Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:59

Hi bokkers,

Helaas heeft mijn trouwe Volvo V70 het begeven, wellicht dat het leven als paardenauto hem wat zwaar is gevallen :') .
wij zijn inmiddels hard op zoek naar een andere auto. Aangezien ik ook professioneel in de paardenwereld actief ben is het
inmiddels van groot belang dat de auto niet alleen het gewicht van een 2 paards trailer inclusief 2 paarden kán trekken
maar ook dat dit toegestaan is.

De Ssangyong is helaas afgevallen omdat er veel technische klachten zijn en dat het veel manuren kost om deze te herstellen.
Inmiddels zijn we bij de Jeep Cherokee uitgekomen en dat lijkt een goede keuze. Ik ben daarom erg benieuwd naar wat jullie
ervaringsexperts over deze auto te zeggen hebben. Los van het feit dat hij vrij veel verbruikt, want daar ben ik van op de
hoogte.

Is hij ook fijn voor lange afstanden (Nederland-Spanje-Nederland bijvoorbeeld)
Is hij goed te manouvreren?
Heeft hij voldoende laadruimte voor ons paardenmensen?
Heeft hou voldoende ruimte achterin voor kinderstoeltjes en dan het liefst zo dat de kindjes er ook nog bij passen?
(soms is de beenruimte dan erg krap)

Ik wil alles weten! :D

Deze hebben we op het oog:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 04-09-13 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

DanaDeen

Re: Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:07

Lange afstanden vind ik prima te doen.

Stuurt makkelijk, makkelijk de manouvreren, ik moest 13 jaar geleden wel ontzettend wennen met inparkeren, daar herinnert mijn vriend mij nu net even aan :+

Laadruimte is niet heel groot en ik baal er soms van dat je niet de hoogte in kan stapelen.

Ruimte achterin is voldoende.

Trekt mijn 2 paards trailer met 2 grote paarden er in prima, merk amper dat er iets achter hangt, nadeel is wel dat hij, op kleine afstanden, ontzettend veel zuipt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 13:11

Dat klinkt super! Die laadruimte zal wel even wennen zijn na mijn V70, maar die ligt eigenlijk zelden helemaal vol.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:11

Wij hebben een oudere jeep cherokee (de Grand versie) gehad, en die was HEERLIJK! Op gas is het tanken nog net te betalen...

De auto is ook echt fijn voor lange afstanden, heerlijke stoelen. Hij is GROOT wat soms wat lastiger parkeren is, maar al snel ben je daaraan gewend. Achterin hadden we een gastank (100 liter) en daarna was er nog steeds voldoende plek voor mijn paardenspul. De ruimte achterin is heel goed, veel ruimer als in een gemiddelde auto. Genoeg plek voor kinderstoeltjes :j

Paardentrailer voel je niet eens, super stabiel, en hij trekt het echt met gemak.

Die van ons was eigenlijk echt klaar voor de schroothoop, maar na 3! jaar in de garage staan gewoon starten en lopen! Als de bankrekening het toe gaat laten zou ik graag weer zo'n auto rijden, het was echt een genot :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:18

Hier mindere ervaringen.. achterin werd/word je vrij makkelijk wagenziek. Daarbij het verbruik inderdaad wat vrij hoog is. Maar ook de onderdelen waren erg aan de prijs.

Positieve hij kan een 2 paards makkelijk aan voel je idd niets van. Het interieur is heel comfortabel :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 13:43

Mindere ervaringen zijn er natuurlijk ook, die zijn bij iedere auto.

Bedankt voor de reacties! Ik vraag me wel het volgende af, trekt hij een beetje door met de trailer erachter?
Mijn vader heeft net een proefrit gemaakt en vond hem een beetje traag. Hij is ook wel pittige auto's gewend.
Maar ik neem aan dat ik niet met 60 km per uur moet gaan invoegen op de snelweg omdat hij niet snel genoeg
vaart kan maken?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:49

Angela schreef:
Wij hebben een oudere jeep cherokee (de Grand versie) gehad, en die was HEERLIJK! Op gas is het tanken nog net te betalen...

De auto is ook echt fijn voor lange afstanden, heerlijke stoelen. Hij is GROOT wat soms wat lastiger parkeren is, maar al snel ben je daaraan gewend. Achterin hadden we een gastank (100 liter) en daarna was er nog steeds voldoende plek voor mijn paardenspul. De ruimte achterin is heel goed, veel ruimer als in een gemiddelde auto. Genoeg plek voor kinderstoeltjes :j

Paardentrailer voel je niet eens, super stabiel, en hij trekt het echt met gemak.

