Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kuggur schreef:Is geen eenduidig antwoord op mogelijk. Het is jouw situatie schets, en die laat maar één kant van de zaak zien.
Drongen de tractoren je fysiek van de weg de sloot in, of schrok je paard en reageerde door van de weg de sloot in te springen? Je verhaal geeft de indruk van het laatste, en in dat geval klopt je titel niet, zou dan "ongeval door niet verkeersmak paard" moeten zijn.
GamblersCup schreef:Maar ze hebben je fysiek niet gedwongen die sloot in te gaan, door af te snijden, geen ruimte te laten? Dan is het inderdaad niet netjes van degenen die de trekkers reden, maar komt het toch door je paard die er van schrok, er bang van werd. Daar hebben zij in principe niks mee te maken. Als je op de fiets was geweest, was je niet in de sloot beland.
Edit: al vind ik het heel vervelend voor jou en je paard!!
Kuggur schreef:Is geen eenduidig antwoord op mogelijk. Het is jouw situatie schets, en die laat maar één kant van de zaak zien.
Drongen de tractoren je fysiek van de weg de sloot in, of schrok je paard en reageerde door van de weg de sloot in te springen? Je verhaal geeft de indruk van het laatste, en in dat geval klopt je titel niet, zou dan "ongeval door niet verkeersmak paard" moeten zijn.
Bambolina schreef:Kuggur schreef:Is geen eenduidig antwoord op mogelijk. Het is jouw situatie schets, en die laat maar één kant van de zaak zien.
Dat laatste vind ik wel een beetje kort door de bocht.. een ongeluk zit in een klein hoekje. Paard schrikt op een ongelukkige plek en is daardoor gelijk niet verkeersmak? dan kunnen we allemaal wel thuis blijven met onze paarden..
Als het om het weggetje gaat welke ik denk dat het is heb je inderdaad echt maar heel weinig ruimte over als daar 2 tractoren langs mekaar heen rijden.
Ik ben later vandaag in dezelfde omgeving ook 2 tractoren tegengekomen en die reden behoorlijk hard. Ze hadden aanhangers met houtsnippers er in die ze een stukje verderop aan het storten waren, naast een weiland met koeien, tegenover het noorderbos. TS weet denk ik wel welke plek ik bedoel.
Bambolina schreef:dan kunnen we allemaal wel thuis blijven met onze paarden..
GamblersCup schreef:En hoeft er in principe geen rekening mee te houden.
IKbenEllen schreef:GamblersCup schreef:En hoeft er in principe geen rekening mee te houden.
Wat een onzin, iedereen dient juist rekening met elkaar te houden. Er kunnen kinderen rare manoeuvres maken, een hond of kat oversteken, een boom omvallen, dat noemt men anticiperen.
Bestuurders hadden best in kunnen schatten dat een paard kan schrikken en daarop in kunnen spelen, ik vind dat niet meer dan normaal en gelukkig de meeste weggebruikers met mij.
Ongelukken kunnen gebeuren maar zeer zeker ook voorkomen worden.