Trailer kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melvinrandy

Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:59

Hallo bokkers,

Ik heb nu een tijdje gespaard, en aangezien de winter eraan komt wil ik toch gaan kijken naar een trailer. Ik wil er maximaal 1000,- aan uitgeven. Daardoor kan ik natuurlijk geen jonge kopen, maar het maakt mij echt niets uit hoe de trailer eruit ziet. (Een potje verf is zo gehaald :+)

Ik heb een E-Pony van 1.53 en een shetlander. Overigens mag die shetlander lekker thuis blijven :+

Mijn vraag is, waar moet ik op letten bij een trailer?
En, hoe hoog is een trailer ongeveer? (ivm onderdak)

Waar ik zelf aan dacht is:
(Rubberen wandbeschermers zodat het paard er niet doorheen trapt, een stevige goede vloer & een ventilatie ding geval)

friesiszwart

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:34

Ik zou gewoon naar een dealer gaan, heb je in ieder geval garantie.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:33

Ik zou er flink wat tijd voor uit trekken en verkijk je niet op het opknapwerk. Pas op bij trailers met trapbescherming, hierachter kunnen de wanden gewoon rotten. Door het ontbreken van kit langs de randen van het frame kan er water in gaan staan, waardoor wanden en vloeren gaan rotten. Besef dat 1000 euro niet veel is en je daarvoor waarschijnlijk een trailer aanschaft in niet al te beste staat met flink wat opknapwerk, wat ook weer aardig wat kosten met zich meebrengt. Vanaf 1500 euro heb je een trailer waarmee je waarschijnlijk wel de eerste jaren vooruit kunt zonder al te groot onderhoud.

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:40

Altijd via een dealer of laten keuren. Zelfs een monteur ziet aan de buitenkant niet wat er onder de vvloer aan de hand is. Een goede trailer bleek bij nader inzien een nieuwe deur en vloerdelennidig te hebben. Dit is goed gemaakt en onder farantie, bij particulieten weet je dit niet.
Succes.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 14:43

Dat er wat aan gedaan moet worden ben ik me ook wel bewust van. Dit vind ik overigens helemaal niet erg en juist leuk :P

Maar bedankt voor de tips!

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:46

Kijk ook goed naar de auto die je ervoor wilt zetten. Als deze "maar" 1400 Kg mag trekken red je het bijna niet om een 2 paardstrailer erachter te hangen. Deze zitten al snel rond de 2000 Kg maximaal beladen gewicht en mag dus niet achter de betreffende auto.
Belangrijk dus ook je maximaal beladen gewicht.
Ik zou nog even verder sparen. Ik moet nu helaas ook kijken naar een trailer en voor 1000 euro is de markt wel beperkt.
Dingen waar ik verder nog op let is of er niks doorrot. Van bodem tot onderstel tot wanden.
En het is natuurlijk ook wel prettig om te weten of de bandjes nog oke zijn, remmen enz..
Hoop dat je er iets mee kunt :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:48

Ik heb mijn trailer destijds(2 jaar geleden) gekocht voor 1250 euro. Na 3 maanden al redelijk wat onderhoud uit moeten voeren, oa de remdemping en remschijven zijn toen vervangen. Toch best belangrijk. Verder is het een heel degelijke trailer.
Maar, ik moet daar bij zeggen. De trailer is nu 2 jaar oud en wij hebben echt geluk gehad. Hij heeft de eerste 10 jaar als dienst gedaan om de pony zo af en toe op bosrit mee te nemen en daarna de resterende 10 heeft hij af en toe voor hun cateringsservice dienst gedaan. Hij heeft altijd binnen gestaan en jaarlijks onderhoud gehad. Ik denk dat je met 1000 euro erg goed moet zoeken om wat degelijks te vinden. Opknappen is leuk, maar bedenk wel dat je best wat verstand ervan moet hebben als het op technische dingen aankomt.

Mijn trailer is dacht ik. 2.70 hoog. Vanaf de grond gemeten. Ik heb wel een wat hogere trailer ivb met groot paard.

Succes met het zoeken, hopelijk vind je wat goeds ertussen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:49

wat voor trailer zoek je? 1 paards? 1,5 of 2?
heb hier nog wat te koop via mijn schoonvader die ze opknapt als hobby.
1 1 paards
1 1,5 paards die helemaal nieuw opgebouwd is en nieuwe remmen ( foto kan ik pb-en) deze mag rond de 1000 weg als hij snel opgehaald wordt ( ivm scheiding zit hij krap dus moet alles weg!).
en we hebben nog 4 2 paards trailers waarvan 1 helemaal opgeknapt, heeft alleen een verfje nodig, en 3 die nog helemaal klaargemaakt dienen te worden.
bij intresse graag pb

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:54

Ik weet niet waar je woont, maar onder andere ZuidZijde trailers in Goudriaan hebben een gratis aankoopkeuring. Hier kun je met je aankoop naar toe en hun checken de trailer voor jou. Zo kom je niet onverwachts voor verrassingen te staan.

EDIT: Laat maar ik zie dat je in Duitsland woont, wellicht kennen ze dit in Duitsland ook wel.
Laatst bijgewerkt door UnitedxWest op 13-08-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:06

Qua auto is een 2 paards trailer geen probleem, maar ik zoek toch een 1,5 paards trailer. Veel rijden zullen we er niet mee, omdat in de zomer ik naar de bak kan lopen. Technisch onderhoud is geen probleem hier :P

Bedankt voor de reacties en de links, en ik ga inderdaad even kijken wat ik in Duitsland kan vinden :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:13

Ik heb net een Depco trailer gekocht van 1992, €700.
Gekocht van de eerste eigenaar, trailer heeft 20 jaar in de garage gestaan
en had nog geen 3000km gebold.

De enige kosten die we eraan gehad hebben waren nieuwe banden.

Anderhalve trailer met MTM 2000kg, maar met mijn wagen mag ik deze prima trekken
(mag 1300kg trekken en de tarra van de trailer is 640 en paardlief weegt zo'n 525kg).
Ikzelf moet echter wel voor mijn BE-rijbewijs gaan of ik ben niet 'wettelijk' op de baan :n
(geen idee hoe dat zit in NL)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:40

Rubberen wandbeschermers heb je niks aan als je wand verrot is vanaf de vloer. 1 Schop en 't schot is eruit.
Ik denk niet dat je moet gaan besparen op een trailer, een goede polyester trailer vind je niet voor dat geld, maar dat wist je al.
Wij kochten een trailer voor 750 euro. Maar konden er maar een half jaar mee doen en toen wassie toe aan vervanging nou issie gerenoveerd en zit er echte kwaliteit aan dat ding maar zijn we wel 750 euro verder... en 2 weken werk want het is écht een rotklus mijn vader dacht ook áh zaterdagmiddagje is zo klaar. Nou hij is er nu 4 dagen mee bezig de hele dag en het is echt geen treuzelkont het is echt veel werk..