Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[PP] zigeunermaat???
iamsam schreef:De max stokmaat van een Shet is 1.07 xm.
als jij een stamboekshet hebt met papieren is dit echt de max. maat.
geen stamboekpapieren en is zij/hij groter als 1.07 op 2jarige leeftijd zou het best wel eens Shetlander X Welsh A kunnen zijn.
het belangrijkste is......have fun
Over het algemeen komen de veulens vaak richting de stokmaat van de moeder, maar dit is absoluut geen zekerheid hoor! iamsam schreef:De max stokmaat van een Shet is 1.07 xm.
als jij een stamboekshet hebt met papieren is dit echt de max. maat.
geen stamboekpapieren en is zij/hij groter als 1.07 op 2jarige leeftijd zou het best wel eens Shetlander X Welsh A kunnen zijn.
het belangrijkste is......have fun
En de hele afstammeling is shetlander! 

iamsam schreef:Natalie,
Ik kan alleen spreken vanuit eigen ervaring, onze Cillaarshoek is gemeten en gebrandmerkt op 2 jarige leeftijd en in de klasse middenmaat gezet, ik weet zeker dat ze hoger is als middenmaat maar het heeft ook te maken met voeding tijdens de groei en.... eventuele drachtigheid in de groeifase.
Dus in het kort, op het moment van stamboekopname is de stokmaat bepalend voor de rest van het leven.
nogmaals lol hebben en lol maken met de Shet.
leuk
mijn merrie is met de stamboek opname (3) gemeten op 93 en is daarna nog een cm of 3 gegroeid denk ik.
Kentaro schreef:Onze veulens gaan ook van hun babyvacht naar hun wintervacht, dus dat is niet zo vreemd hoor!![]()
Als de witte vlekken te groot worden, heb je straks een bonte shet![]()
Als ik het zo in moet schatten, denk ik dat jouw meisje de meter wel gaat halen. Maar het is uiteraard heel moeilijk zeggen. Wij hebben van dezelfde hengst (kleine maat) en een zelfde merrie (midden maat) het ene jaar een kleine maat gehad en het jaar erop bijna een grote maatOver het algemeen komen de veulens vaak richting de stokmaat van de moeder, maar dit is absoluut geen zekerheid hoor!
Keet schreef:iamsam schreef:Natalie,
Ik kan alleen spreken vanuit eigen ervaring, onze Cillaarshoek is gemeten en gebrandmerkt op 2 jarige leeftijd en in de klasse middenmaat gezet, ik weet zeker dat ze hoger is als middenmaat maar het heeft ook te maken met voeding tijdens de groei en.... eventuele drachtigheid in de groeifase.
Dus in het kort, op het moment van stamboekopname is de stokmaat bepalend voor de rest van het leven.
nogmaals lol hebben en lol maken met de Shet.
Ik heb ook een Cillaarshoekleuk
mijn merrie is met de stamboek opname (3) gemeten op 93 en is daarna nog een cm of 3 gegroeid denk ik.
Kentaro schreef:Over het algemeen komen de veulens vaak richting de stokmaat van de moeder, maar dit is absoluut geen zekerheid hoor!
maar als ze bruin van kleur zou zijn kan ze niet ineens bont worden.
Mariska80 schreef:Kentaro schreef:Over het algemeen komen de veulens vaak richting de stokmaat van de moeder, maar dit is absoluut geen zekerheid hoor!
Kentaro dat is niet mijn ervaring heb hier nu 3 nakomelingen lopen van een grote merrie met wisselde hengsten.
Alle 3 hebben ze een andere stokmaat waarvan er wellicht 1 zal zijn die richting moeders maat gaat!
De andere 2 blijven een stuk kleiner dus vader heeft wel degelijk veel invloed over de maat die uit eindelijk kan gaan worden.
Natalievdj meestal groeien ze het eerste jaar het meest uitzonderingen daar gelaten.
Hopelijk gaat ze nog een stuk voor je groeien![]()
Wat betreft de kleur appaloosa's kunnen nog gaan veranderenmaar als ze bruin van kleur zou zijn kan ze niet ineens bont worden.
Vooral lekker genieten ongeacht welke kleur of grote ze nu wordt