Trapbescherming ja of nee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Trapbescherming ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 01:16

Ik ben van plan een nieuwe Weijer Traveller te kopen. Trapbescherming is optioneel.
Eventueel zou ik het plaatsen om de trailer netjes te houden en bij een eventuele trap de wanden te beschermen (mijn paard is overigens geen sloper).

Nu lees ik ook topics dat trapbescherming juist voor problemen kan zorgen; vocht erachter waardoor het hout gaat rotten. Maar als een paard er een gaatje in trapt zonder, ben je ook de pineut.

Wat is nu wijsheid? De trailer zou buiten komen te staan.

En indien je voor trapbescherming gaat, rubber of aluminium?

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:33

Je hoeft geen sloper als paard te hebben om toch profijt te hebben van trapbescherming. Paard hoeft maar een keer opzij te stappen met een ijzer en je hebt een gaatje onderin in je wand.... daarom dus wel trapbescherming, als je die van rubber neemt en helemaal laat verlijmen aan je wand en goed afkitten onderaan kan er ook geen vocht tussen komen.

Wat je vooral niet moet doen is van die ijzeren platen laten popnagelen/schroeven en niet afkitten, dat is garantie op rotte wanden.

Ik heb in mijn trailer een 80cm hoge rubbermat met 3 nylon binnenlagen laten lijmen en rondom af laten kitten. Die mat is te verkrijgen bij oa Bos Rubber.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Trapbescherming ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 02:58

Wat Cissy al zegt. Bij een nieuwe trailer zou ik zeker trapbescherming laten plaatsen. Al heeft mijn trailer toen een trapbescherming van kunststof gekregen. De trailerhandelaar had echt mooie hardkunststofplaten die hebben ze erin verlijmd.

l_iesje

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-06-11

Re: Trapbescherming ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 03:26

Ik zou gaan voor trapbescherming. Voor rotting maakt het niks uit denk ik, onze trailer stond ook buiten en binnen 1 jaar compleet verrot de trapbescherming bleef over. Niet echt aardig van me maar ik ben toen erg geschrokken hoe snel het ging

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Trapbescherming ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 11:22

Ligt ook aan de kwaliteit van de trailer lijkt me.

Bedankt voor de info allemaal. Lijkt me dat je die rubbermatten ook aan de bovenkant afkit? Dat zodra je de trailer een keer schoonmaakt het water er niet alsnog tussen loopt toch?

Weet iemand nog wat de matten bij Bosrubber kosten?

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:44

Zeker rubberen trapbescherming doen! Is bij mijn trailer bij de onderkant en zijkanten afgekit, rest zit gelijmd maar komt geen vocht achter. Nu is ook een rubberen stuk gekit onder het deurtje van de trailer, gezien madam daar ook weet bij te komen met haar hoeven tijdens het schrapen.
Echt super die trapbescherming, kit gewoon goed laten nakijken ieder jaar bij de beurt.
Kosten voor losse stukken weet ik niet, maar zal liggen aan de dikte die je neemt.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:55

Bos Rubber heeft diverse soorten matten dus je moet ze even bellen voor prijzen. Ik heb er 10 jr geleden zo'n 10,- de strekkende meter voor betaald.

En afkitten moet uiteraard rondom om er geen vocht tussen te krijgen. Vaak is zo'n metalen trapbescherming niet goed afgekit en dan komt er dus elke keer als je de boel uitspuit water tussen, ook via de schroeven. Been there done that, helaas....

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Trapbescherming ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 18:52

Bedankt allemaal voor de input, het is er een mét trapbescherming geworden :)