Het leed dat "trailer zoeken" heet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bengell

Het leed dat "trailer zoeken" heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 13:04

Beste Bokkers,

Omdat ik binnenkort een eigen paard heb, moet ik op zoek naar vervoer :D. Alleen is dit niet zo makkelijk als gedacht...
Ik ben opzoek naar een 1,5 paardentrailer welke hooguit totale massa 1600 kg mag zijn :list:

Maar nu komt het "ellende" punt: welke bodem?
De merrie in kwestie(ken het paard namelijk al) wil nog wel eens plassen op de trailer :n. Welke bodem is hiervoor geschikt zonder dat de trailerbodem naar een jaar is weggerot. :=

Welke trailermerken raden jullie aan?
Mijn budget is ongeveer € 2000 ,- voor een tweedehandstrailer

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:07

de meeste trailers hebben een rubberen bodem ik zal wel kijken naar een gegoten bodem dan kan er niks tussen de naden gaan zitten,voor de rest zijn trailers redelijk bestand tegen plassen na vervoeren ff schoonspuiten. wij hebben een buckman trailer misschien 2e hands? maar onder de2000.- is wel lastig te vinden succes :D
Laatst bijgewerkt door loesje4600 op 30-10-13 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:07

Beste is een gietvloer te nemen, dan kan de plas iig niet in de kieren etc komen (bekend fenomeen trouwens, dat plassen).

Bengell

Re: Het leed dat "trailer zoeken" heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 13:14

Bedankt voor de snelle reacties loesje4600 en mexxje ! :)
In de meeste trailers zit een aluminium vloer.. is dit ook "sterk" genoeg?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:19

de trailers worden zo gemaakt en ook gekeurd dat er paarden in kunnen staan als je 2e hands koopt zal ik het even laten keuren door je eigen garage als ze ook trailers doen.

Kleurplaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:35

Er zijn perfecte trailers te vinden via marktplaats en ik mag er toch vanuit gaan dat zo'n trailer bestand is tegen de urine van een paard :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:51

Aluminium bodem met rubber matten erin dan is er niets aan de hand. Wij hebben een I for Williams met alu bodum met een maximum laadvermogen van 2500 KG dus alu is best sterk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:24

mexxje schreef:
Beste is een gietvloer te nemen, dan kan de plas iig niet in de kieren etc komen (bekend fenomeen trouwens, dat plassen).

Een gietvloer gaat ook stuk na verloop van tijd, droogt in en laat stukjes los. Beter is een mat die verlijmd is en goed is afgekit tegen de randen vd trailer.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:29

Ik heb een trailer met al jaren een gietvloer erin. Wordt ieder jaar gecheckt en nog nooit problemen mee gehad. Ik heb wel zaagsel in mijn trailer zodat de urine direct wordt opgenomen. Na de rit haal ik het vieze en natte zaagsel eruit en staat hij weer netjes voor het volgende ritje.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:46

en toch loopt die urine/water dan in die droogtescheurtjes (die je vaak niet ziet met blote oog) en zonder dat je het weet/ziet tast het je bodem aan, been there done that....
Mijn trailer had daar dus ook last van achterin en dat heb ik gelukkig op tijd kunnen laten repareren.
Voor mij persoonlijk geen gietvloer meer.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:37

Ik ken je 'probleem' qua zoektocht naar een trailer.
Veel bekeken op marktplaats, veel contact gehad maar als ik ervoor koos om de trailer te laten keuren krabbelden ze allemaal terug :+
Om deze reden besloot ik om een tweedehands trailer te kopen bij een erkende dealer, dan maar iets meer geld kwijt maar dan heb je wel een goede en betrouwbare trailer. Inclusief 4 nieuwe banden, nieuwe bodem en jaar garantie!
Soort bodem maakte me niets uit, als het maar stevig was. Nu zit er een houten bodem is en ik koop er nog een rubberen mat bij die er los in ligt. Dus als m'n paard heeft geplast schuif ik de mat eruit, spoel ik schoon en laat alles drogen.

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:59

Iedereen bedankt voor de reacties !
Uiteraard snap ik dat iedere bodem tegen urine moet kunnen. Maar het een zal misschien langer meegaan dan het ander, vandaar dat ik om ervaringen vraag. Er is zoveel keuze en aanbod.. dat ik door het bomen het bos niet meer. Het probleem van "evy" loop ik ook tegenaan, dat bij de woorden "keuren" de interesse weg valt. Ik denk dat nog even verder ga sparen en een trailer koop bij een erkende dealer, dan heb ik iniedergeval een tijdje garantie!

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:11

Je kunt eens een kijkje nemen op de site www.deboerpesse.nl daar verkopen ze zowel nieuwe als 2e hands trailers + garantie en onderhoud. Scherpe prijzen en zeer goede kwaliteid. Succes!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:16

Je kunt hoe dan ook je trailer het beste even uitspuiten als je paard geplast heeft. Urine is best agressief, ook voor je wanden.
Dan maakt het eigenlijk weinig uit of je een vaste of losse mat hebt vind ik.
Een losse mat klap ik gewoon om, spuit de boel uit en laat het drogen voordat ik de mat terug klap.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:09

cissy schreef:
en toch loopt die urine/water dan in die droogtescheurtjes (die je vaak niet ziet met blote oog) en zonder dat je het weet/ziet tast het je bodem aan, been there done that....
Mijn trailer had daar dus ook last van achterin en dat heb ik gelukkig op tijd kunnen laten repareren.
Voor mij persoonlijk geen gietvloer meer.

