Hartstikke blij mee natuurlijk en zuinig op geweest, eerst mn oude laarzen afgedragen in de blub. Voorjaar de nieuwe gaan dragen, zomer op luchtige gympies muv koelere/nattere dagen. Al met al gewoon zuinig geweest op mn dure laarzen en ze goed verzorgd.
Laatst had ik ze aan en gierende pijn in mn voet. Na een paar keer geconcludeerd dat het toch echt niet aan mij lag; in de binnenkant van de neus zit een enorme rand die mn tenen dus gewoon afknelt.
Dus contact opgenomen met fabrikant en laarzen opgestuurd. Die belden me half oktober met de mededeling dat ze niet wisten wat de oorzaak was, maar ze wilden ze wel vergoeden voor me, of ik de bon kon mailen.
Zo gezegd, zo gedaan. Nu belden ze net dat ze de laarzen in 2011 hebben geleverd aan de winkel en dat dat een probleem was (maar wat heb ík daar mee te maken??). Overigens heeft ze gezegd dat het geen enkel probleem was dat ik ze had gekocht met korting. Volgens hun is het leer uitgedroogd (ik heb gewone laarzen staan, al 7 jaar, waar ik minder zuinig op ben die nog perfect zijn...) maar om me tegemoet te komen willen ze me wel korting geven op een nieuw paar laarzen.
Ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan. Een nieuw paar laarzen hoeft echt niet per se, maar maken ofzo was toch wel zo netjes geweest. In ieder geval van de zotte om nu alsnog flink neer te moeten leggen om goede laarzen te hebben terwijl ik dit paar nauwelijks heb gebruikt (en dat is ook te zien er aan dat er niet veel op is gelopen).
Ik heb zojuist contact gehad met het juridisch loket, ze bellen morgen terug. Maar ik vroeg me af wat anderen voor ervaring hebben met soortgelijke situaties? Iemand enig idee wat ik kan (verwachten)?
Ik baal er gewoon van. Mn goedkope EJ-laarsjes heb ik 2 jaar met plezier op rondgebanjerd door de blub en al. Investeer je in dure laarzen (met korting of niet, blijft duurder dan ej) en binnen no time kun je er niks meer mee. Intussen loop ik op mn gympies en kom ik elke dag met gympies vol zand en water thuis