Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:20

Esmeralda schreef:
ik zou in elk geval een bijrijders verzekering nemen. Dan ben je toch iets meer verzekert
ik weet dat hippozorg die heeft

Heb jij aandelen Hippo of zo, dat je dergelijke onzin aanbeveelt?

Zolang je als bijrijder geen dingen doet waarvoor je geen toestemming hebt, zal de verzekering aangerichte schade uitkeren.

Nalatigheid kan inderdaad een reden zijn om minder (of niet) uit te keren, maar dat zal die bijrijdersverzekering dan zeker ook niet ophoesten.........

KimD

Berichten: 20424
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:28

Bij een vriendin zo'n situatie meegemaakt, de verzekering keert sowieso niks uit als jij geen ruiterbewijs hebt en jij schade rijdt. Het is zelfs zo dat als jij een persoon 'schade' aanbrengt je zelf de klos ervan wordt en het wel eens erop zou kunnen lopen dat je een levenlang komt aan het betalen voor iemand anders.

Overigens is het voor mencombinaties anders, dat heb ik bij mijn verzekering nagevraagd omdat ik zelf doe mennen. Dan val je met of zonder menbewijs gewoon binnen de verzekering. Dit geldt ook voor met een paard wandelen, als er dan iets gebeurt ben je ook verzekerd.

Ik zou als ik jou was gewoon eens je eigen verzekering bellen en vragen hoe het bij hun zit als jij een ongeluk zou maken, ook als er dan letsel is aan het paard(!), anders kun jij daar persoonlijk voor opdraaien.

Zooist schreef:
janderegelaa schreef:
Ik denk dat de eigenaar niet in de polis heeft gekeken naar de voorwaarden maar gewoon niet wil dat jij bitloos de weg opgaat. Heb je daar al eens over nagedacht?

Dat was precies mijn gedachte! :Y)


Overigens lijkt me dit onzin, TS is 27, ik mag toch hopen dat eigenaar en bijrijder over zulk soort dingen fatsoenlijk kunnen praten zonder kinderachtige omwegen? :=

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:38

Dat is ook gek Kim, want ik hoef helemaal geen ruiterbewijs te hebben. Heb daar laatst nog over gebeld met mijn eigen verzekering, omdat ik twijfelde om een extra verzekering af te sluiten voor mijn paarden. Alles wordt wat dat betreft gewoon vergoed door mijn WA verzekering ook zonder ruiterbewijs, behalve bij nalatigheid. Ik rij en men en hoef geen bewijzen te hebben of me extra te verzekeren..

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:49

[quote="KimD"]Bij een vriendin zo'n situatie meegemaakt, de verzekering keert sowieso niks uit als jij geen ruiterbewijs hebt en jij schade rijdt. Het is zelfs zo dat als jij een persoon 'schade' aanbrengt je zelf de klos ervan wordt en het wel eens erop zou kunnen lopen dat je een levenlang komt aan het betalen voor iemand anders.

Overigens is het voor mencombinaties anders, dat heb ik bij mijn verzekering nagevraagd omdat ik zelf doe mennen. Dan val je met of zonder menbewijs gewoon binnen de verzekering. Dit geldt ook voor met een paard wandelen, als er dan iets gebeurt ben je ook verzekerd.

Ik zou als ik jou was gewoon eens je eigen verzekering bellen en vragen hoe het bij hun zit als jij een ongeluk zou maken, ook als er dan letsel is aan het paard(!), anders kun jij daar persoonlijk voor opdraaien.

Dit is echt complete onzin! Het ruiterbewijs is nergens een wettelijke verplichting!

KimD

Berichten: 20424
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:54

Bij haar verzekering toen in ieder geval wel, zij heeft het dan ook zelf kunnen betalen en dat betrof schade aan een auto en die schade was zeker niet mis. :n

Ik heb met mijn verzekering specifiek over een mencombinatie getelefoneerd omdat dat juist betrekking heeft op mijn eigen situatie, dus wat mijn verzekering zou zeggen durf ik eigenlijk niet te zeggen.

Wel gek dat het zo kan verschillen per verzekering! :oo

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:00

Kim ruiterbewijs heb je helemaal niet nodig wel je gewone avp.
Dubbel betalen dus als je je ruiterbewijs aanhoud.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:14

Zooist schreef:
janderegelaa schreef:

Ik denk dat de eigenaar niet in de polis heeft gekeken naar de voorwaarden maar gewoon niet wil dat jij bitloos de weg opgaat. Heb je daar al eens over nagedacht?

Dat was precies mijn gedachte! :Y)

Dat was ook mijn gedachte ja. :+

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:19

Voor sommige mensen toch handig om de door mij geplaatste link eens te lezen, daar staat gewoon in hoe het zit :j .

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:22

DianneM schreef:
Dat is ook gek Kim, want ik hoef helemaal geen ruiterbewijs te hebben. Heb daar laatst nog over gebeld met mijn eigen verzekering, omdat ik twijfelde om een extra verzekering af te sluiten voor mijn paarden. Alles wordt wat dat betreft gewoon vergoed door mijn WA verzekering ook zonder ruiterbewijs, behalve bij nalatigheid. Ik rij en men en hoef geen bewijzen te hebben of me extra te verzekeren..


Deze term heb jij in dit verband zeker niet van jouw verzekeraar gehoord, lees mijn stukje over 'eigen schuld' eens, dat is wat je bedoelt neem ik aan.

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:28

Dat bedoel ik ook ja.

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:37

KimD schreef:
Bij een vriendin zo'n situatie meegemaakt, de verzekering keert sowieso niks uit als jij geen ruiterbewijs hebt en jij schade rijdt. Het is zelfs zo dat als jij een persoon 'schade' aanbrengt je zelf de klos ervan wordt en het wel eens erop zou kunnen lopen dat je een levenlang komt aan het betalen voor iemand anders.

Overigens is het voor mencombinaties anders, dat heb ik bij mijn verzekering nagevraagd omdat ik zelf doe mennen. Dan val je met of zonder menbewijs gewoon binnen de verzekering. Dit geldt ook voor met een paard wandelen, als er dan iets gebeurt ben je ook verzekerd.

Ehm, sorry, maar zowel het ruiter- als het menbewijs heeft in NL geen enkele juridische status en dus kan een verzekering daar nooit aanspraak op maken! Kwestie van slechte rechtsbijstand, blijkbaar??