op trailer ander jaartal dan op papier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

op trailer ander jaartal dan op papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:55

Hoi,

Deze week heb ik een nieuwe (2e hands) hotra trailer gekocht. Op papier ataat dat de trailer van 1999 is. Nu was ik gisteren de trailer even aan het oppoetsen en viel het mij op dat er een plaatje opzit met specificaties waarop staat ddatde trailer uit 2001 komt. Nu is het niet zo dat het me wat uit maakt maar ik vroeg me gewoon af hoe dat kan :) ? Overigens kloppen de papieren wel volledig met de trailer.

Karreman

Re: op trailer ander jaartal dan op papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:34

Staat "bj 2001" op een aluminium typeplaatje waar ook het merk, type, etc opstaat of heb je nou toevallig een bovag STICKER op zitten poetsen. Daar staat nl ook altijd een jaartal van de keuring op. Deze zijn driehoekig.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:49

Ik weet niet helemaal zeker of het klopt, kan het via google ook niet makkelijk vinden. Maar is het niet zo dat het typeplaatje bij de koppeling hoort? Als deze in 2001 vervangen is zou het kloppen. Als het niet klopt word ik vast verbeterd :P

Anders kun je bokker Ikke contacten, die weet dit vast zo te vertellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:53

Karreman schreef:
Staat "bj 2001" op een aluminium typeplaatje waar ook het merk, type, etc opstaat of heb je nou toevallig een bovag STICKER op zitten poetsen. Daar staat nl ook altijd een jaartal van de keuring op. Deze zijn driehoekig.

Ja het eerste :j

@bromfiets. De koppeling is deze maand vervangen dus daar zal die niet van zijn :P

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:44

bromfiets schreef:
Ik weet niet helemaal zeker of het klopt, kan het via google ook niet makkelijk vinden. Maar is het niet zo dat het typeplaatje bij de koppeling hoort? Als deze in 2001 vervangen is zou het kloppen. Als het niet klopt word ik vast verbeterd :P

Anders kun je bokker Ikke contacten, die weet dit vast zo te vertellen :)

Een koppeling heeft geen type-plaatje, een oplooprem, waar de koppeling een onderdeel van is, wel maat dat typeplaatje zit op de oplooprem zelf geklonken. Dus op het kenteken staat bj 1999 en op het typeplaatje staat bj 2001. Controleer het chassinr van het kenteken eens met wat in het frame staat ingeslagen. Andersom is wel te verklaren, dan had de trailer lang in de showroom gestaan of eerst een paar jaar in het buitenland gereden maar dit vind ik wel heel vreemd.
Laatst bijgewerkt door Karreman op 04-08-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:46

OKe dat zal ik zo eens gaan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:49

Nou het is eigenlijk precies andersom op het kenteken staat dat die in juni 1999 voor het eerst op de weg is gekomen en op de trailer zelf staat bj 2001.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:50

Ja had mijn post al verwijderd. Zag het ook.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 01:26

Dank voor de uitleg karreman. Ik wist wel dat er meerdere plaatjes op zitten, maar nu is het ook helder waar ze bij horen :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:55

Je kan bij de RWD site je kenteken in type.
Kan je kijken wat daar te voorschijn komt.
Misschien kloppen de gegeven toch wel niet en is er mee gerommeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:02

Ja heb ik gedaan en die gegevens zijn exact hetzelfde als op de papieren en ook het chassisnummer komt overeen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:16

Yvank_ schreef:
Ja heb ik gedaan en die gegevens zijn exact hetzelfde als op de papieren en ook het chassisnummer komt overeen.

Maar komt het chassisnummer op papier ook overeen met wat er in het chassis geslagen staat?

Theoretisch kan de RDW ook geblunderd hebben, die zijn ergens een pakket gegevens kwijt. Mijn in '98 ingevoerde Range is "opeens" z'n trekhaak kwijt, terwijl de LPG-installatie er nog wel op staat (en die zijn tegelijk door dezelfde persoon aangemeld!!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:29

Dat zal ik vanmiddag bekijken!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:43

Dit is wel een heel bijzonder gegeven hoor ;) kun je eens een foto van het typeplaatje posten???

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:06

idd het chasissnummer op de trailer controleren met het chasissnummer op je kentekenpapieren.
Ik werd er door de RDW specifiek op gewezen dat goed te controleren toen ik belde met wat vragen over een trailer (mbt de gewichten en eventueel terugkeuren). Schijnt nogal mee gerommelt te worden / te zijn.
Laatst bijgewerkt door Merel op 05-08-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:08

Horen de papieren wel bij de trailer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:13

Het nummer in de trailer en op papier komen overeen :j

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:36

Nou ja dan heb je in elk geval een trailer gekocht die jonger is dan je dacht.
Beter dat dan omgekeerd.