Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!ZoeyDercks schreef:Betaald om een paard te rijden? Lekker, zou ik ook wel willen, luxe!
Lijkt me heel gaaf hoor...
Moni_Q schreef:ZoeyDercks schreef:Betaald om een paard te rijden? Lekker, zou ik ook wel willen, luxe!
Lijkt me heel gaaf hoor...
Dat is ook cker een luxe! Mooier kun je het eigenlijk niet krijgen![]()
Om mijn situatie even te verduidelijken waarom ik het zo mooi kan krijgen: Ik heb samen met mijn moeder onze 3 paarden gestald op een opfokbedrijf hier in de buurt. Wij hebben een apart hok met 3 boxen waar onze paarden staan. Mijn moeder en ik helpen (vrijwillig) regelmatig mee op het bedrijf met ontwormen of het verweiden of het opstrooien. Vorig jaar is er ook eens een klant (die ook paarden in de opfok heeft) geweest die vroeg of ik een paard voor hem wou trainen voor de keuring. Dit paard komt dan op het bedrijf in stalling en ik hoef het dan alleen (tegen een vergoeding) te trainen. Alleen dit is toen helaas niet door gegaan. De klant moest om privé reden al zijn paarden verkopen. We zijn er toen ook niet aan toe gekomen om er over te praten wat ik hier voor moest hebben. Dus ik heb ook niet echt "vergelijkings" materiaal om het zo maar t zeggen. Dus vandaar mijn vraag..
Maar nu staat hier ook een paard op stal die beleerd is en wordt door gereden door iemand uit het dorp. Hij vraagt €20,- per keer. Is dat te veel?
Bedankt voor de reacties!
silvia58 schreef:Waarom zou je ook nog geld moeten krijgen ?
Je hebt verder geen kosten en geen aanschaf van het paard , maar je kunt er wel altijd
op rijden. Ik denk dat er veel mensen zijn die graag met je willen ruilen![]()
Als de eigenaar er erg blij mee is dat je zijn paard rijd, dan kan hij je zo af en toe toch eens wat geven.
En dat hoeft dan niet altijd geld te zijn, maar misschien eens een mooi hoofdstel of zoiets![]()
Veel succes met alles
Had niet eens gezien dat jij het was haha.silvia58 schreef:Wie zegt dat TS een professioneel is?
En op welk niveau rijd ze ?
ambre schreef:50€ p week en je lessen doorberekenen.
Nette vergoeding,je moet neem ik aan ook verder voor het paard zorgen?
anneliesdj schreef:Wat bijzonder dat iedereen het hier zo logisch vind dat je er een vergoeding voor moet krijgen, zijn we tegenwoordig niet meer tevreden met het hebben van een verzorgpaard alleen??
aarvoor zet je hem bij een prof in training...![]()
TS; op watvoor niveau heb je voorheen gereden? Ga je met dit paard op wedstrijden? Is het de bedoeling dat het paard verkocht gaat worden? Maw voeg je daadwerkelijk waarde toe aan het paard?
) , en is bekend en ervaren met het beleren en keuringsklaar maken van paarden, voegt dus waarde toe aan het paard. anneliesdj schreef:Wat bijzonder dat iedereen het hier zo logisch vind dat je er een vergoeding voor moet krijgen, zijn we tegenwoordig niet meer tevreden met het hebben van een verzorgpaard alleen??
50 euro per week plus wekelijks de les van 25 euro x 4 is 300 euro per maand??!!
Daarvoor zet je hem bij een prof in training...![]()
TS; op watvoor niveau heb je voorheen gereden? Ga je met dit paard op wedstrijden? Is het de bedoeling dat het paard verkocht gaat worden? Maw voeg je daadwerkelijk waarde toe aan het paard?
anneliesdj schreef:Matheno, ik heb gelezen dat ze weleens wat gedaan heeft maar met alle respect, een keer een paard op de keuring hebben en er een paar zadelmak gemaakt hebben maakt je geen prof en wil zeker niet zeggen dat je er voor betaald moet hebben.
Daarom stel ik de vraag ook aan ts, als zij daadwerkelijk veel ervaring heeft is het een ander verhaal.