Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eva1969 schreef:In het geval waar een van mijn kinderen van andermans pony is afgevallen en het ambulancepersoneel de rijbroek stuk heeft moeten knippen én de cap kapot was hebben wij van de verzekering van de eigenaar van de pony 50% van de nieuwwaarde van de rijbroek en de cap vergoed gekregen. Dat had iets te maken met het feit dat je je altijd bewust bent van het risico als je op een paard/pony stapt. Hoe het in jouw geval precies zit zou ik dus niet weten maar je kan altijd je verzekering even bellen.
Toch grappig dat iedereen altijd maar wat roept
hafamaz schreef:ja eigenaar blijft verantwoordelijk, tenzij er afspraken zijn d.m.v. contract bijvoorbeeld.
En dit valt ook onder de WA verzekering. De verzekering van je paard kan hier niets mee.
Die doet alleen aan "schade" aan het paard zelf.
dejong_wever schreef:Zoals ik het geleerd heb ben jij degene die aansprakelijk is, want jij zit op de het paard en geeft
het commando.
Maar twijfel nu wel, want mijn man en ik hebben ook wel eens schade gereden met de bedrijfs
wagens en dan was het bedrijf aansprakelijk en niet wij. Dus als je het vanuit daar bekijkt is
de eigenaar aansprakelijk.
Hmm Goeie vraag! Ik volg even.. Is alles wel goed afgelopen met het paard?