Enquête voor afstuderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekie291

Enquête voor afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 22:06

nambi

Re: Enquête voor afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:33

ingevuld. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:09

ED --> TAO

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:27

ingevuld

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:39

Geprobeerd in te vullen, maar weer weggeklikt, sorry... de symptomen van stress die Banjer vertoont staan er niet tussen.

miekie291

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:16

Oke dan wordt het lastig, dat snap ik. Kun je mij wel vertellen welke symptomen Banjer dan vertoont? Misschien kan ik het nog iets aanpassen en anders misschien op een andere manier gebruiken in mijn onderzoek.

De rest allemaal super bedankt voor het invullen!! :)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:22

Ik heb hem ingevuld m.b.t mijn vorige pony

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:49

Miekie: Banjer sluit zich af... ze is er wel, maar ze is er niet zeg maar... voor een buitenstaander lijkt het alsof ze gewoon relaxed is en zich aanstelt, maar in haar ogen zie ik "dat ze er even niet is"... ze flipt gelukkig niet fysiek, maar wel mentaal... en dat kan denk ik, in haar geval, nog erger zijn...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:32

Op zich geen slechte enquete, maar je gaat er hier vanuit dat paarden in de stress gaan van vervoer. Nou, het komt voor dat ik hard moet hollen om eerder in de trailer te staan dan mijn paard.
Daarnaast zijn er meer redenen voor transport dan alleen wedstrijden.

Stress tijdens transport komt voor een overgroot deel voort uit de belabberde rijkwaliteiten van de meeste chauffeurs, aangevuld met een niet gering deel dat met veel te zwakke combi's op stap gaat waardoor men niet in staat is om veilig met het overige verkeer mee te rijden en vervolgens gaat klagen over vrachtwagenchauffeurs die bijna in de trailer gaan rijden. Die lieden hebben waarschijnlijk nooit een vrachtwagen bestuurd en hebben dus geen flauw idee wat het betekend om met 40 ton achter je reet in de ankers te moeten voor weer zo'n malloot in een wanna-bee-combi die met moeite aan 70km/h probeert een viaduct te slechten.......

miekie291

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 12:37

Oke ja ik snap wel wat je bedoelt ik denk wel dat ik het kan gebruiken in mijn onderzoek. Als ik daar nog meer informatie over weet te vinden laat ik het je weten!

Dank je wel kionasuppie!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:48

Mbt het samen vervoeren: mijn paard is gestresster / geirriteerder als ie samen met een ander paard in de trailer staat wat niet rustig stil staat. Dat kan ik in deze enquete niet duidelijk kwijt.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:57

Ingevuld, ik miste alleen bij:' wat doe je paard als je hem gaat vervoeren (iets in die richtig)' Hinniken. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:33

Ik heb 'm voor mijn merrie ingevuld, was voor mijn jonge ruin ook begonnen, maar inderdaad ook weg geklikt omdat de juiste antwoorden er niet tussen staan voor hem...

Hij is vorig jaar over het schot heen gegaan en onder de voorstang voorin vast komen te liggen toen we hem uit de opfok op haalden.
We zijn nu, een jaar later, weer begonnen met oefenen met laden.
Hij verstart en blijft staan, verzet geen stap meer richting trailer.
Dat antwoord kan ik jammer genoeg nergens terug vinden...

miekie291

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:46

Bedankt allemaal voor het invullen en ikke, gaucho, marmarieke en nouvel bedankt voor jullie reacties. Ik zal deze ook meenemen tijdens mijn onderzoek :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:32

ik heb gepoogd m in te vullen maar mis wat dingen om aan te vinken dus weer geannuleerd, er staat bijv alleen veel mesten, maar die van mij mest een klein beetje voor transport en niet uit stress maar opwinding dat we weer op pad gaan want ze loopt voor me uit de trailer op. Daar mest ze vaak weer een keer maar is verder heel relaxed.
Ze loopt ook heel ontspannen maar wel met 40 pasjes de trailer af en gaat dan eens half op de klep staan kijken waar we nou zijn aangekomen.

Kan haar ook gerust een poosje op de trailer laten staan na de les/activiteit voordat we naar huis gaan. Dat mis ik ook in de enquete, de stress bij moeten wachten op de trailer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:24

ik heb 2 paarden, 1 is goed te laden, doe ik ook alleen alleen onrustig al sik stilsta, de andere is niet te laden, zelfs niet met verschillende trailerhulpen, maar de vragen weken te zeer af omdat ze helemaal niet op trailer gaat, om dit paard als voorbeeld te kunnen gebruiken

miekie291

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 17:14

Bedankt voor het invullen!!! De enquête staat het weekend nog online, dus als je hem nog niet hebt ingevuld, heb je daar nog even de kans voor!!!

Cissy en Lynn_Nikita bedankt voor jullie reacties, deze zullen ook in het onderzoek meegenomen worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:16

Ingevuld:)