weg gaan of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zal ik blijven of gaan?

Blijven
3 (9%)
Gaan
28 (90%)

Totaal aantal stemmen: 31

RoosDeG

weg gaan of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 15:21

Hoi Bokkers,

Ik zit met een probleem, wij hebben onze tinker gestald staan bij onze buren en hierover afspraken gemaakt.
dit omtrent het uitmesten, wie gaat er 's morgens/ 's avonds, het voeren ect...

Nu begint onze buuf zich steeds minder aan de afspraken te houden.
Nou zouden we vanavond stro gaan halen en hebben we haar gevraagd of ze even wilde helpen met sjouwen (zijn toch al gauw 50balen en om die alleen te gaan sjouwen is ook zo iets).
Nou kregen we te horen van haar dat ze daar geen zin in had en dit niet mocht van haar man...
Ze heeft wel nog eergister geholpen met het weg kruien van de mesthoop op dat deze opgehaald werd.

Vervolgens kregen we een smsje dat zij de hoofdhuurders waren en dat zij alles voor ons deden.... :n >;)
Altijd als er stro of hooi gehaald moet worden, helpen wij met uitladen en versjouwen naar de opslag en we passen op haar dochter
als zij weer eens vergeten is om de oppas te bellen (we hebben al een paar keer onze eigen plannen af kunnen zeggen omdat ze dit vergeten was).
Het is eerder andersom, want toen zij een ongeluk heeft gehad, was ik de gene die elke dag op en neer ging enzo, maar goed dat is niet
van belang.
Haar man weet overigens ook dat ze er een handje van heeft dat ze gewoon onder dingen uit wilt komen en hij is ook op de hoogte van de situatie. Echter wat ook wel logisch is, is dat hij kant kiest voor zijn vrouw.

Ik ben persoonlijk hier best van geschrokken dat ze nu zo reageerd en heb dan ook terug gesmst dat ze voort zelf haar eigen paarden maar kan gaan doen, en ik natuurlijk mijn eigen paardje.
zo opgelost natuurlijk (zou je zeggen).

Echter ik betaal nu €150,- p/m en dat is echt niet veel.
Nu zit ik er wel over te twijfelen om te gaan verkassen naar een andere stal.
Heb er een gevonden waar ik even veel moet doen, is misschien iets verder fietsen, maar ach dat is niet erg.
Maar deze is wel €40,- goedkoper. /3

Wat denken jullie bokkers wat ik nu zal doen?
Zal ik blijven waar ik nu sta? of zal ik verkassen naar deze andere stal??

Groetjes Roos. :wave:

ps: Nu ik het zo terug lees lijk ik wel een jong kind. Maar goed, weet nu echt even niet meer wat ik moet...
pps: Sorry als het verkeerd staat mods, maar wist niet waar ik het anders neer moest zetten.
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 13-09-13 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Re: weg gaan of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:22

Misschien eens even met de buurvrouw om de tafel gaan zitten wat er precies aan de hand is, in plaats van gelijk al van alles te gaan zoeken en doen.

Vind het ook een beetje bizar dat je meteen zo reageert via de sms..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:25

ik zou eerst even met de buren gaan praten.

komen jullie er daarna nog niet uit kan je altijd nog weg gaan :)

FerroSandy

kimberly1995 schreef:
Misschien eens even met de buurvrouw om de tafel gaan zitten wat er precies aan de hand is, in plaats van gelijk al van alles te gaan zoeken en doen.

De buurvrouw smste haar niet zij...

Dav

Miss eerst een gesprek en werkt dat niet dan gelijk weggaan.

Als het nu al gevoelig ligt zou ik weggaan,weet je zeker dat het niet uitloopt tot een burenruzie en dat je dan alsnog hals over kop weg moet gaan en dan zit je nog met ruzie...

detos240

Voor de goede vrede..... het zijn je buren en ik zou het paard verkassen als ik jou was.
Je moet ook nog naast haar wonen.

ellenmarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:26

Inderdaad er even rustig over praten. Misschien zijn er dingen waar jij of je buurvrouw geen erg in heeft. Een gesprek kan het misschien oplossen. Verhuizen kan altijd nog.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:27

Eerst praten en kom je er niet uit dan vertrekken. Wel netjes opzeggen, je weet nooit waar je elkaar nog voor nodig hebt!

kimberly1995

FerroSandy schreef:
kimberly1995 schreef:

De buurvrouw smste haar niet zij...

Ze reageerde anders wel, ik citeer: "Ik ben persoonlijk hier best van geschrokken dat ze nu zo reageerd en heb dan ook terug gesmst dat ze voort zelf haar eigen paarden maar kan gaan doen, en ik natuurlijk mijn eigen paardje. zo opgelost natuurlijk (zou je zeggen)."

