Shetlander verzekeren hoe en waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:58

Dat is ook wat ik bedoel.
Ik weet dat een shet niets waard is en voor die van mij heb ik ook veel te veel voor betaald.
Maar wat ik gewoon niet kan begrijpen is: dat dat de reden is waarom een shet geen ziektenkostenverzekering kan hebben tot zeg maar 1000euro?
Of het nu een shet is of een duur renpaard een operatie zal bij beide duur zijn.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:04

BillyBo schreef:
Dat is ook wat ik bedoel.
Ik weet dat een shet niets waard is en voor die van mij heb ik ook veel te veel voor betaald.
Maar wat ik gewoon niet kan begrijpen is: dat dat de reden is waarom een shet geen ziektenkostenverzekering kan hebben tot zeg maar 1000euro?
Of het nu een shet is of een duur renpaard een operatie zal bij beide duur zijn.


Omdat je dan meer betaald dan die waard is. En daar is niet tegenop te verzekeren. Wat dat betreft is het meer een ding kijk maar naar auto zodra daar meer kosten aan zijn dan die waard is, krijg je de waarde en meer niet.
Al iedereen op die manier hun paarden gaat verzekeren is dat binnen de kortste keren niet meer te betalen.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:07

Ik ben voor mijn eerste IJslander verzekerd geweest. Ik had hem verzekerd voor 3000 euro. Elk jaar dat hij ouder werd werd hij ook terug gezet in verzekerd bedrag. Dus ik weer opgebeld dat IJslanders niet oud zijn met 16 jaar zoals een ander paard. Tot zijn 17e zou hij verzekerd kunnen worden en daarna niet meer. Ik heb rond de 250 euro jaarlijks betaald aan de verzekering en nooit wat aan gehad.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:09

verzekeringen willen winst maken he:-) dat is hun werk. En een dier is voor hun gewoon een ding niet meer niet minder. Met een bepaalde economische waarde (en overstijgt een behandeling de waarde dan is hij total loss..)

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:09

Wat denk je dat er zou gebeuren in deze corrupte wereld waarin we leven, als je shetjes voor 2000 euro kan verzekeren. Denk je niet dat er dan enkele shetjes plotseling gaan 'hemelen'. Zou voor een slechterik goede handel kunnen zijn, je koopt een shet voor een tientje op de markt, je verzekert hem voor 2000 euro en , oh jee, plotseling overlijdt het arme beestje aan bijv jacobskruiskruid in het hooi of noem maar wat. Dikke business als zo iemand het goed speelt. En zulke vreselijke mensen zijn er.

De ziektekosten waar je het over hebt zitten, tenminste bij Hippo, niet in de basisverzekering, daar moet je een aparte ziektekostenverzekering voor alsluiten. De laatste keer dat ik die had was het ergens op de honderd euro extra op de basisverzekering. Dat was dacht ik ook gewoon een standaardprijs per jaar, maar weet het niet zeker.

@ idd studiemiep, dan is hij total loss :)

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 14:14

Dat van een auto die niet zoveel meer waard is, dat begrijp ik wel.

Daarom is dan ook mijn vraag: waarom kan een shet niet tot een bepaald bedrag standaard verzekerd worden, je betaald dan toch gewoon de premie?
Zover ik weet betaal je tot 2000 of 2500 euro dezelfde premie en tot dat bedrag wordt er niet zo nauw gekeken of dat paard het wel waard is.
Pas daarboven word alles strenger en vooral duurder.

Bij mijn andere pony hoefde ik ook niet te laten zien hoeveel hij had gekost, hij heeft ook geen papieren.

Ik zei dat ik hem voor 1000 had gekocht en toen verzekerd en heb het jaar later hem voor 1500 verzekerd en dat was geen probleem ook al was hij een jaar ouder!

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 14:17

Ik heb het dan ook over de ziektenkostenpremie.
De basisdekking is je shet totaal niet waard en zit al veel bij in je WA.

