Welke verzekering is het beste voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bengell

Welke verzekering is het beste voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 11:05

Dit is het eerste topic dat ik open, dus sorry als het verkeerd geplaatst is.

Hallo Bokkers,

Ik ben bezig met een kosten overzicht te maken voor mijn eigen paard. Ik ga namelijk mijn verzorgpaard overkopen maar wil eerst alles financieel op een rijtje. Het moeilijkste vind ik om een goede verzekering voor haar te kiezen. Er zijn zoveel opties, mogelijkheden, keuzes... paardlief is me veel waard maar wil me niet onnodig oververzekeren. Hoe zijn jullie verzekerd/wat kost jullie verzekering/wat zijn jullie ervaringen met die verzekering? :list:

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:10

De beste verzekering voor je paard is de verzekering die na een onverhoopt afkeuren jou de gelegenheid geeft om het paard terug te nemen. Een slechte verzekering voor je paard keert je schade uit en neemt het paard van je af.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:11

Dees schreef:
De beste verzekering voor je paard is de verzekering die na een onverhoopt afkeuren jou de gelegenheid geeft om het paard terug te nemen. Een slechte verzekering voor je paard keert je schade uit en neemt het paard van je af.

Tegenwoordig kan dit bij (bijna) alle paardenverzekeraars gelukkig.

Tabaluga12

Re: Welke verzekering is het beste voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:12

Het ligt eraan welke risico's je zelf wil dragen en wat je apart kan zetten om de ziektekosten te dekken.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:13

Ik heb zelf voor mijn paard een uitgebreide verzekering, wa verzekering en voor diefstal. Ik raad je ook aan om echt een uitgebreide verzekering te nemen want stel je paard heeft een pees blessure of moet geopereerd worden ben je verzekerd. De verzekering betaal 75% van je rekening en jij zelf 25%. Ik ben zelf heel tevreden met Hippo zorg. Zit er al 13 jaar en hebben alles keurig gedekt. Sommige kiezen ervoor omgeen verzekering te nemen omdat ze ook jaren voor niks kunnen betalen. Ik betaal liever voor niks dan dat ik straks super hoge rekening heb. Ik heb mijn paardje voor 2500 euro verzekerd en betaal ong. 45 euro in de maand. De kosten wat je betaald licht eraan waarvoor je hem verzekerd en voor hoeveel geld.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:17

Wij zijn verzekerd bij equipepaarden.
Wel de meest uitgebreide verzekering, zijn ongeveer 55,- per maand eraan kwijt.
Heb er verder nog geen ervaring mee eigenlijk, heb ze nog niet nodig gehad

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:21

Goede ervaringen met Equipe. Maar het ligt eraan. Wil je het paard verzekeren voor dood, ongeschiktheid of ook ziektekosten, diefstal etc.

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 11:29

Bedankt al voor alle reacties. Hippozorg had ik al bekeken en die is zeker een optie. Ik ga equipepaarden even vergelijken qua kosten en wat er wel en niet gedekt is !

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 11:30

Aser schreef:
Goede ervaringen met Equipe. Maar het ligt eraan. Wil je het paard verzekeren voor dood, ongeschiktheid of ook ziektekosten, diefstal etc.

Ik wil het paard verzekeren voor dood, ongeschiktheid en ziektekosten. :j

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:49

Misschien een hele domme vraag, bij mijn paard is kort geleden spat gediagnosticeerd. Kan ik hem nu nog wel verzekeren of neemt geen enkele verzekering een paard aan met een gebrek?

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:27

Mijn jaarling is ook verzekerd bij Equipe. Ze heeft de meest uitgebreide basisverzekering plus ziektekosten. Ik vond de dekking bij Equipe aantrekkelijker dan Hippozorg. De kosten zijn afhankelijk van de waarde waarvoor je je paard verzekert. Verder zijn de ziektekosten die gedekt zijn afhankelijk van de basisverzekering die je neemt.
Je paard moet gekeurd zijn om aangenomen te worden, staat duidelijk op de site. Ik heb hiervoor gewoon de aankoopkeuring gebruikt.
Verder de verzekering nog nooit nodig gehad en hoop dat zo te houden :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:31

Ik heb mijn paard bij EFO verzekerd. '' Geloof B of C tarief

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:37

cruesli schreef:
Misschien een hele domme vraag, bij mijn paard is kort geleden spat gediagnosticeerd. Kan ik hem nu nog wel verzekeren of neemt geen enkele verzekering een paard aan met een gebrek?

Je kan m dan waarschijnlijk nog wel laten verzekeren, maar niet meer daarop. De benen worden dan uitgesloten van de verzekering.
Ik weet dat Evo dat wel eens doet, andere verzekeringen durf ik niet te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 18-08-13 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:37

Crueslie,

Een verzekering neemt je wel aan maar verzekerd niet het been waar hij spat heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:18

Zit in die verzekering ook het gewone werk, zoals entingen ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:20

Ik heb nooit verzekerd maar gewoon geld opzij gezet, dekt altijd :+

Zonder dollen, heb veel spookverhalen gehoord over verzekeringen die niet dekken op de meest voorkomende dingen, dus echt heel goed lezen..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:22

Verzekeringen zijn, zo ver ik weet, voor risico's, niet voor alles.

Telefoonverzekering betaald toch ook je abonnement niet.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:23

russel schreef:
Zit in die verzekering ook het gewone werk, zoals entingen ?

Nope, entingen, gebitsverzorging en ontworming zitten er niet bij

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:33

Hier hele goede ervaringen met Bierum, een kleine maatschappij met een vast contactpersoon en een persoonlijke benadering. Mijn paard was uitgebreid verzekerd voor ziektekosten en wij hebben helaas heel veel moeten declareren. Alles is netjes en snel uitgekeerd zonder problemen. Ook de procedure na afkeuring verliep zoals gewenst.
Daarnaast heeft Bierum ook een aantal geselecteerde dierenartspraktijken waar 100% van de behandeling vergoed wordt en je dus alleen consult/visite betaald, anders wordt er 80% vergoed.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:05

Ik heb ook hele goede ervaringen met van Bierum. Zeer persoonlijk contact. En ook nette en snelle afhandeling van de declaratie.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:07

galley schreef:
Ik heb nooit verzekerd maar gewoon geld opzij gezet, dekt altijd :+

Zonder dollen, heb veel spookverhalen gehoord over verzekeringen die niet dekken op de meest voorkomende dingen, dus echt heel goed lezen..

hier hetzelfde
geen verzekering

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:08

Een vraagje, zouden jullie een Shetlander van 4 jaar ook verzekeren? Pony kost €200 en is opgenomen in het stamboek.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:11

Maar let wel op ,dat het bedrag dat is verzekerd, mocht je daar over heen gaan heb je toch een probleem.
Bev tot 3000 euro verzekerd en je komt daar boven uit dan heb je hoogswaarschijnlijk een probleem

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:12

Geen. :=
Mijn paard is het kwa aankoopprijs eigenlijk niet waard. Dus kwa verzekering zou ik dat er ook nooit uithalen, en alleen maar verliezen.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:38

Ik had mijn vorige pony verzekerd voor 1000 euro en ben der ook echt wel overheen gegaan. Mijn verzekering is toen ook omhoog gegaan. Ik betaalde toen iets meer per maand naar niet veel. En ze keerde alles keurig uit.