Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Percy schreef:Dat is inderdaad helder Suelza maar zet je een paard te koop met de prijs ex btw of incl. btw? En waarna je het ex btw doet hoor je dat dan er bij te vermelden aangezien er op sporthorses en kapaza veel particulieren komen? Dat is eigenlijk mijn vraag.
Suelza schreef:Percy schreef:Dat is inderdaad helder Suelza maar zet je een paard te koop met de prijs ex btw of incl. btw? En waarna je het ex btw doet hoor je dat dan er bij te vermelden aangezien er op sporthorses en kapaza veel particulieren komen? Dat is eigenlijk mijn vraag.
Inprincipe incl. aangezien je op de particulieren markt verkoopt. En particulier is dus incl.
Percy schreef:Suelza schreef:
Inprincipe incl. aangezien je op de particulieren markt verkoopt. En particulier is dus incl.
Dat vind ik dus ook Suelza en bliver maar nu was ik in onderhandeling over een paard en toen ik de prijs accepteerde werd er opeens gemeld dat er nog 21 procent btw bij kwam. Volgens mij was het in België altijd al 21 procent. In Nederland zou hij tot 1 januari inderdaad nog in de 6 procent regeling vallen.
Bij de aanschaf van een paard is 21 procent meer op de prijs een behoorlijk bedrag.
niet iedereen houdt zich eraan...
Maar ik ben wel benieuwd of anderen daar ervaring mee hebben want ik ben er altijd vanuit gegaan dat de vraagprijs de prijs was en daar niets bovenop zou komen.