DanaDeen

Als het bij je buren is, dan is het toch niet zo'n moeite om zelf heen en weer te gaan om te voeren. Ik zou juist zelf alles dan in de hand houden en enkel als het echt nodig is aankloppen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:29

Ik zou een ander plekje gaan zoeken, voordat er meer ontvredenheid uit voort komt. Tenslotte zijn het wel je buren waar je beter een goed contact mee kan hebben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:29

Weggaan. Dit zijn de eerste irritaties. En geloof me, deze gaan alleen nog maar meer en erger worden.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 15:30

Ze reageerde anders wel, ik citeer: "Ik ben persoonlijk hier best van geschrokken dat ze nu zo reageerd en heb dan ook terug gesmst dat ze voort zelf haar eigen paarden maar kan gaan doen, en ik natuurlijk mijn eigen paardje. zo opgelost natuurlijk (zou je zeggen)."[/quote]

Het is niet de eerste keer, wij hebben al een aantal keer met haar om de tafel gezeten.
Misschien was het handig geweest om dit erbij te zetten.
Maar er veranderd gewoon niet veel in haar gedrag. Het gaat 2 dagen goed en dan kunnen we er weer naar toe.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:31

Ik zou je buurvrouw opbellen en de situatie uitleggen. Dat je je door opgekropte gevoelens niet meer prettig voelt bij deze samenwerking en of zij daarover wilt praten met jou aan tafel (en niet via sms).

Want dat je op haar kind hebt gepast is een opgekropte emotie, dat heeft niets te maken met wat er laatst voor kwam. Ik begrijp je helemaal, maar zet de dingen even los van elkaar op een rijtje en praat er rustig over. Wilt zij er niet aan en krijgt het gesprek een nare wending dan kun je tenminste nog met elkaar door 1 deur als je eenmaal weg bent naar een andere stal.

Irritaties zijn er overal, het is de vraag wat je ermee doet. Zie net dat je zegt dat je al een paar keer met haar aan tafel hebt gezeten. Dan zou ik haar in dit geval vertellen dat je niet tevreden meer bent met de samenwerking en of zij hier over wilt praten of dat zij ook van mening is dat het beter is dat je vertrekt.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 15:32

amie1965 schreef:
Eerst praten en kom je er niet uit dan vertrekken. Wel netjes opzeggen, je weet nooit waar je elkaar nog voor nodig hebt!

Dat is ook wel de bedoeling, we hebben geen opzeg termijn afgesproken, maar als we gaan zeggen we keurig op en
betalen ook gewoon de maand(en) af zolang we niks anders hebben gevonden.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:33

Waarom wil je dan perse blijven, als er al meer voorgevallen is.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 15:33

Urion schreef:
Ik zou je buurvrouw opbellen en de situatie uitleggen. Dat je je door opgekropte gevoelens niet meer prettig voelt bij deze samenwerking en of zij daarover wilt praten met jou aan tafel (en niet via sms).

Want dat je op haar kind hebt gepast is een opgekropte emotie, dat heeft niets te maken met wat er laatst voor kwam. Ik begrijp je helemaal, maar zet de dingen even los van elkaar op een rijtje en praat er rustig over. Wilt zij er niet aan en krijgt het gesprek een nare wending dan kun je tenminste nog met elkaar door 1 deur als je eenmaal weg bent naar een andere stal.

Irritaties zijn er overal, het is de vraag wat je ermee doet. Zie net dat je zegt dat je al een paar keer met haar aan tafel hebt gezeten. Dan zou ik haar in dit geval vertellen dat je niet tevreden meer bent met de samenwerking en of zij hier over wilt praten of dat zij ook van mening is dat het beter is dat je vertrekt.

Ik zal vanavond nog even met haar en onze mannen om de tafel gaan, want ik kan je vertellen als we met z'n tweeën zijn is het ja en amen van haar kant en gebeurd er gewoon nog niks vrees ik.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:33

In dat geval zou ik nog één keer met haar praten en mocht dit niet de situatie verbeteren, verhuizen. :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 15:34

it_is_me schreef:
Waarom wil je dan perse blijven, als er al meer voorgevallen is.

Omdat ik ook een zoon heb en ik alles op de fiets moet doen (heb Hms en veel last vanm'n gewrichten).
Waar ze nu staan is 3 km verderop en is dus goed te doen, zonder 's avonds te veel last te hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:34

Mijn paard heeft ook een paar maanden bij de buren gestaan. Ik hoefde niks te doen maar ze hielden me wel met alles in de gaten en had op een gegeven moment weinig meer te zeggen over mijn eigen planning. Ik ben toen met paard verhuisd. Het zijn je buren en ik heb liever een goede band met ze dan dat mn paard naast het huis staat. Nu gelukkig zelf bijna stal klaar in de tuin en dan is het weer net zo dichtbij :) Maar goed ik zou aangeven dat je weggaat en ook waarom en daarbij ook aangeven dat je liever een goede band met ze behoud.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 15:41

Iedereen alvast bedankt voor tips en adviezen.

Ik ga sowiso vanavond nog even met de buren om de tafel zitten en dan gaan we bespreken hoe nu wat verder.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:46

goed zo!
laat je even weten hoe het gegaan is? :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 16:26

Ja ga ik doen :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 18:20

Pff... over een half uurtje gaan we er naar toe..
Toch best wel zenuwachtig, weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:28

RoosTinker schreef:
Pff... over een half uurtje gaan we er naar toe..
Toch best wel zenuwachtig, weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Zet dan nu nog gewoon de punten op papier en vooral, praat uit jezelf, dus niet: ik vind dat jij, maar: Ik vind het jammer dat er......
ook recht op de man af vragen of ze het nog wel een goed idee vinden dat je daar staat.