En voor degenen die Cissy niet geloven: kom even kijken, ik ben die "heilige" gietvloer eruit aan het slopen. Heeft het nog geen 10 jaar vol gehouden (lag al een poos los).
Vooralsnog lijkt de houten ondervloer niet echt rot, wel enkele beschadigingen maar nog niet wereldschokkend.
Wat ook opviel: de onderzijde van de vloer was niet glad maar had allemaal "kanaaltjes". Stukjes waar het vloeibare deel van de vloer dus niet bij de houten ondervloer kwam.

Wat ervoor terug komt? Juist, een losse mat.........

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:12

Hoe sloop je die vloer eruit Ikke? Ik wil hem er ook uit hebben maar durf nog niet goed te beginnen met slopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:18

cissy schreef:
Hoe sloop je die vloer eruit Ikke? Ik wil hem er ook uit hebben maar durf nog niet goed te beginnen met slopen.

Ik heb die vloer er zelf ingelegd dus ik weet precies hoe ie erin zit :D
Ik maak de onderlat los door alle RVS boutjes eruit te halen en vervolgens heb ik een losse vloer die er zo uit kan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:20

Oh jij haalt de hele vloer eruit? Ik dacht alleen het rubber eraf halen, ik ga niet de hele vloer eruit halen... :)

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:27

Uit nieuwsgierigheid, waarom kiezen jullie voor een losse rubberen mat in plaats van een verlijmde mat?

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:31

neem eens contact op met Geka van gekapaardentrailers uit putten / nijkerk
Die knappen paardentrailers op en ik heb daar ook een zo goed als nieuwe trailer gekocht voor een leuke prijs ;) krijg je gewoon garantie van (ik dacht 5 jr) op een nieuwe vloer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:32

cissy schreef:
Oh jij haalt de hele vloer eruit? Ik dacht alleen het rubber eraf halen, ik ga niet de hele vloer eruit halen... :)

Oh, de gietvloer bik ik er voorzichtig uit met een voegbeitel en een vuistje. Geduldklusje, maar de vloer komt er nagenoeg onbeschadigd onderuit.

Evy schreef:
Uit nieuwsgierigheid, waarom kiezen jullie voor een losse rubberen mat in plaats van een verlijmde mat?

Omdat ik heb vastgesteld dat zo'n gegoten vloer (in mijn geval) dus loskomt en allerlei ellende in je houten vloer veroorzaakt.

Nu ben ik wellicht iets minder consumptief ingesteld door een 30 jaar oude trailer te hebben die 10 jaar geleden volledig gerestaureerd is, maar dan nog moet mijn spul wel gewoon in orde zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:39

Hier ook een bockman van 1987 :-) een polyester met een gietvloer die er ook nieuw inzit.Alleen heb ik het niet zelf gedaan.Hij komt al zolang we hem hebben vlotjes door de keuring.In belgie worden de trailers iedere jaar gekeurd of ze veilig de weg op kunnen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:21

In mijn trailers ook absoluut nooit geen gietvloeren . Heb 1 trailer gehad waarvan met 4 jaar de vloer vervangen moest worden. Daar heb ik echt geen zin meer in.
Zelf heb ik een HEJA trailer met een soort coating met g
Fijn grint erdoorheen wat ook de naad van de overgang wand/ bodem bedekt en daaroverheen een rubber mat. Vind het echt ideaal. Deze vloer houdt het al 12 jaar uit en is nog helemaal gaaf. Als ie gaat rotten gebeurde het denk ik vanaf de onderkant...( geef mn trailer ieder jaar ook onderhoudsbeurt en kruip er dan ook rustig zelf onder om te kijken hoe het ervoor staat)

Waarom geen vaste mat? Heb ze te vaak los zien laten en hou dan de vloer maar eens schoon en droog...
Ik haal zo nu en dan mn mat eruit om het schoon te maken en dan kan daarna de boel mooi drogen.
Mijn mat ligt dus niet direct op het hout maar er zit nog een uitgeharde kunstof(?) laag over de bodem en in de naden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:00

Het beste is een alluminium bodem, maar die ga je met dat budget niet vinden.
Dan heb je nog een houten bodem, dit kan met mat of met gietvloer zijn. Een gietvloer gaat net zo goed rotten (bij ons binnen 8 jaar), dus misschien is een (goed passende) mat te overwegen, zodat je deze 'omhoog' kan leggen dat de bodem kan drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:00

Evy schreef:

Om rotten te voorkomen. Ik sleep mijn matten er na gebruik gewoon uit. Dan kan de bodem nooit wat nat worden en zo gaan rotten.