Wat zijn jullie ervaringen van de paardenbemiddelaar?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Wat zijn jullie ervaringen van de paardenbemiddelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:21

Hallo

Ik heb een paard gezien op www.depaardenbemiddelaar.nl en ik wil daar binnekort langs gaan om te kijken.
Wie is hier al eerder geweest en heeft een ervaring die jij wilt delen??

friesiszwart

Re: Wat zijn jullie ervaringen van de paardenbemiddelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:35

Op een handelsstal heb je een wisselend aanbod van paarden. Als je een paard gezien hebt laten keuren en meerdere keren gaan kijken.
Veel DA doen bij een aankoopkeuring al standaard een bloedtest op doping.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:34

Tip, goed laten keuren door eigen gekozen dierenarts, niet op andere rapporten vertrouwen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 08:44

Ik heb meer de vraag wat jullie van dit bedrijf vinden :)

Kimnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:25

Een stalgenoot van mij loopt voor haar opleiding sinds een paar maanden 2 dagen in de week stage bij de paardenbemiddelaar. Zij moet ook de jonge paarden rijden en vind een aantal paarden echt super leuk en heeft het ook naar haar zin daar. Naar mijn weten zijn ze niet slecht voor de paarden, en ze maken ook regelmatig paarden zadelmak en rijden ze in voor particulieren en op onze stal hoor je het altijd wel als er slechte ervaringen bekent zijn(ik wou toen ook daar kijken voor een paard, maar paard wat ik leuk vond was al weg.. Ook is het geen grote handeldstal en is de doorloo p van paarden niet heel groot zoals bv bij stal jansen van der hout waar meer dan 10 paarden per week komen en gaan(vind hun ook goed voor de paarden maar zij hebben niet te tijd een paard te leren kennen enz. en een passende eigenaar te zoeken. De paardenbemiddelaar heeft wel meer die tijd daarvoor. Maar het blijft een handeldstal die graag geld verdient, dus gebruik je verstand en luister naar je gevoel en een keuring van eigen DA kan nooit kwaad.

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:42

Het zijn op zich aardige mensen, maar het blijven handelaren. Wees dus kritisch. Ik had daar ook bijna een paard gekocht, terwijl het helemaal niks voor mij was maar volgens hun juist wel.
Een vriendin heeft daar een merrie gekocht die later drachtig bleek te zijn, daar hebben ze keurig bij geholpen.
Ook bij ons op stal hebben ze al veel paarden ingereden en ik moet zeggen dat ze erg goed zijn met de paarden.
Ook zorgen ze er goed voor.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 10:45

Ik wil toch nog een keer dit topic omhoog halen om toch te proberen mijn geld terug te halen.

Ik heb 2 jaar geleden gekeken naar een paard bij de pbl. Alles was leuk en oaard uitgeprobeerd. Dus ik een aanbetaling gedaan van 500 euro. ( zonder contract ik weet idd dat dat erg dom is) Toen kreeg ik via via te horen dat er van alles met dat paard aan de hand zou zijn. Ik wilde graag mijn 500 euro terug maar toen lieten ze niks meer van hun horen. Heb een half jaar geleden nog een bericht gestuurd en toen kreeg ik te horen dat als ik bij hun een paard zou kopen er 500 euro eraf zou worden gehaald. Maar ik snap gewoon niet waarom ze mij die 500 euro niet terhg willen geven. Er zijn onwaarheden over dat paard verteld dus ik vind dit echt absoluut geen service..

Weet iemand van jullie misschien wat ik hier mee moet?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:57

Je hebt toch een afkeur rapport van je DA? Volgens mij heb je aan de hand daarvan gewoon recht op geld terug! Eventueel heb jou afkeur rapport hier nog liggen....

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 12:01

Nee ik heb het paard nooit gekeurd omdat ik gehoord heb dat het paard niet goed was..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:09

Wat is de betekenis of bedoeling van een aanbetaling? Kan iemand hier me dat vertellen? Ik heb wel ooit handgeld gegeven toen ik geheel onverwacht op zaterdagavond een pony op stal kreeg die ik dan op maandag of geheel zou betalen of teruggeven.Die is gebleven trouwens.Maar ga je aanbetalen terwijl je het paard nog niet op stal hebt? Hoe zit dat dan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:18

Dus.. nu 2 jaar later, wil je proberen geld terug te krijgen, dat is wat laat, vind je ook niet?

Verder wordt het denk ik lastige, want als je handgeld geeft en uiteindelijk het produkt niet af haalt ben je in principe je geld kwijt.
Jij hebt van horen zeggen van iemand anders dat het paard iets mankeert en koopt het vervolgens niet, terwijl je hem eigenlijk al had gekocht (aanbetaald/handgeld).

Heb je heb bedrijf geconfronteerd met wat het paard zou mankeren? Waren het dingen die aantoonbaar waren? En wat zeiden ze daarop?
Waren het zaken die je van te voren had nagevraagd?
Waren het zaken die van belang waren voor het paard in de toekomst?
Je had niet afgesproken paard te laten keuren en keuring (als dat al was afgesproken) is niet uitgevoerd.

Weet niet hoor, vind dit wel bijzondere.... Als jij niets aan kan tonen heb je in principe paard wat je eigenlijk al gekocht had laten staan. Als je bewijzen hebt (stel foto's van oude eigenaar met iets vreselijks erop zou het allicht anders zijn).

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:52

Koop gewoon bij een handelaar en niet via een bemiddelaar ,krijg je altijd problemen mee ,als het paard later niet goed is dan is de bemiddelaar niet thuis , en de meeste handelaren nemen hem dan wel terug met een goeie D A verklaring

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:22

Wacht even... Heb je nou een paard gezien bij de paarden bemiddelaar waar je interesse in hebt of....
Open je onder valse voorwenselen een topic om een heel andere reden.
Die 500 euro die moet je in het vakje jammer stoppen. Je bent dom geweest, de handelaar is handelaar en je hebt je lesje als het goed is geleerd. Klaar over...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:05

Gezien het verloop van dit topic verplaatst ik het naar TAO, omdat het gaat over afspraken tussen TS en dit bedrijf.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:55

Wacht, er is mij iets niet helemaal duidelijk.
Je had interesse in een paard en moest een aanbetaling doen van € 500, contact of over bank?? Voor wat, reserveringskosten oid? Je wilde het paard nog laten keuren voor aankoop? Je zag van de aanoop keuring af, omdat je middels vooronderzoek erachter kwam dat het dier al een gehele poos niet in orde bleek. Dus jouw € 500 stond in een reserveringspotje, of waar was dat voor?

Wat waren de afspraken, dat je het paard zou kopen, zonder keuring en het later zou ophalen, of wat?

Ik ben geen advocaat en de wet heeft soms hele andere regels dan waar ik mn hoofd bij kan krijgen :P maar je zou toch denken dat je gewoon recht hebt op die 500euris terug??

Je omschrijving is te beknopt..en om dan met bedrijfsnamen te gooien, vind ik een pittige kwestie. Je had het ook bedrijf X kunnen noemen als je je verhaal niet compleet hebt..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:12

Ik zou eens een pb sturen naar FloortjeM. Zij kan je wellicht wel uitleggen wat je rechten zijn. :)