welke trailer Atec of X trail

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

welke trailer Atec of X trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 20:07

Ik wil een nieuwe trailer kopen maar twijfel nog tussen een Atec starline diamont en de x trail garnet
Atec heb ik zelf ervaring mee en die is positief maar de x trail is wat gunstiger geprijst.
Wie kan mij wat meer vertellen over de X tail

ingvdh

Re: welke trailer Atec of X trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:54

Het is niet voor niets dat de X Trail gunstiger geprijsd is.......

Er zit namelijk een stukje kwaliteitsverschil in, ik raad je aan een rondje te doen bij verschillende trailerboeren de trailers eens goed te bekijken en dan pas je keus te maken, er is nl nog zoveel meer dan Atec en X Trail.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:09

Ik heb een Hotra en deze bevalt mij heel goed en nooit problemen met het laden, wat ik soms met mijn paarden in andermans trailer wel zie.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:16

friesiszwart schreef:
Ik heb een Hotra en deze bevalt mij heel goed en nooit problemen met het laden, wat ik soms met mijn paarden in andermans trailer wel zie.

Dat staat denk ik los van de vraag, vaak is de eigen trailer bekend, een andere niet en dan wijfelen ze. Sommige paarden willen hun eigen trailer niet meer in als er een ander paard in heeft gestaan.
Dat heeft niets met de kwaliteit van de trailer te maken maar meer met het paard die uit zijn/haar vertrouwde routine/omgeving is gehaald.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 10:04

ingvdh schreef:
Het is niet voor niets dat de X Trail gunstiger geprijsd is.......

Er zit namelijk een stukje kwaliteitsverschil in, ik raad je aan een rondje te doen bij verschillende trailerboeren de trailers eens goed te bekijken en dan pas je keus te maken, er is nl nog zoveel meer dan Atec en X Trail.

ja ik weet dat er nog veel meer merken zijn maar bij ons in de buurt niet echt woon niet echt gunstig in het land wat dat betreft.
Nadeel vind ik als je verweg gaat en er is iets mee moet je dus ook dat eind terug.
Mijn vorige trailer kwam ook niet uit de buurt en zo heb ik dus de service beurt laten verlopen omdat ik geen zin had om weer zo n eind tegaan rijden :o

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:52

Ik snap je redenatie, ik heb mijn trailer ook 100 km verder weg gekocht, scheelde me enorm veel geld, van het verschil kon ik heel veel service beurten in de buurt betalen.

Eigenlijk gek dat zoveel prijsverschil zit exact dezelfde trailer.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 17:06

ja eigenlijk zou het overal dezelfde prijs moeten zijn en het verschil zou moeten zijn dat de ene er wat bijgeeft oid extra beurt of extra opties

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:21

jessie84 schreef:
ja eigenlijk zou het overal dezelfde prijs moeten zijn en het verschil zou moeten zijn dat de ene er wat bijgeeft oid extra beurt of extra opties

Ja, maar zo werkt het niet. Dealers met veel omzet of die groot inkopen, krijgen meer korting bij de fabrikant en KUNNEN dus goedkoper aanbieden. De vraag is wel of ze idd het voordeel doorberekenen naar de klant. Dus vandaar dat er nogal eens een leuk verschil zit tussen bepaalde dealers.
Als ik moest kiezen tussen atec of XX dan kies ik voor atec . XX Zit wat in het goedkopere segment en dat merk je , net als bij oa hotra, op de duur toch. En dan bedoel ik met name het houtwerk.