Eindelijk voor mezelf twee paardjes gekocht. Flinke tinkers en een pittige ook! Nu willen een paar meiden van jonge leeftijd (schat 14) ermee aan de slag en beginnen te vragen of ze ze mogen borstelen als ik er niet ben. Liever niet, maar kan geen nee zeggen maar wat nou als er iets gebeurt en een paard van mij verwond één van die meiden, ben ik dan aansprakelijk? Ik heb weleens gehoord dat je dan vooraf iets kunt laten tekenen dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld, klopt dit? Komt dit vaak voor dat er getekend wordt onderling? Ik vind het zo bitchy overkomen......
Nee volgens mij kan dat niet. En waarom kun je geen nee zeggen? Het zijn jouw paarden, jouw verantwoordelijkheid. Als je dat niet wil moet je gewoon zeggen dat het niet kan. Je kunt ze toch ook laten poetsen als je erbij bent?
moyra
Geplaatst: 29-09-13 21:38
Jij wil het niet dus zou het gewoon niet toestaan.
Laatst bijgewerkt door moyra op 29-09-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
AdnerB
Geplaatst: 29-09-13 21:38
liever niet geef je zelf al aan.. dus gewoon nee zeggen
belle_boef
Geplaatst: 29-09-13 21:39
Jij bent eigenaar dus aansprakelijk.
troi
Geplaatst: 29-09-13 21:39
Niet nee kunnen zeggen is de slechts mogelijke reden om aan verzorgers te beginnen. Niet doen dus! Overigens ben je altijd aansprakelijk voor de schade die jou dier aanricht, daar helpt een formuliertje niet bij!
Kwanyin
Geplaatst: 29-09-13 22:10
.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 28-09-24 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Helaas hebben de 14 jarigen ook nog wel eens de neiging om meer dan borstelen te doen als je er niet bij bent. Niet elke 14 jarige is hetzelfde, maar de kids die ik hier had hadden er een houtje van om zodra ik weg was op de pony's te springen...
Jaaaaa, die gedachten schoten mij ook al door het hoofd en is geloof ik ook het geval. Vond vandaag een halster van mij op een plek waar ik hem niet gelaten heb inclusief flinke dot haar dat haast wel van mijn paardje moet zijn. Daarbij ook nog liegen als ik ze de kans geef het zelf te vertellen door te vragen of ze gister nog geborsteld hadden en me niet aan durven kijken dan weet ik genoeg. Kan nu blijkbaar ook al geen snoepjes laten staan want ook daar zat ineens de helft minder in dan toen ik gister wegging. Het allerergste is nog; ze was er twee tellen voor haar eigen pony, pakt haar uit de wei, gooit het zadel erop, loopt een rondje en is afgezadeld en alweer weg voordat ik het zelfs maar in de gaten heb en ik was er constant bij. Dan doen ze stiekem en maken ze iemand pislink terwijl dat lieve dier (plus veulen!!) nog geen borstel of aai gezien/gevoeld hebben. Ik geloof niet dat dit een goede combinatie is en blij dat de wei heeeeel groot is......... Jullie allemaal bedankt, ik weet zeker dat ik heel veel spijt had gekregen als ik het had toegelaten en dankzij jullie ben ik standvastig geweest. Bedankt!