Rij jij met trailer zonder E rijbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:18

Suelza schreef:
Examenvrees??? Financieen??? Tijd????



Je zegt het, ik dacht het. Inderdaad, die dingen :D .

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:20

zoutenootjes schreef:
Suelza schreef:
Examenvrees??? Financieen??? Tijd????



Je zegt het, ik dacht het. Inderdaad, die dingen :D .


Maar je hebt wel geld voor een auto + trailer + paard? Dat snap ik dan niet. Als je geen geld en geen tijd hebt, vind ik dat je van de weg moet blijven met zo'n combinatie.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:23

Het is niet dat ik het geld niet heb, maar ik vind het gewoon zonde van het geld. Volgens de wetgeving is het niet nodig voor mijn combi, dus waarom zou ik er geld aan uit geven :?

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:24

Idd geld. Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat ik niet nodig heb. Ik heb 20 jaar mijn rijbewijs, maak heel wat kilometers per jaar. Ook met de trailer. Heb beter les gehad in het trailer rijden dan iemand bij een rijschool. Ik ben goed verzekerd dus kan met een gerust hart de weg op. Ik zie het probleem niet.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:25

Ik rijd ook zonder e met trailer. Wel met een legale combi overigens dus geen boete voor mij. Ik ben van mening dat een E achter b niet zorgt voor een veiliger geheel op de weg omdat je tijdens het lessen ook niet met een trailer met een dier en inrijd.
Heb geen behoefte aan een e achter b examen doordat ik faalangst heb.

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:29

Ik rijd ook zonder E (legale combinatie).
Snelweg pak ik (nog) niet. Wil ik eerst een paar keer met lege trailer doen. Eventueel wat lessen volgen.

Maar die examens, wat is dat toch een prut zeg.
Is zo afhankelijk van de omstandigheden en er wordt toch geen aandacht besteed aan het rijden met 'levende lading' :+
Geef mij maar een paar lessen waarbij daar goed aandacht aan wordt besteed. Het examen mogen ze houden (dan hou ik de centen).

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:33

ilaan schreef:
Maar je hebt wel geld voor een auto + trailer + paard? Dat snap ik dan niet. Als je geen geld en geen tijd hebt, vind ik dat je van de weg moet blijven met zo'n combinatie.


Ja en met de aankoop van auto + paard + trailer was ook meteen het geld op en werd vrije tijd, verleden tijd :+

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Rij jij met trailer zonder E rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:36

Ik rij met een B-rijbewijs maar mijn combinatie is toegestaan.
Ik heb trouwens (en toen reed ik al met mijn trailer) wel lessen BE gedaan maar ik mocht toen niet op ivm vreemdelingenpas niet in orde en ik heb enorme examenvrees dus durf niet meer op. Derde reden is dat de goede financiële tijden wel over zijn bij ons en dat het jaren geleden al 700 Euro was om te lessen en dan nog examengeld er bovenop. Nee, dat heb ik tegenwoordig niet meer zo op de plank. En zeker geen meerdere keren mocht ik nog zakken ook.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:37

Suelza schreef:
ilaan schreef:
Maar je hebt wel geld voor een auto + trailer + paard? Dat snap ik dan niet. Als je geen geld en geen tijd hebt, vind ik dat je van de weg moet blijven met zo'n combinatie.


Ja en met de aankoop van auto + paard + trailer was ook meteen het geld op en werd vrije tijd, verleden tijd :+


Ik denk dat een hoop mensen zich aangesproken terwijl het niet nodig is. Want ik vind dat iedereen een E-rijbewijs moet halen omdat er mensen bijzitten die er totaal niet mee kunnen rijden maar het wel doen want het is 'legaal'. En daar bedoel ik echt niet mee dat niemand kan rijden met een trailer ;)

Suelza
Dan had je je geld handiger uit moeten geven. Ik ga hier geen discussie voeren over jouw prioriteiten. Blijf erbij dat geen geld geen excuus is. Dan moet je maar met geld om leren gaan. Sorry hoor. (als je andere dingen belangrijker vind. Om even aan te geven dat er natuurlijk ook uitzonderingen zijn..)
Laatst bijgewerkt door ilaan op 02-12-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:38

Ik heb mijn e direct achter mn b aangedaan. Persoonlijk vind ik dat iedereen met een aanhanger groter dan zon boedelbakje of simpel aanhangertje om vuil mee weg te brengen gewoon een E moet hebben. Maar ja het is nu eenmaal zo geregeld dat niet iedereen het hoeft dus ok. Ik vind dan wel dat wanneer je ermee begint dat je ff 1 of 2 lesjes moet nemen. Dit geld natuurlijk niet voor mensen die al twintig jaar met een trailer rijden.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:39

Nee ik rijd absoluut niet met een trailer, heb er zelf wel een :+
Maar daar rijd mijn vriend mee als we met de paarden weg moeten..
Als ik echt zelf moet rijden met mijn paarden dan huur ik een vrachtwagen die je met een B rijbewijs mag rijden ;)
Geen risico en rijd makkelijker dan een trailer.. Wil uiteraard wel een keer voor mijn E rijbewijs gaan!

