Tekst op kentekenbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

schutpaal

Tekst op kentekenbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:41

Kan iemand mij vertellen wat er word bedoeld met de tekst: "C4c. De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar"
Dit staat onderaan op alle kentekenbewijzen zowel van auto's als aanhangers.

Szan

Re: Tekst op kentekenbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:43

Op Google kwam ik dit tegen: http://forum.fok.nl/topic/1361876
Daarin staan ook veel links naar nog meer informatie. Maar hier moet je antwoord denk ik tussen staan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:46

je heb 3 stuks en die heb je alledrie nodig om je auto te verkopen.
zonder kentekenbewijs 2, kun je wel zeggen dat je een eigenaar bent maar niet aantonen.

dus met alleen kentekenbewijs 1A en 1B kun je niet aantonen dat je een eigenaar bent :)

edit: even de cijfertjes goed gemaakt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ewijs.html

schutpaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:57

minikatje schreef:
je heb 3 stuks en die heb je alledrie nodig om je auto te verkopen.
zonder kentekenbewijs 3, kun je wel zeggen dat je een eigenaar bent maar niet aantonen.

dus met alleen kentekenbewijs 1 en 2 kun je niet aantonen dat je een eigenaar bent :)

Deze tekst staat juist op het gedeelte waar de n.a.w. gegevens ook op staan.Op deel 1 en 2 staan alleen de technische gegevens van het voertuig en dat is uiteraard te weinig als eigendomsbewijs te gebruiken
Als ik bv geflitst word krijg IK, op wiens naam het kenteken staat de bekeuring en moet IK betalen en ik neem aan dat ik niet wegkom met de smoes van " ik ben de eigenaar niet".
Maar als ie nou gestolen word is een tenaam gesteld kenteken dan voldoende om hem terug te eisen of moet ik dan met een factuur/betalingsbewijs komen om aan te tonen dat ie van mij is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:39

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.