Die van ons was eigenlijk echt klaar voor de schroothoop, maar na 3! jaar in de garage staan gewoon starten en lopen! Als de bankrekening het toe gaat laten zou ik graag weer zo'n auto rijden, het was echt een genot :)

Inderdaad, wij hebben hier nu de 2e en ondanks dat we andere auto's hebben staan die de trailer kunnen trekken komen die er niet voor.

Alleen, hij rijdt natuurlijk niet als een Mercedes, het is een behoorlijke stuiterbak en de 1e keer dat ik er in zat zwalkte ik voor mijn gevoel de hele weg over. Nou is dat met een geladen trailer er achter wel een heel stuk minder. Op de snelweg rijdt ie niet lekker boven de 130, maar dat doe je met een trailer er achter toch niet en zonder trailer heeft dat ook zo zijn voordelen. ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 13:56

Ik had niet verwacht dat het een stuiterbak was.. Mijn Volvo was heerlijk wat dat betreft! Ik ga vrijdag eens een testritje maken. Kijken of ik een hobbelweggetje kan vinden, want die rij ik hier naar stal eigenlijk dagelijks.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:57

welke "vele" technische klachten heeft de nieuwe Ssang Yong?

Mijn korando trekt probleemloos een geladen 2-paardstrailer (legaal), verbruikt daarbij niet extreem veel en is een flink stuk goedkoper dan de cherokee dus ergens loopt je redenering toch mank.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-09-13 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:59

Wellicht dat het bij de nieuwe modellen minder is, dat zou goed kunnen natuurlijk :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:01

Dit is ook geen nieuw model Nies. Maar we gaan het beleven.
Ayasha, mijn ader heeft daar vooral research naar gedaan, hij is een echte automan. Het had voornamelijk betrekking op de Kyron en de Rexton.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:03

Wel nieuwer dan die van ons zo te zien, dat bedoelde ik.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:03

Jeep is inderdaad wel een stuiterbak, mijn Jeep heeft geen moeite om op snelheid te komen met of zonder trailer.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:04

Oh toch nieuwer dan die van jullie? Ok nou ik ben heel benieuwd! Mijn Volvo was uit 2000 en die was echt zalig geveerd, dus ik hoop dat deze een beetje inde buurt komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:04

Die zijn eveneens vernieuwd (nieuwe motoren, mercedes motoren deugde niet) en automan of niet, je maakt me niet wijs dat jeep goedkoper is.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:05

Je kan ook voor een opel Frontera 3.2 V6 gaan.

Zijn zeer fijne auto. Ik heb er een van 2000, ja hij verbruikt best wat, maar dat doet een jeep ook hihi ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:06

Er stond ook een Mercedes naast waar hij nogal warm voor liep :') Dus misschien krijg je nog gelijk Ayasha!
Ik ga rijdag proefrijden, misschien probeer ik ze allebei even.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 04-09-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:06

Wat mag die Frontera trekken? De Jeep mag 3.100 trekken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:08

Lottie84 schreef:
Er stond ook een Mercedes naast waar hij nogal warm voor liep :') Dus misschien krijg je nog gelijk Ayasha!
Ik ga rijdag proefrijden, misschien probeer ik ze allebei even.

ssangyong heeft geen mercedes-motoren meer nu. :n

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:10

Ik zal ff kijken wat die mag ik trek er. Een 2 paardstrailer met 2 paarden mee, met gemak voel je nog niet eens! Is niet voor niet een 3.2 v6.

Maar wacht ik ga kijken

Edit: 2800kg geremd

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:13

Dat is netjes inderdaad! Ik ga eens googlen, dankjewel voor de tip!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:42

Hmmm, als ik de Frontera's op autotrack en autotrader vergelijk met de Jeep dan gaat mijn voorkeur wel echt uit naar de Jeep. Vind ik een veel mooie auto zowel qua interieur als exterieur. :j

Linda714

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:47

wij rijden een Landrover Freelander en deze kan ook met gemak een trailer met 2 gorte paarden trekken en rijdt lekker op de snelweg

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:51

Wij hebben een Jeep Commander, wat op zich een fantastische auto is. Hij rijdt goed, is snel (ook een mercedesblok, weet niet of dat ook in de Cherokee ligt), kan veel trekken.
Maar het is een echte Amerikaan (deint ontzettend), zuipt veel, en de raarste dingen gaan kapot (en die zijn niet goedkoop om te vervangen). De auto is nu 5 jaar oud, nieuw gekocht, en had laatst bijvoorbeeld een compleet verrotte tank :roll:

Daarnaast komt ook de nieuwe Cherokee niet zo goed uit de Elandproef.

http://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM

Als ik op zoek was naar een paardenauto zou ik kijken naar een VW Touareg of Volvo XC90
Laatst bijgewerkt door Rindin op 04-09-13 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:54

Ik had vroeger een Mitsubishi Pajero (met lange wielbasis). Geen idee of dat een optie is maar hij trok in ieder geval als een tierelier.