Overstappen van Verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandra8

Overstappen van Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 21:02

Wie heeft er ervaring met het overstappen van verzekering?
Vandaag van mijn verzekering een brief gehad dat als er ziektekosten worden gedeclareerd de volgende premie met 25% wordt verhoogd!!!
Nu heeft mijn paard net een blessure daarvoor 4 jaar premie betaald voor nop.
Ik wil op zoek naar n andere verzekering maar moet ze dan opnieuw gekeurd wie weet er meer?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Overstappen van Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:19

ED -> TAO

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 22:53

Sorry leg uit wat bedoel je

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:55

Je hebt het op een verkeerd subforum gezet, de mod heeft het verplaatst.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, pas als je een volgende rekening declareert, gaat de premie omhoog?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:55

sandra8 schreef:
Sorry leg uit wat bedoel je

je topic is verplaatst :)

ik zou even contact opnemen met je verzekering dat je als er geen oplossing van hun kant komt je overstapt..
ga vast kijken bij andere verzekeringen!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 23:16

Als ik sowieso declareer gaat de premie omhoog stom toeval dat ik vandaag voor het eerst de Da had en bij thuiskomst lag die brief er.
Ga zeker bij andere verzekeringen kijken maar ik ben bang dat ik niet zomaar over kan stappen en dat ze dus weer gekeurd moet worden vandaar mijn vraag

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:34

Het lijkt me niet meer dan normaal dat de nieuwe verzekering ook zeker wil weten dat je paard gezond is en niet af gaan op een oude keuring van een andere verzekering.
Dus ja, er zal waarschijnlijk opnieuw gekeurd moeten gaan worden. Afhankelijk van de keuze van de verzekering en de verzekerde waarde zou dat een volledige keuring met röntgenfoto's kunnen zijn. Even informeren bij je nieuwe verzekering dan weet je het zeker.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:06

Je bent zeker bij Bierum verzekerd? Hoorde een vriendin daarover ook al klagen.

Tot de €4500 verzekerde waarde is meestal een klinische keuring voldoende, daarboven willen ze foto's zien.
Bij hippo is geen keuring nodig tot de €4500, dan komt de inspecteur langs. Is overigens een prima verzekeringsmaatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:34

ingvdh schreef:
Je bent zeker bij Bierum verzekerd? Hoorde een vriendin daarover ook al klagen.

Tot de €4500 verzekerde waarde is meestal een klinische keuring voldoende, daarboven willen ze foto's zien.
Bij hippo is geen keuring nodig tot de €4500, dan komt de inspecteur langs. Is overigens een prima verzekeringsmaatschappij.

Volgensmij is de enige verandering bij Bierum dat de regeling er af gaat dat je bij sommige klinieken alles vergoed krijgt dus echt 100% dat wordt terug gebracht naar 80 % dat stond iig in mijn brief.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:38

Yvank: inderdaad en daarna dus nog deze brief dat als je ziektekosten declareerd het volgende jaar de premie met 25% omhoog gaat.
Ben ook wel benieuwd of iedereen die bij bierum is verzekerd die brief heeft gehad anders ga ik wel horen hoe dat zit.