Alleen moet je de basisdekking erbij nemen wat ook meer als logisch is.
Die premie stelt overigens niet veel voor maar de ziektenkosten daar betaal je voor.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:19

Waarom stel je die vraag niet aan de verzekering zelf? Als je daar antwoord op wil zul je toch daar moeten zijn.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 14:23

Klopt!
Maar ik ben nieuwsgierig of er hier mensen zijn die ervaring hebben.
Zo kom ik altijd meer te weten en daar is dit forum voor,toch?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:53

de enige die echt antwoord op je vragen kan geven is de verzekering zelf. Gewoon opbellen.

Alleen vraag ik mij dan wel als verzekering af waarom jij je paard over wilt verzekeren....(dus dan gaan ze vast aanvullende dingen vragen). mensen die een dure tandverzekering willen moeten eerst ook een verklaring laten tekenen door tandarts dat hun gebit in orde is (kortom zinloos om die dure verzekering af te sluiten).

Jouw premie (mocht het al mogelijk zijn) zal torenhoog zijn en dan zullen ze wellicht nog zeggen, ow behandeling kost 400 euro..tis een shet dus totalloss....

Daarnaast wat iemand al schreef als je dieren flink kunt over verzekeren dan kan het heel lucratief zijn om te zorgen dat het beeste (rijp voor de slacht is...), stel 2 maanden premie betaald a 50 euro per maand (en dat is al flink)..beestje gaat dood huppa even 1000 euro incasseren.

Kortom ik zie een goudenmarkt in shetjes handel:P

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:41

Ik had mijn shet de eerste twee jaren ook verzekerd voor ziektekosten. Met het jaarlijkse eigen risico had ik minimaal gemiddeld 300 euro per jaar aan ziektekosten moeten hebben om hem rendabel te hebben. Ik heb de shet nu zestien jaar en het enigste wat ik aan ziektekosten heb gemaakt zijn entingen en gebitszorg en dat valt niet onder de verzekering. Ik ben blij dat ik er niet aan betaal dus. beter het geld oppotten op een bankrekening. Shetlanders zijn behoorlijk hard en niet zo blessuregevoelig

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 12:36

Zoals ik al had aangegeven wilde ik eerst hier wat info bij elkaar sprokkelen en ben blij met alle reacties.

Inmiddels contact gehad met mn eigen verzekering en ook zij zeiden dat het er op neer kwam dat het niet haalbaar is.

Nu weet ik wel dat je een potje kan sparen dat doe ik ook voor al mijn dieren, maar ervan uit gaan dat het een shet is dus die is sowieso sterk, dat kan natuurlijk niet.
Ik heb altijd pech op dat gebied dus daarvan uitgaand wilde ik haar dan ook verzekeren.

Ik heb nu ook meteen de basisdekking van mijn andere pony opgezegd.
Hij is namelijk 18 en vanaf 18 jaar gaat de waarde [bij mijn verzekering] naar beneden tot dat hij 23 is en dan kan je niet meer verzekeren.
Ook zit de meeste dekking in je WA dus dat is dubbelop betalen.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Shetlander verzekeren hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:16

In je WA? Welke dekking zit daar dan in als ik vragen mag? Zover ik weet alleen als je paard iets sloopt oid. Maar niet dat als die overlijd of blijvend ongeschikt is/gestolen wordt dat jij een bedrag krijgt uitgekeerd. En dat eerste van slopen dat vergoed je paardenverzekering juist weer niet.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 13:34

Zover ik weet wordt er niet uitgekeerd door WA als je paard blijvend letsel heeft of plotseling overlijd.

Weet het niet zeker maar had gehoord dat als je met de trailer weggaat de trailer automatisch mee verzekerd is met de auto en je paard dan ook, mocht deze komen te overlijden door ongeval.

Wel bij uitbraak en schade.
Als je nog een jong paard hebt is het dan ook verstandig om wel een basisdekking te nemen, maar voor een [in hun ogen] ouder paard vanaf 18 is dat dan niet meer haalbaar.

Dit is alleen als je paard als gezelschapsdier genoteerd staat, voor vee moet je apart verzekeren.