Trailer/veewagen te huur zuidwest friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monique2408

Trailer/veewagen te huur zuidwest friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 16:09

Hallo,

Ik ben op zeer korte termijn op zoek naar een 2 paards veewagen of trailer die ik kan huren. Ik ben flink aan het zoeken geweest op internet maar kan helemaal niks vinden in de omgeving van Koudum (zuidwest friesland). Ja, achter Heerenveen en Leeuwarden wat echt te ver is.

A.s donderdag ga ik met mijn paard naar Roosendaal waar hij hopelijk geholpen kan worden aan zijn ernstige hoefprobleem waar hij al ruim 2 jaar mee rond loopt. Ik heb al zoveel mensen bij mijn paard gehad en niemand weet wat er mis aan gaat. Zelfs niet naar verschillende malen röntgenfoto's te hebben genomen. Na enkele keren contact te hebben gehad met Rob van Nassau heb ik besloten om met mijn paard naar hem te gaan. Het is eigenlijk onze laatste hoop :(

Nu is het probleem dat mijn paard het erg spannend vind op de trailer. Hij maakt het niet stuk, maar hij verstijfd van angst. Op een veewagen gaat het gelukkig beter mede omdat hij dan met zijn billen in de rijrichting staat. Hij krijgt dan een verdovingspasta wat het voor hem een stuk aangenamer maakt. Ik zou dit allemaal niet doen als het niet zou hoeven maar deze kans moet ik nemen!!!

Heeft iemand (het liefst) een veewagen of een trailer die ik mag huren? Of kennen jullie mensen die een wagen/trailer hebben en deze willen verhuren? Ik betaal er voor en hij komt ook helemaal schoon terug. Ik wil gerust borg betalen, geen enkel probleem en ook schade wordt uiteraard vergoed!!!

Wie kan mij en mijn paard helpen??

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:29

Heb je er al aan gedacht om eens contact op te nemen met de Morraruiters? http://www.morraruters.nl/adressen.htm . Misschien dat één van hun leden een trailer uitleent of verhuurt.
Overigens worden bij de meeste tweepaardsvrachtwagentjes de paarden hetzelfde vervoerd als in een trailer. Bij de grotere vrachtwagens staan ze wel vaak dwars op de rijrichting, maar daat heb je dan wel weer een C-rijbewijs voor nodig.
Hoe is jouw paard op een trailer als je hem met een ander paard samen vervoert?
Ik woon zelf helemaal niet in jouw buurt, dus ik kan je helaas niet helpen, ik hoop dat je vervoer gaat vinden voor donderdag!

monique2408

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 19:16

Dankjewel voor je reactie! Ik ben meteen gaan kijken op de site en heb ze een mailtje gestuurd. Nu hopen dat ze snel antwoorden. Het is vlakbij waar mijn paard staat en ga morgen anders ook nog even langs!

Mijn paard heeft nog nooit met een ander paard samen gestaan. Ze zeggen dat dat wel scheelt!

Brainless

Re: Trailer/veewagen te huur zuidwest friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:20

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:24

monique2408

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 20:21

We zijn afgelopen vrijdag langs geweest bij Hefo in Workum maar ze verhuren helaas geen paardentrailers. Wel aanhangers en ander trailers. Helaas...

Mijn paard is afgelopen mei verhuist van Nuenen (Brabant) naar Koudum (Friesland) en dat is gedaan door horse logistics. Geweldig mooie wagen en een zeer professionele chauffeur! Ik had het geluk dat ik de wagen 'kon delen' en dus ook de prijs. Helaas is het financieel geen optie om dat nu via hun te doen anders was de keuze snel gemaakt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:50

Ik hoop dat ze je bij die rijvereniging verder kunnen helpen. Vaak zijn paarden wel rustiger als ze met een ander paard kunnen staan, maar of iemand zijn paard zo lang voor iemand anders op de trailer wil zetten durf ik natuurlijk ook niet te zeggen.
Zoiets als Horselogics is waarschijnlijk onbetaalbaar als je één paard die kant op hebt en ook weer met ze terug wil. Dan betaal je ook "wachtloon", dat loopt snel op.