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:40

Want een E rijbewijs is een garantie dat je wel goed met aanhanger kunt rijden?

Kom je van een koude kermis thuis...

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:42

Pion schreef:
Want een E rijbewijs is een garantie dat je wel goed met aanhanger kunt rijden?

Kom je van een koude kermis thuis...


Heb je mij dat zien zeggen? Nee. Maar denk dat er meer mensen zijn die dan bewuster zijn van hoe lang ze zijn en hoe een aanhanger reageert.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:43

Absoluut met ilaan eens, je weet hoe je trailer reageert op jou sturen, je hebt dan les gehad, examen gedaan en dan is het verder aan jezelf hoe je het verder aanpakt..

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:44

Pion schreef:
Want een E rijbewijs is een garantie dat je wel goed met aanhanger kunt rijden?

Kom je van een koude kermis thuis...


Dat is met een gewoon rijbewijs natuurlijk hetzelfde verhaal. Je leert rijden door het te doen, maar een paar lesjes dat je weet hoe in de spiegels te kijken en hoe achteruit te rijden enz is gewoon wle zo handig. Verder is het ervaring op doen. Maar dan nog sommige mensen leren het nooit, maar dat heeft niks met B of BE rijbewijs te maken. Zulke mensen leren het gewoon nooit

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:44

Tot en met 1984 kreeg je automatisch E achter B. Ik kan echt niet zeggen dat mensen van mijn leeftijd en ouder slechter rijden met de trailer dan diegenen die daar een extra examen voor hebben moeten doen.

Zelf ben ik heel erg slecht in het achteruit uit parkeren met de trailer en wil ik daar misschien wel eens les voor pakken maar verder is het rijden met gezond verstand. Helaas zijn het vaker de andere weggebruikers die gevaarlijke situatie's veroorzaken dan degene met aanhanger omdat er mensen zijn die zich blijkbaar niet realiseren dat je niet in de remmen kan gaan met een paard achter je.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:44

ilaan schreef:
Suelza
Dan had je je geld handiger uit moeten geven. Ik ga hier geen discussie voeren over jouw prioriteiten. Blijf erbij dat geen geld geen excuus is. Dan moet je maar met geld om leren gaan. Sorry hoor. (als je andere dingen belangrijker vind. Om even aan te geven dat er natuurlijk ook uitzonderingen zijn..)


Ik heb meer rijopleidingen gehad dan de gemiddelde rijinstructeur/cbr examinator, dus klets niet zo onnozel :')

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:47

Suelza schreef:
ilaan schreef:
Suelza
Dan had je je geld handiger uit moeten geven. Ik ga hier geen discussie voeren over jouw prioriteiten. Blijf erbij dat geen geld geen excuus is. Dan moet je maar met geld om leren gaan. Sorry hoor. (als je andere dingen belangrijker vind. Om even aan te geven dat er natuurlijk ook uitzonderingen zijn..)


Ik heb meer rijopleidingen gehad dan de gemiddelde rijinstructeur/cbr examinator, dus klets niet zo onnozel :')


Waarom zeur je er dan over? Leuk dat je nu een persoonlijke aanval doet en mijn andere reactie totaal negeert. Hm zal er toch wel iets van waar zijn, van dat 'onnozele geklets'. Je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor. Dus mijn reacties ook niet onnozel te noemen. Want een drogreden die jij geeft met die persoonlijke aanval, dát is pas onnozel. Daarbij is ervanuit gaan dat ik dat allemaal zomaar weet van jou ook nogal onnozel.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:48

Waarom zou ik geld uitgeven aan een E-rijbewijs die ik helemaal niet nodig heb? :? Over 'handig je geld uitgeven' gesproken... Qua wetgeving is het mogelijk om legaal een trailer te trekken met B-rijbewijs, dus dat doe ik dan ook lekker.
Ja ik rijd ook met een trailer en nee ik heb geen E. Ik heb ook geen lessen gehad maar ik durf van mezelf te zeggen dat ik meer dan prima met een trailer kan rijden. Rij overal naartoe, steek 'm met gemak achteruit, het zal me allemaal een zorg zijn...

