Naar aanleiding van mijn probleem met de buurhonden ( [BB] Gevaarlijke buurhonden van stal, wat er tegen doen? ) ben ik toch gaan zoeken naar een andere stal.
Vanavond ga ik bij een andere stal kijken die ook nog eens veel dichter bij huis is, een kennis staat er ook en het schijnt een leuke gezellige stal te zijn.
Nu heb ik mijn paard pas een maand en is hij al erg vaak verhuisd geweest in een korte periode (hij komt van een handelaar), dus eigenlijk wil ik hem niet weer in de trailer gooien, hij had ook allemaal wondjes bij zijn voeten omdat hij op zijn eigen voeten gaat staan in de trailer, die wondjes zijn nu eindelijk weg dus dat wil ik eigenlijk zo houden.
Als die andere stal een plekje vrij heeft, wat binnen nu en ong. 3 maanden zal zijn, zal hij dus verplaatst moeten worden. Het paard is vrij snel gestresst als hij alleen is, met een ander paard erbij is hij vrij rustig. Ik zou ook kunnen lopen naar die andere stal met hem, wat beter zou zijn wat betreft die wondjes en stress in de trailer, ook hoef ik dan geen auto en trailer te regelen, en iemand die de auto met trailer wilt besturen
Lopend zou het rond de 7 km zijn over een geheel fietspad door de polders, maar dit durf ik eigenlijk niet alleen aan met hem omdat hij dus wel eens uit zijn sloffen kan schieten als hij alleen is. Op de stal waar hij nu staat kan ik ook niet met hem wandelen door die honden, dus hij is het niet echt gewend, wel hebben we 3 keer gewandeld met een ander paard erbij, en dat ging super goed.
Aan de ene kant denk ik dat lopen minder stress zal geven en het is op zich niet zo heel ver, maar dat dat wat moeilijker is voor mij alleen, aan de andere kant is de trailer misschien wel handiger omdat hij alleen wandelen niet echt gewend is. Ik denk zelf dat het het beste zou zijn als er iemand de hele weg meeloopt met een ander paard, maar zo'n iemand weet ik nu even niet te vinden, dus moeten we het anders gaan doen
Wat denken jullie, kan ik beter iemand zoeken om hem in de trailer te verplaatsen of moet ik iemand zoeken die (met of zonder paard) met me mee wilt lopen/rijden om hem lopend te verplaatsen.
Wat zouden jullie doen?