Momenteel heb ik een Bockmann Duo, 2paarden dus, bijna 4jaar oud, en gebruik ik de Jeep van mijn vader.
Helaas gaat mijn vader zijn wagen verkopen.
Ik heb 1 paard. Zou ooit nog wel een 2de willen, maar dat is verre toekomstmuziek

Dus 2 opties voor mij:
- zelf een 2dehands wagen kopen, toyota Landrover, Mercedes Ml,..
Maar: ik heb een wagen van het werk dus ik zou niet erg vaak met de jeep rijden... Max 1 à 2x per week (wat veel zou zijn). Ik wil er dus niet te veel geld aan uitgeven mag ouder zijn, veel km's...
Voordeel: trailer kan blijven, wagen is makkelijker te vinden dan rijbewijs b vrachtwagen, 2paarden vervoeren,...
Nadeel: dénk dat verzekering duurder zal uitvallen? Voor de taks zou ik eventueel op zoek gaan naar een lichte vracht. Weet niet goed waar ik deze kan 'stallen' misschien bij mn vader thuis,...
- trailer verkopen, en een rijbewijs b vrachtwagentje zoeken.
Nadeel: zoektocht vlot moeilijk. Ofwel erg duur, ofwel te weinig laadvermogen (voor 1 stevig paard), schrik voor jaarlijkse onderhoudskosten,...
Voordeel: praktisch, denk ik. Kan op stalling staan, denk dat verzekering en taks vrij goed meevallen,...
Budget: niet erg 'ruim', sowieso onder de 9.000€. Moest ik vrachtwagen nemen heb ik nog wat geld van de trailer die dan verkocht moet worden.
Maar... Ik weet het dus niet. Ene moment denk ik: vrachtwagen, andere moment twijfel ik weer...
Iemand tips en/of advies?
wedstrijd kan ik wel wat inplannen.