Inderdaad, het is 'gewoon' rijden met gezond verstand, zo vreselijk moeilijk is het nou ook allemaal niet.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:50

ilaan schreef:
Waarom zeur je er dan over? Leuk dat je nu een persoonlijke aanval doet en mijn andere reactie totaal negeert. Hm zal er toch wel iets van waar zijn, van dat 'onnozele geklets'. Je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor. Dus mijn reacties ook niet onnozel te noemen. Want een drogreden die jij geeft met die persoonlijke aanval, dát is pas onnozel. Daarbij is ervanuit gaan dat ik dat allemaal zomaar weet van jou ook nogal onnozel.


Ik zeur niet, ik geef alleen aan dat niet iedereen de financieen (over) heeft voor een e rijbewijs en zeker niet als ze het niet nodig hebben. Ofwel de WET zegt dat ze geen E HOEVEN te hebben...

Kun jij vinden dat iemand dan zijn geld beter moet besteden, maar ik denk dat helemaal niets met geldbesteding te maken heeft...

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:53

Suelza schreef:
Ik zeur niet, ik geef alleen aan dat niet iedereen de financieen (over) heeft voor een e rijbewijs en zeker niet als ze het niet nodig hebben. Ofwel de WET zegt dat ze geen E HOEVEN te hebben...

Kun jij vinden dat iemand dan zijn geld beter moet besteden, maar ik denk dat helemaal niets met geldbesteding te maken heeft...


Jullie begonnen zelf over tijd en geld. Waarop ik reageerde dat ik het persoonlijk raar vind dat geld een probleem is als je wel een trailer, auto en paard hebt.

En ik vind dat iedereen een e zou moeten hebben omdat ik veel te vaak zie dat mensen met een aanhanger capriolen uithalen die écht niet kunnen en die er puur aan liggen dat ze niet weten hoe de aanhanger reageert of hoe lang ze zijn. Ik zeg echt niet dat iedereen die zonder (legaal) rijd er niks van bakt. Ik zeg alleen dat ik er veel zie er dat absoluut niet doen.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rij jij met trailer zonder E rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:54

ik heb 10 jaar als verkeersagent gewerkt en ik heb meer mensen MET E-rijbewijs aan de kant gezet die asosciaal reden en in al die jaren niet 1 zonder! Terwijl ik er genoeg heb gecontroleerd ivm wel of niet teruggekeurde trailers etc.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:55

Suelza schreef:
ik heb 10 jaar als verkeersagent gewerkt en ik heb meer mensen MET E-rijbewijs aan de kant gezet die asosciaal reden en in al die jaren niet 1 zonder! Terwijl ik er genoeg heb gecontroleerd ivm wel of niet teruggekeurde trailers etc.


Meid, als jij drogredenen wil blijven gebruiken ga ik er niet eens meer op in. Valt wel op na mijn nette uitleg van mijn mening haha
Zelf genoeg op de weg gezeten in de vrachtwagen. Zie je denk ik meer voorbij komen, maargoed :')

Tabé

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:56

ilaan schreef:
Suelza schreef:
ik heb 10 jaar als verkeersagent gewerkt en ik heb meer mensen MET E-rijbewijs aan de kant gezet die asosciaal reden en in al die jaren niet 1 zonder! Terwijl ik er genoeg heb gecontroleerd ivm wel of niet teruggekeurde trailers etc.


Meid, als jij drogredenen wil blijven gebruiken ga ik er niet eens meer op in. Valt wel op na mijn nette uitleg van mijn mening haha

Tabé


Nee, je roept iets, wat je niet kunt onderbouwen. Ik roep iets wat ik wel onderbouw. Het is 10 jaar mijn vak geweest.

Los daarvan dat de meeste mensen met levende have echt wel voorzichtig rijden... Ongeacht of ze met of zonder E rijden.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:57

Suelza schreef:
Nee, je roept iets, wat je niet kunt onderbouwen. Ik roep iets wat ik wel onderbouw. Het is 10 jaar mijn vak geweest.

Los daarvan dat de meeste mensen met levende have echt wel voorzichtig rijden... Ongeacht of ze met of zonder E rijden.


Ik kan dat prima onderbouwen uit eigen ervaring. Net als jij. (alleen beroep op autoriteit imo)
En ze zullen vast en zeker voorzichtig doen en niet express onvoorzichtig zijn. Dat geloof ik ook zeker wel !
Laatst bijgewerkt door ilaan op 02-12-13 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt