Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

speurneusc schreef:bodemvervangen doe het zelf kost ongeveer 100 euro voor het hout en dan nog materiaal, kit, afdek etc.
zeiltje laten maken bij zeilmakerij
stang inderdaad metaalbewerking
als je de bodem laat vervangen ben je tussen de 300 en 500 euro kwijt en vaak je moet je hem zelf dan nog afwerken (rubbervloer of componentenvloer)
Carola10 schreef:Hallo ik wilde even vragen waar je aan een borst en een bilstang kunt komen voor een anderhalf paardentrailer.
Ik ben bezig met een Packo op te knappen en zoek dus een bilstang en een borststang en een zeiltje voor de achterkant.
En waar halen de opknappers het materiaal weg voor de bodem ?
Want de bodem is niet goed meer ik vermoed dat er een dubbele bodem in zit ,maar ik wil wel veilig bij de weg zitten natuurlijk.

gap schreef:Carola10 schreef:Hallo ik wilde even vragen waar je aan een borst en een bilstang kunt komen voor een anderhalf paardentrailer.
Ik ben bezig met een Packo op te knappen en zoek dus een bilstang en een borststang en een zeiltje voor de achterkant.
En waar halen de opknappers het materiaal weg voor de bodem ?
Want de bodem is niet goed meer ik vermoed dat er een dubbele bodem in zit ,maar ik wil wel veilig bij de weg zitten natuurlijk.
Hoi Carola,
Je kunt idd losse onderdelen bij een trailer bedrijf ( zoals wij) weghalen, uit mn hoofd gezegd is zo'n stang ergens rond de € 60.- compleet
Een zeiltje moeten we nakijken aangezien alle merken weer andere maten hebben en jouw trailer is een relatief onbekend merk
Ook het hout voor de bodem kun je via ons bestellen, maar uiteraard ook bij andere bedrijven, let erop dat je het juiste materiaal kiest en de juiste dikte, twee bodemplaten over elkaar zegt wat over de eerste plaat, vaak is die gaan rotten. Een juiste veilige manier is de boel verwijderen en een nieuwe bodem plaatsen wijzelf doen dit wekelijks het is ongekend wat er rot rondrijd!!! Als je tips of advies nodig hebt zodat je zelf aan de slag kunt laat het maar weten hoor we helpen je graag op weg
Carola10 schreef:Ik zat anders te denken aan een eiken vloer bv van eiken planken is toch sterk hout neem ik aan? de wanden wilde ik van betonplex maken natuurlijk wel van dik formaat.
Of is dat geen goed idee van mij.
ikke schreef:Carola10 schreef:Ik zat anders te denken aan een eiken vloer bv van eiken planken is toch sterk hout neem ik aan? de wanden wilde ik van betonplex maken natuurlijk wel van dik formaat.
Of is dat geen goed idee van mij.
Houtenplanken zijn, in verhouding tot de sterkte, een stuk zwaarder. Meer gewicht voor minder draagvermogen dus. Geen handige actie, nee.
Ik heb 15mm gebruikt in mijn trailer, voldoet al 10 jaar.........
Carola10 schreef:ikke schreef:Houtenplanken zijn, in verhouding tot de sterkte, een stuk zwaarder. Meer gewicht voor minder draagvermogen dus. Geen handige actie, nee.
Ik heb 15mm gebruikt in mijn trailer, voldoet al 10 jaar.........
15mm multiplex? of eiken planken
Mi_Amore schreef:Mijn trailer heeft ook betonplex zijwanden van 15mm en een bodem van 25mm.
Bodem heeft bovenop de betonplex nog een stevige traanplaat liggen en daarop een rubber vloer,
bodem is nog steeds goed in orde (trailer is 20 jaar oud maar amper gebruikt en heeft altijd binnen gestaan).
Carola10 schreef:Mi_Amore schreef:Mijn trailer heeft ook betonplex zijwanden van 15mm en een bodem van 25mm.
Bodem heeft bovenop de betonplex nog een stevige traanplaat liggen en daarop een rubber vloer,
bodem is nog steeds goed in orde (trailer is 20 jaar oud maar amper gebruikt en heeft altijd binnen gestaan).
Mijn trailer is ook 20 jaar oud Impex net gebelt kon niet veel vertellen.
Ja moet de dikte van het hout meten of die hoekijzers waar het hout in komt.
Mijn trailer is van Pako of Packo trailerbouw was Pako in kootwijkerbroek maar die is faiiet las ik .
Dus zal zo even opmeten wat voor wanden in er moeten .
Succes !!!! 

Mi_Amore schreef:@gap: ff nagemeten, de zijwanden zijn idd 18mm betonplex
Je onderschrift is méér dan waar, service staat bij jullie inderdaad bovenaan!
Spijtig dat jullie in NL zitten
Iemand als jullie kunnen we hier in België ook wel gebruiken!
maar voorlopig stoppen we al onze energie in dit bedrijf, we doen het zo ontzettend graag en genieten er nog steeds iedere dag van