Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KimD schreef:Oh jeetje wat een moeilijke kwestie! Heb jij ergens zwart op wit staan dat hij jou een fout rekening nummer heeft gegeven? Bijvoorbeeld een soort reglement of iets dergelijks? Ook stom van de boer dat hij dat niet checkt iedere maand, en stom van jou dat je het niet even hebt nagevraagd.
Je kunt overigens naar de bank gaan, je kunt dat geld laten storneren. Want diegenen wat het geld ontvangen heeft en zijn mond heeft gehouden is ook strafbaar.
Barron schreef:Dit wordt een onverschuldigde betaling genoemd. Degene die je geld heeft ontvangen is als je hem/haar verzoekt inderdaad verplicht het terug te storten. Google maar eens op onverschuldigde betaling, staan veel tips te lezen!
witchking schreef:vreemd...je moet toch altijd een naam EN nummer doorgeven aan de bank....dit horen ze te controleren, als dat niet klopt voert mijn bank iig de opdracht niet uit
ik zou toch eens te rade gaan bij je bank
Nynke1 schreef:witchking schreef:vreemd...je moet toch altijd een naam EN nummer doorgeven aan de bank....dit horen ze te controleren, als dat niet klopt voert mijn bank iig de opdracht niet uit
Wilde ik net zeggen. Zie dat TS ook bij de ING zit en als de combi naam/rek nr niet klopt wordt de betaalopdracht niet verwerkt.
Nynke1 schreef:witchking schreef:vreemd...je moet toch altijd een naam EN nummer doorgeven aan de bank....dit horen ze te controleren, als dat niet klopt voert mijn bank iig de opdracht niet uit
Wilde ik net zeggen. Zie dat TS ook bij de ING zit en als de combi naam/rek nr niet klopt wordt de betaalopdracht niet verwerkt.
Kirsha schreef:Nynke1 schreef:vreemd...je moet toch altijd een naam EN nummer doorgeven aan de bank....dit horen ze te controleren, als dat niet klopt voert mijn bank iig de opdracht niet uit
Ook niet altijd, want als ik met mijn ING rekening geld overmaak naar de Rabobank (bijvoorbeeld) krijg ik ook geen melding als ik de naam niet 100% goed schrijf, zoals bij overschrijvingen naar ING rekeningen wel het geval is.