hem besteld bij minicams, en dan een 7 inch monitor!
draadloos, wat erg handig is, en de camera is aangesloten aan de binnenverlichting, monitor gewoon aan de sigaret aansteker :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:34

Wij hebben er eentje bij de Gamma gehaald voor 50 Euro, ook draadloos. Ik heb hem niet altijd bij me, alleen voor langere stukken of met jonge paarden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:37

Marije_jiplover schreef:
Rijd je zelf, of zit je naast de bestuurder?
Als je zelf rijdt, lijkt mij een camera erg gevaarlijk, dat leidt alleen maar af. Je zit dan met je ogen op de monitor, ipv op de weg en het overige verkeer te letten!

Dat dus!

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:39

Wij hebben gewoon een achteruitrijcamera van de gamma geinstaleerd. schermpje kan draadloos in de sigaretteaansteker en camera zit aangesloten op de binnenverlichting van de trailer. Goedkoop en ideaal!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:16

ik heb een achteruitrijcamera van DX.com geïnstalleerd, kostte ongeveer €50 en doet het prima, zet de beelden draadloos door naar een schermpje.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:27

Mi_Amore schreef:
Het is vooral voor mijn gemoedsrust, ik weet namelijk nu niet of mijn paard zich wel comfortabel genoeg voelt.

Ze staat wel (vrij) stil, maar dat wil natuurlijk niet onmiddellijk zeggen dat ze zich dan ook veilig voelt.

Hoe ga jij constateren op grond van een videobeeld of je paard zich wel of niet veilig/comfortabel voelt?
En vooral: wat denk je er aan te gaan doen als jij denkt dat zij zich niet veilig/comfortabel voelt? Stoppen? En dan?

Oftewel: gaat dit niet óf schijnveiligheid bij jou geven óf nodeloze onrust bij jou geven? Plus het al genoemde 'afgeleid zijn' wat de veiligheid niet te goede komt...

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:36

Wij gebruiken onze GoPro i.s.m. de iPhone. Wij rijden altijd met z'n tweeen en we kijken de eerste km en bij vervelende wegen etc. Het is wel fijn om te kunnen zien als je ineens merkt dat het paard veel beweegt oid. Onze IJslander is namelijk al 2 keer over de voorste balk heengegaan..

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:59

Ibbel schreef:
Mi_Amore schreef:

Hoe ga jij constateren op grond van een videobeeld of je paard zich wel of niet veilig/comfortabel voelt?
En vooral: wat denk je er aan te gaan doen als jij denkt dat zij zich niet veilig/comfortabel voelt? Stoppen? En dan?

Oftewel: gaat dit niet óf schijnveiligheid bij jou geven óf nodeloze onrust bij jou geven? Plus het al genoemde 'afgeleid zijn' wat de veiligheid niet te goede komt...

dat constateren is niet zo moeilijk toch? het is heel simpel om te zien of een paard ontspannen of juist gespannen is...

stoppen moet je nooit zo maar, maar in gevaarlijke situaties kan je wel veel sneller handelen vind ik :j en dat afleiden valt wel mee! gewoon op de weg letten en af en toe een kijkje nemen, en als je wat gestammel hoort kijk je even en dan hoef je niet meteen ongerust te zijn :) vooral als je al slechte ervaringen hebt kan het enorm geruststellend zijn om te zien dat er niks ernstigs is :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:09

Of als je een mini in de trailer hebt die je totaal niet voelt of hoort, is het handig om af en toe even een blik op de monitor te werpen of het beest nog op 4 benen staat. Ik wil er ook graag eentje aanschaffen, ik vind die achteruitrij-camera's een super idee!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:24

Ibbel schreef:
Mi_Amore schreef:

Schijnveiligheid zeker niet. Ideaal juist. Maar dan wel met een groot (tenminste 7" scherm). Ik ben juist vrijwel altijd alleen op pad en dan is het toch heel aangenaam dat ik af en toe even een blik op dat grote scherm kan gooien. Je ziet op zon groot scherm precies wat ze doen en uitspoken :+ En zo kwam ik er dus ook achter dat mijn jonkie heel lollig te ver naar achter kan en dan met dr hoofd onder de stang gaat.
Ik heb het ding ooit eens gekocht vanwege mijn vosje, die echt vreselijk slecht reist op een trailer. Vrachtauto geen probleem maar trailer. Ik ben al bijna 2x van de weg geraakt omdat madam heel bezig was. Daarom ook dat ik dat blik niet meer heb. Met de huidige auto gebeurd er dan niks, maar toch is het fijn dat ik dan even kan kijken wat ze nu weer aan het doen is. En of ik idd een plekje moet gaan zoeken om te stoppen.

De mijne is ook draadloos, en de monitor zit op de autoaansteker aangesloten. Ik heb hem via Ebay gekocht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:32

Een camera in de trailer lijkt me ook wel wat. Ik heb shetten die er ook vaak instaan en de stangen zijn verlaagd. Toch heeft Hans het eens voor elkaar gekregen om onderuit te gaan. Met een camera heb je dat toch sneller in de gaten.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:39

De GoPro ism de Iphone. Welk cameratje heb je dan? Kan die nergens vinden. Het zou ideaal zijn als het gewoon via de iphone gelijk te bekijken is hoe je paard zich gedraagd

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:57

Eeffii schreef:
Wij hebben gewoon een achteruitrijcamera van de gamma geinstaleerd. schermpje kan draadloos in de sigaretteaansteker en camera zit aangesloten op de binnenverlichting van de trailer. Goedkoop en ideaal!

Die heb ik ook. Superfijn!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:25

Goede tips
Ben ook op zoek
Maar leen een trek auto dus kan niet ingebouwd

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:37

Ik heb ook achteruitrijcamera van de gamma in mijn trailer. €150 was ie geloof ik, draadloos. Vriend van me heeft hem opgehangen en aangesloten op de binnenverlichting.
Ik vind het ideaal aangezien mijn paard na een poosje behoorlijk gaat stampen.
En afgeleid worden valt imo wel mee, je moet natuurlijk geen minuut lang blijven kijken op t schermpje en verder kijk je toch ook wel is om je heen.