Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:06

Nee want ik weet niet wie de staleigenaar is :) Dat weet ik niet, volgens mij had hij gevraagd of zij ze wilde verkopen.

jojo23

Berichten: 1606
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Drachten-friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:07

Wat een ellende zeg!

Hopelijk heb je snel het goede paspoort in je bezit.

Anoniem

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:09

Heb je het adres al gegoogled? Lijkt me dat een stal wel in een telefoongids staat oid of staat de bokker daar als enige?

coke
Berichten: 102
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:35

Raar verhaal. Het is dat je zegt dat de bokker niet de eigenaar was. Anders zou ik dat zeker gaan denken. Ik weet zo snel ook geen oplossing. Maar ga even mee denken. Succes

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:09

Volgens mij mag er nog niet eens voor derden gehandeld worden op de Markt juist om dit soort situaties.

TS, ik hoop dat er een oplossing komt.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:11

De stal is van de vorige eigenaar... Ik zou daar dan een keer heen gaan en diegene aanspreken?
Ook zou ik googlen op de naam van de pony die op het paspoort staat die jij nu hebt? Misschien kom je in contact met de husiige eigenaar daarvan mits als de pony nog leeft?

Staan ze bij een stamboek ingeschreven? Misschien kan je daar ook contact mee opnemen?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:35

Iris82 schreef:
Volgens mij mag er nog niet eens voor derden gehandeld worden op de Markt juist om dit soort situaties.

TS, ik hoop dat er een oplossing komt.


Precies wat ik dacht....

TS ik hoop dat je het verkeerde paspoort nog wel hebt?

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:44

Jeetje wat een verhaal.
Ts knap van je dat je zolang rustig gebleven bent.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:52

Ik zou gewoon aanhoudend langsgaan bij de stal waar je ze hebt gehaald of iig iets doen (wat legaal is) waardoor je ze zodanig irriteert dat ze actie ondernemen :P
Dat gezeik om paspoorten is bij ons in de handel ook vaak drama, de boer controleert vaak te laat en dan klopt er weleens iets niet en moet er weer heisa gemaakt worden.
Komt eigenlijk altijd in orde, na 4 maanden vind ik dat je je eigen nog netjes hebt gedragen :P
Daarom controleer ik het zelf dus altijd wel.
Voor mezelf gaan ze dus ook nóóit zonder paspoort mee, het mag ook niet.

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:51

Jij bent zelf zo dom geweest (sorry kan het niet anders formuleren) om de pony's niet compleet te controleren op gebreken, een bekende bokker of niet dat is dus geheel jou eigen fout. Mensen kunnen zich nou eenmaal leuker voordoen dan ze zijn, een hele grote fout die veel mensen maken.
Net als de dieren opladen zonder een paspoort bij te hebben, je mag ze niet eens vervoeren zonder paspoort. Je had het jezelf zoveel makkelijker kunnen maken door te zeggen ik rijd wel even mee om de paspoorten op te halen of ik kom wel terug als je de paspoorten hebt. Heb dit zelf van dichtbij ook meegemaakt met een vriendin van mij, die kocht een pony en paspoort zouden ze op sturen wij zijn niet accoord gegaan en wilde mee ophalen hier werd moeilijk over gedaan dus koop pony verbroken.
Makkelijk praten achteraf, maar klagen over kosten doordat een hengst bij de andere is gezet en dit niet gebeurd zou zijn als ruin zijnde vind ik een slecht excuus appart van elkaar zetten had gekund hengsten bij elkaar invoegen gaat nou eenmaal wat lastiger dan ruinen en merries. Is daar geen ruimte voor had je er niet aan moeten beginnen.
Natuurlijk licht niet alles bij jou, maar ook bij de verkoper en tussenpersoon die zich niet eerlijk hebben opgesteld.
Een ding is positief, je hebt hier weer van geleerd en een hoop andere bokkers ook. Het zal je geen tweede keer gebeuren.
Nu hoop ik dat je het paspoort nog kan achterhalen, maar geef je weinig kans als ze niet meewerken.
Mocht je een adres willen voor redelijk goedkoop castereren van een klophengst hoor ik het wel..

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:02

Als het pakje met de paspoorten aangetekend verstuurd is, moet de verzender een adres opgeven toch? Er staat dan vaak een postcode en huisnummer op de envelop of doos. Kun je daarmee niet achterhalen wat het adres van de vorige eigenaar is en er dan gewoon heen gaan?

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 00:01

Nee het is helaas niet aangetekend verstuurd. Ik heb wel een retouradres op de envelop gevonden maar dat leid naar een industrieterrein dus zonder naam heb ik daar ook niet echt iets aan.

sasja0705
Berichten: 2028
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:09

Hoezo? Even het retour adres googelen . Met n beetje geluk komt dan de naam (en) van het bedrijf (ven) uitgerold...en dan gewoon bellen en vragen.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:10

Jeetje wat een rot verhaal! Heel veel succes ermee. :(:)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:42

Mag je van de modjes de naam bekend maken? Je hebt ondertussen ruimschoots gelegenheid gegeven om het probleem op te lossen

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 13:50

Geen idee of het mag maar dat doe ik (nog) niet

Westerntrail

Berichten: 1745
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:53

LS_fotos schreef:
Jij bent zelf zo dom geweest (sorry kan het niet anders formuleren) om de pony's niet compleet te controleren op gebreken, een bekende bokker of niet dat is dus geheel jou eigen fout. Mensen kunnen zich nou eenmaal leuker voordoen dan ze zijn, een hele grote fout die veel mensen maken.
Net als de dieren opladen zonder een paspoort bij te hebben, je mag ze niet eens vervoeren zonder paspoort. Je had het jezelf zoveel makkelijker kunnen maken door te zeggen ik rijd wel even mee om de paspoorten op te halen of ik kom wel terug als je de paspoorten hebt. Heb dit zelf van dichtbij ook meegemaakt met een vriendin van mij, die kocht een pony en paspoort zouden ze op sturen wij zijn niet accoord gegaan en wilde mee ophalen hier werd moeilijk over gedaan dus koop pony verbroken.
Makkelijk praten achteraf, maar klagen over kosten doordat een hengst bij de andere is gezet en dit niet gebeurd zou zijn als ruin zijnde vind ik een slecht excuus appart van elkaar zetten had gekund hengsten bij elkaar invoegen gaat nou eenmaal wat lastiger dan ruinen en merries. Is daar geen ruimte voor had je er niet aan moeten beginnen.
Natuurlijk licht niet alles bij jou, maar ook bij de verkoper en tussenpersoon die zich niet eerlijk hebben opgesteld.
Een ding is positief, je hebt hier weer van geleerd en een hoop andere bokkers ook. Het zal je geen tweede keer gebeuren.
Nu hoop ik dat je het paspoort nog kan achterhalen, maar geef je weinig kans als ze niet meewerken.
Mocht je een adres willen voor redelijk goedkoop castereren van een klophengst hoor ik het wel..


Ben het helemaal met bovenstaande eens.

Zou ook niet eens kopen via een tussenpersoon.
Maar goed van je fouten leer je . :)

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 14:06

Iedereen kan me wel zeggen hoe dom ik heb gehandeld maar daar los ik mijn probleem niet mee op. Dat is ook niet waarom ik het topic geopend heb. Iemand zwart maken is ook mijn doel niet. Ik heb absoluut van mijn fouten geleerd maar daar kan ik nu niets aan veranderen. Ik hoop dat ik het laatste paspoort snel heb en dat het dan klaar is :) dan kan De pony gewoon verkocht worden,

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:11

Maar waarom ga je er niet langs als je weet dat de stal van de oude eigenaren is?

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:26

Er worden welmeer paarden door derden verkocht lijkt mij, paarden die ergens in training staan bijv. Of bij een handelaar die als tussenpersoon optreedt.

Het is moeilijk en achteraf leer je ervan. Helaas heb je daar nu niks aan.
Ik heb soortgelijks mee gemaakt. Pony werd gebracht,oeps papier vergeten, stuur ik na...na maanden wachten en moeizaam contact maar duplicaat aangevraagd. Promp kreeg ik het originele maar was het toen al zo zat.
Denk dus als ze echt niks opsturen je een duplicaat aan zal moet vragen.

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:57

TS heb je geen rechts bijstand verzekering toevallig ?

Vind het verhaal dubieus, weet je zeker dat de tussenpersoon ook echt een tussenpersoon is ? Het feit dat ze nergens op reageert, haar beloftes niet nakomt en alles dood zwijgt brengt mij aan het twijfelen of dit geen bewuste actie is.

Vind ook wel dat je in de tussentijd bekend mag maken om welke bokker het gaat, niet om haar zwart te maken maar om te zorgen dat ze andere ook niet nog een keer dupeert.

Hoop dat het uit eindelijk allemaal goed komt.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:31

Ik zou de naam gewoon bekend maken. En dat het niet zou mogen zou ik belachelijk vinden want als ik bij bokker A pannekoeken ga eten mag ik dat ook neerzetten. Er zijn nog wel meer mensen die eens een paard bij een bokker hebben gekocht en dat vervolgens gewoon geplaatst hebben.

Of je stapt in de auto en rijd er heen.

Dit duurt toch gewoon veel te lang zo, belachelijk.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:02

en toch zou ik oppassen met namen openbaar de zetten (laster en smaad kwestie). Niet dat jezelf verder in de problemen komt...

Uiteraard hoop ik ook dat je snel de paspoorten in je bezit hebt. (denk niet dat politie kan helpen? of wel ?)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:13

Bokt is opzoek naar sensatie, wie is die bokker, welke naam schuilt erbij. Wat hebben we eraan dat we weten wie het is. Daarmee heeft zij de paspoorten niet.
Persoonlijk zou ik in de auto stappen, ernaar toe rijden en eisen NU gaan we die paspoorten halen. En niet eerder weg gaan.
Alle overige dingen die zijn voorgevallen, dat hoort er nu eenmaal bij, bij het houden van paarden

Vera96

Berichten: 2165
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Pony gekocht na 4 maanden nog geen paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:15

Niks sensatie, oordeel niet over iets wat je niet weet. Het is een tip, het maakt mij geen moer uit wie het is, gaat me er om dat de bokker er van schrikt en contact opneemt.